Xorg virtueel VNC display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:
• Linux workstation met een xinerama setup met meerdere schermen onder Xorg server. Dit is een grote 'session' (groen).
• Een losse MacBook Pro voor chat/im/mail. Deze heeft een extern scherm aangesloten (geel).

Op dit moment switch ik veel heen en weer tussen deze twee systemen, en al hoewel het geweldig werkt kan dat natuurlijk beter. De bediening van mijn laptop doe ik gewoon met het toetsenbord/touchpad op de laptop zelf.

Nou zou ik een KVM kunnen kopen, echter hebben deze een omschakelvertraging, en het is ook onhandig imo, ik ga liever even met mijn muis naar rechts.

Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2011/05/xorg%20desktop%20layout%202011.png

Ten eerste wil ik wel even opmerken dat ik een schurfthekel heb aan VNC. De standaard VNC-server in Mac OSX is buggy, als deze crasht (zeg eens per uur) dan lockt je toetsenbord/muis lokaal. Dat wil dus zeggen dat je je Mac niet meer kan bedienen zelfs niet met een extern toetsenbord, met ssh inloggen en rebooten is de enige optie. Nu is er tegenwoordig Vine Server, maar ook deze heeft bugs, en ik heb al keren gehad dat hij ook weer vast liep en als je even snel een mail wil typen is dat gewoon vreselijk irritant. Ik ben het zat, liever dus geen VNC.

Eigenlijk zoek ik een systeem dat enkel de toetsaanslagen en de muisbewegingen (met scroll) doorstuurt. En een server op mijn Mac welke deze ontvangt en lokaal uitvoert.

Dus eigenlijk ben op zoek naar twee stukken software:
• De mogelijkheid om onder Xorg server met virtuele devices te werken. Ik definieer in mijn config dan de twee laptop schermen, deze hebben echter geen lokale weergave (alsin aangesloten op een VGA-kaart)
• Het stukje software om fullscreen te runnen op Screen 1 en 2 om de toetsaanslagen door te sturen.

In een later stadium zou ik dan graag Screen 1 verwisselbaar willen maken. Zodat ik dus kan kiezen tussen een extra scherm bij mijn laptop of een extra scherm bij mijn Linux PC. Hier heb ik dan een extra videokaart voor nodig in mijn Linux workstation.

Er bestaat XDM. Hiermee kan je over netwerk meerdere X interfaces samenvoegen, echter dit werkt niet native met Mac OSX omdat ik niet alleen X11 apps wil kunnen bedienen :P maar juist de Mac native ones ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micxors
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 20:35
Je kan je toetsenbord + muis (met scroll) over een netwerk delen met synergy.
Op je linux bak kan je dan de server zetten en de Mac als client neerzetten, als je alles goed instelt kan je rechts uit scherm 0.1 gaan en kom je cursor dan netjes aan de linkerkant van scherm 1.0.
Je gebruikt dus alleen tobo + muis van de synergy-server machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Woei, werkt _/-\o_ Dat was makkelijker dan ik dacht :P .

Nu alleen nog het verwisselbare scherm realiseren :) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!