Toon posts:

[NBBG] Businessnotebook Juni 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17

[NBBG] Businessnotebook Juni 2011

Een businessnotebook moet een stevig werkpaard zijn, dat echter ook weer niet te zwaar mag zijn, aangezien deze ook mobiel gebruikt zal worden. We hechten waarde aan zakelijke extra's, zoals de mogelijkheid de laptop te combineren met een docking station en uiteraard de degelijkheid. We hebben een budget van 1000 euro.
Voorselectie
Lenovo Thinkpad L420
pricewatch: Lenovo Thinkpad L420 (NYV4VMH)

De winnaar van de vorige keer heeft een Sandy Bridge Core i5-upgrade gekregen. Erg goed en toch betaalbare ThinkPad.

http://www.laptopmag.com/...thinkpad-l420.aspx?page=3

HP ProBook 6460B
pricewatch: HP ProBook 6460B (LG640EA)

Erg leuke ProBook met 14" (niet te groot, niet te klein). Intel Core i3 2310M en, jawel, ssd van 128GB.

HP ProBook 6360b
pricewatch: HP ProBook 6360b (LG631ET)

Betaalbare 13,3"-variant met Intel Core i5 2410M.

Dell Vostro 3550

http://www.dell.com/nl/be...509&model_id=vostro-3550&

De Vostro is ook een fijne machine. We kunnen een versie met Core i5-2410M of i7-2620M kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je hebt ook nog de latitude E5520 met i3 en een 1080p AG scherm voor €718 ex. BTW
http://configure.euro.del...1&model_id=latitude-e5520

Ik heb wel een review kunnen vinden van het higher-end model, de E6520, opvallend is dat deze laptop 6 en een half uur los gekoppend kan zijn van het stopcontact met de standaard 60wh accu.

De vostro in de startpost ziet er ook leuk uit, een nadeel is wel de accu van 48wh waar notebookcheck slechts 3 uur en 18 minuten draadloos wist te werken. Met een HD6630m, ja, maar wel met switchable graphics. Een nadeel is wel de beperkte garantie bij deze toko, de upgrades zijn echter extreen voordelig:

€115 is geen verkeerde prijs voor 3 jaar NBD on-site garantie. We moeten nog wel even de bouwkwaliteit uitzoeken. De vorige reeksen scooren niet al te best...

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Of de kleinere E5420 met 14"-scherm, die 0,33 kilo minder weegt. We moeten dan 1600x900-scherm kiezen, maar aangezien het toch geen multimediamodel is maakt de kleinere hoeveelheid pixels niet zoveel uit. Als we 4GB-model kiezen met dat scherm komen we ook op €718 ex uit: http://configure.euro.del...1&model_id=latitude-e5420

• Niet online
Die zag ik ook laatst inderdaad, de bouwkwaliteit schint er goed te zijn.
http://www.notebookcheck....ial-Notebook.51970.0.html
Voor een zakelijk model maken de pixels minder uit omdat je hem toch 9 van de 10 keer in een dockingstation gooit.

Ik ben er ook achter dat de vostro niet zo best scoort op het gebied van bouwkwaliteit, dat word hem niet.

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Waarom van die kleine laptops. Een business notebook is toch veel fijner als een 14" laptop.
Ik mag nu kiezen en denk aan een HP elitebool 8560p. Helaas alleen met een max res scherm van 1600x900. Niet echt lekker voor grote drukkere sites ala sharepoint sites. Daarnaast hebben 14" 16:9 laptopschermen, waar je tegenwoordig bijna niet onderuit komt, een nog lagere resolutie als 16:10 schermen.
En bij de meeste bedrijven waar ik kom als Senior IT engineer/consultant wordt geen gebruik gemaakt van een dockingstation. Zo ook niet bij ons op kantoor.

Wat is voor een business notebook een minimale geaccepteerde verticale resolutie?
.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 614 op 13-06-2011 22:03]

• Niet online
Een businessnotebook is meestal bedoeld om, in tegenstelling tot een zakelijke desktop, mee te nemen. Het spreekt voor zich dat we dan geen 17" bakbeest aanraden. 9 van de 10 keer verdwijnt het ding op de zaak al snel in een docking met een of 2 externe schermen aangesloten. Persoonlijk vind ik 14" met 900p de ideale maat voor een zakelijke all-rounder.

En zeg nu zelf. een 15" met 900p. Is het dan niet veel slimmer een 14" te kiezen met diezelfde resolutie?
Anoniem: 614 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:00:
En bij de meeste bedrijven waar ik kom als Senior IT engineer/consultant wordt geen gebruik gemaakt van een dockingstation. Zo ook niet bij ons op kantoor.
Toch wel met een extern scherm mag ik hopen? De hele dag naar een 14" scherm staren is best wel killing..

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-06-2011 22:11]

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:07:
Een businessnotebook is meestal bedoeld om, in tegenstelling tot een zakelijke desktop, mee te nemen. Het spreekt voor zich dat we dan geen 17" bakbeest aanraden. 9 van de 10 keer verdwijnt het ding op de zaak al snel in een docking met een of 2 externe schermen aangesloten. Persoonlijk vind ik 14" met 900p de ideale maat voor een zakelijke all-rounder.

En zeg nu zelf. een 15" met 900p. Is het dan niet veel slimmer een 14" te kiezen met diezelfde resolutie?

[...]

Toch wel met een extern scherm mag ik hopen? De hele dag naar een 14" scherm staren is best wel killing..
Als je gebruik maakt van een docking dan kan ik me een 14" laptop goed voorstellen.
Wat ik zie bij klanten is dat maar ongeveer 3 van de 10 een docking gebruiken.
Daarnaast zitten velen op verschillende locaties waar meestal geen flex plekken zijn met een docking.
Vandaar de voorkeur voor 15.6" laptops. En die 15.6" heeft de voorkeur van minimale res van 1080. Liefst zelfs 1200 verticale resolutie maar dat is bij de moderne 16:9 schermen niet meer te doen met 15.6".
Maar wat noem je dan de huidige 15.6" notebooks ala een HP Elitebook 8560p?
Geen business notebook meer?

• Niet online
Voor deze BBG was er en budget van €1000. Dat is wel erg karig voor een stevige 15" met 1080p. Al geef ik je gelijk dat een 15" met 1080p te prefereren is boven een 14" met 900p met hetgeen wat jij ermee doet. Ik ben maar een armzalige student zonder praktijkervaring :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee