Toon posts:

Remote Desktop op SBS 2011 naar client

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 272156

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SBS 2011 domein opgezet en daarbij 'n Windows 7 Client aanhangen.

Echter ben ik sinds het toevoegen van de Windows 7 Client tegen een probleem aangelopen. Ik kan namelijk geen Remote Desktop Connection opzetten naar mijn Windows 7 Client. Vanaf mijn client naar de SBS 2011 server is geen enkel probleem. Ook vanaf een computer (Windows 7) die niet in het domein hangt naar de Windows 7 client die wel in het domein hangt lukt ook niet.

Ik heb het een en ander al geprobeerd om het een en ander uit te sluiten
1.
Ik heb de Windows 7 Client al uit het domein gehaald. Toen kon ik echter wel een RDP verbinding opzetten. Zodra ik hem weer terug in het domein had hangen kon ik geen RDP sessie meer opzetten naar deze Windows 7 Client.

2.
Via Start --> Deze Computer --> Propeties --> Remote Settings --> Allow Connection from computers running any versions of Remote Desktop (less secure) ingesteld.

3.
De Windows Firewall Services gestopt op de Windows 7 Client en de SBS 2011 Server. Verbinding lukte echter nogsteeds niet

4.
Alle Group Policy Objects gedisabled, Windows 7 Client opnieuw opgestart, echter was de verbinding nog steeds niet gelukt

5.
De Windows 7 Client in de OU Domain Controllers verplaatst.

6.
Alle gebruikers in de groep Remote Desktop Users verplaatst

7.
IPv6 gedisabled, IPv6 DHCP Scope gedisabeld, en zelfs de Windows 7 Client een vast IP Adres gegeven, en de DHCP Role gedisabeld.

Echter is met al het bovenstaande mij niet gelukt om een RDP sessie op te zetten naar mijn Windows 7 Client dus heb ik jullie hulp nodig.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:45
Je weet zeker dat je niet ergens een policy bent vergeten om tijdelijk uit te zetten ?
Draai na het uitzetten van de policies eens gpresult. Dan kan je kijken of er wellicht toch nog wat loopt.
Zo te lezen lijkt het op een firewall of policy probleem.

[Voor 158% gewijzigd door Remco op 23-05-2011 16:18]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 19:47
Het moet een policy oid zijn, want als je hem uit het domein haalt werkt het prima.
Doen wat Remco al zegt, en eventueel na dingen aanpassen gpupdate /force draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal dat inderdaad is proberen. Indien ik hier niet uit kom zal ik het GPReport hier posten. Herstart is toch dezelfde handeling als gpupdate /force draaien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie dat wanneer ik alle GPO's disable en vervolgens een GPResult uitdraai dat er nog GPO's worden toegepast, waar ik dus denk dat het fout gaat.

Kan ik deze handmatig eruit halen? in GPO staan ze namelijk als disabled.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remco
Maar heb je ze ook ge-unlinked ?

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Er stonden nog gpo's waarvan de link disabled was, maar de gpo zelf nog op enabled stond.

Thanqs for help!

Topicstarter
Ik heb nu een ander probleem/vraag:

Ik heb Exchange draaien en een extern e-mailadres *@home.nl. Nu heb ik de POP 3 connector ingesteld en kan ik mail die binnenkomt op mijn *@home.nl netjes ontvangen. Echter lukt het verzenden niet. Dit komt waarschijnlijk omdat ik nergens de SMTP server van @home kan instellen.

Kan ik in Exchange 2010 instellen, dat alle mail die naar buiten gaat via smtp.home.nl naar buiten moet worden gestuurd?

Ik denk dat de bedoeling duidelijk is, alleen hoe het ingesteld moet worden durf ik niet te zeggen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 13:24
Dit komt omdat je exchange server denkt dat hij beheer heeft over het domein home.nl.
Je zal een shared namespace moeten instellen om andere home.nl adressen te bereiken.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb676395.aspx

Topicstarter
SCaRa1701 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:43:
Dit komt omdat je exchange server denkt dat hij beheer heeft over het domein home.nl.
Je zal een shared namespace moeten instellen om andere home.nl adressen te bereiken.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb676395.aspx
Het is niet dat ik geen andere @home andressen kan bereiken, het is dat ik naar geen enkel ander domein kan mailen. Niet naar @home.nl niet naar @live.nl, etc. Geen enkel domein lukt..

• Remco
Heb je wel een send connector gemaakt ?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee