Toon posts:

Samsung GS2 geleverd in brievenbus zonder handtekening

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Eindelijk kreeg ik mijn S GS2 dan binnen. Op een "grijze" dag na de begrafenis van mijn oma, trof mijn zus het pakketje aan in de brievenbus (!).
Echter is het belachelijk dat dit de gang van zaken is. Het betreft een totaal onveilige brievenbus. Iedereen zou er in kunnen zitten.

Ik heb mijn abonnement verlengt via Hi.nl en zo kon ik 4 maanden voor het aflopen van mijn contract een nieuwe telefoon uitkiezen. Het is maar goed dat mijn zus een aantal uren eerder thuis gekomen was en de brievenbus checkte.. niet dat er veel criminaliteit is hier, maar toch.

Bij een pakket is het toch verplicht een handtekening te vragen? Ik overweeg stappen te nemen en misschien zelfs een nieuwe telefoon te vragen. Ook mis ik het 8gb sd kaartje dat op de site vermeld stond. Voor jullie de ethische vraag: Deze telefoon houden en er meer proberen uit te slepen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:21
je heb hem toch is goede status ontvangen?

je kan zien of er een handtekening verplicht is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:28
Beetje mierenneukerij als je het mij vraagt. Er is toch niets gebeurt? Áls er wat was gebeurd, dan had ik het begrepen maar dit vind ik wel onnodig.

Als je goed had gelezen staat er dat je de 8GB kaartje via Samsung krijgt. Daar moet je registeren, google maar naar de galaxy s2 pagina van samsung.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwdgk
Hij is in goede status ontvangen ja. Maar dat is toch geen argument, dit zou toch gewoon niet door de beugel moeten kunnen?

Waar kan ik zien of een handtekening verplicht is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik tik deze even door naar SF.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15
Vraag de zaak waar je het besteld hebt of er geen handtekening gezet hoort te worden, dan weet je gelijk of dat de normale gang van zaken is. Een nieuw toestel gaan vragen lijkt me verder nogal overdreven, als je 'm gewoon in goede staat hebt ontvangen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41
Heerlijk, wat mij betreft gooit TNT hier alles op de deurmat, hoef ik tenminste geen vrij te nemen om naar het postkantoor te gaan. En als je hem niet krijgt, dan krijg je hem niet, deze werkwijze is volledig voor de rekening van de bezorger en die heeft blijkbaar de afweging gemaakt dat het wel kon.

Als je er nou "meer uit gaat slepen", dan bedoel je dus gewoon dat je gaat liegen over het ontvangen van je telefoon. Dan verdien je een nekschot.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom zorg je niet dat je brievenbus veilig is? Lijkt me toch wel redelijk standaard dat je zorgt dat je brievenbus alleen voor jezelf toegankelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwdgk
MrAngry schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:01:
Heerlijk, wat mij betreft gooit TNT hier alles op de deurmat, hoef ik tenminste geen vrij te nemen om naar het postkantoor te gaan. En als je hem niet krijgt, dan krijg je hem niet, deze werkwijze is volledig voor de rekening van de bezorger en die heeft blijkbaar de afweging gemaakt dat het wel kon.

Als je er nou "meer uit gaat slepen", dan bedoel je dus gewoon dat je gaat liegen over het ontvangen van je telefoon. Dan verdien je een nekschot.
Dat geld misschien voor jou, maar ik heb toch echt liever dat ik mijn product veilig in handen krijg. Het gaat hier om een telefoon van 500 euro, dat vind ik niet meer als normaal. Dat van een nieuwe telefoon vragen is overdreven geef ik toe. Ik vraag hier ook alleen om advies, maar als je dan komt met "je hebt hem toch in goede staat".. Nogmaals bij zoiets als de krant geef ik er niks om. Maar een telefoon van 500 euro..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De verzender (Hi) kan met dit soort zendingen nooit achterhalen of de verzending daadwerkelijk geleverd is.

Bij verlies, dus als de ontvanger niets geleverd krijgt, ligt het risico bij de verzender.

Ik vind het wel vreemd dat ze voor een duur artikel zo'n goedkope verzendwijze gebruiken, zonder bevestiging/handtekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:25
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:10:
De verzender (Hi) kan met dit soort zendingen nooit achterhalen of de verzending daadwerkelijk geleverd is.

Bij verlies, dus als de ontvanger niets geleverd krijgt, ligt het risico bij de verzender.

Ik vind het wel vreemd dat ze voor een duur artikel zo'n goedkope verzendwijze gebruiken, zonder bevestiging/handtekening.
mwah aan de andere kant, als hi weet dat het in 1 op de 100 gevallen fout gaat hebben ze wel (6.50 voor pakketpost) 650 euro betaald aan verzending, die ene die dus fout gaat is dan verzekerd maar dan betaal je 150 euro teveel aan pakketten.

Neem je het risico en verstuur je dus op normale wijze, bestaar je 650 euro, daar kun je die ene telefoon die niet aankomt van vervangen.

Of de postbode heeft zitten slapen, dat zal ook niet voor het eerst zijn. Ik zou er ook niet heel blij mee zijn als ze hem gewoon bij de deur neerleggen of wat dan ook. Maarjah als ze het netjes afhandellen als het dus mis gaat is er ook niet zoveel aan de hand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwdgk
woekele schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:01:
Waarom zorg je niet dat je brievenbus veilig is? Lijkt me toch wel redelijk standaard dat je zorgt dat je brievenbus alleen voor jezelf toegankelijk is.
Dat zou wel fijn zijn inderdaad, het is alleen niet mijn brievenbus maar die van m'n ouders. Zo'n standaard model die veel mensen in de straat hebben. Dat het niet veilig is lijkt me juist meer reden om het hier niet in te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Niet netjes, maar je gaat hier nooit 'iets' uit kunnen halen. Je verspilt je tijd.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

woekele schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:01:
De gemiddelde brievenbus openbreken is een koud kunstje. Een voorbijganger die ziet dat er een pakketje in zo'n brievenbus is gestopt zal al snel concluderen dat er wat te halen valt. Het is de verantwoordelijkheid van de bezorger om te zorgen dat jij het pakketje veilig in handen krijgt en in dit geval is daar gewoon in verzaakt en ik zou dan ook zeker klagen bij de winkel, die dan ook kan gaan klagen bij de bezorger.

Je houdt jezelf alleen voor de gek als je denkt hier meer uit te krijgen dan de ontbrekende geheugenkaart en een excuus.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwdgk
NMe schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:16:
[...]

De gemiddelde brievenbus openbreken is een koud kunstje. Een voorbijganger die ziet dat er een pakketje in zo'n brievenbus is gestopt zal al snel concluderen dat er wat te halen valt. Het is de verantwoordelijkheid van de bezorger om te zorgen dat jij het pakketje veilig in handen krijgt en in dit geval is daar gewoon in verzaakt en ik zou dan ook zeker klagen bij de winkel, die dan ook kan gaan klagen bij de bezorger.

Je houdt jezelf alleen voor de gek als je denkt hier meer uit te krijgen dan de ontbrekende geheugenkaart en een excuus.
Dus stel dat mijn toestel gestolen was, dan had ik geen nieuwe terug gekregen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
nare man schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:15:
Niet netjes, maar je gaat hier nooit 'iets' uit kunnen halen. Je verspilt je tijd.
In feite kan je een week wachten en daarna vragen waar de telefoon blijft... Of dit netjes is, is een ander verhaal.

Edit:

Staat er op de adressticker dat er een handtekening voor ontvangst nodig is? Zo ja, dan benadeel je met bovenstaande methode de bezorger, die tegen willens en wetens in de telefoon zelf moet gaan vergoeden.

[Voor 26% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 23-05-2011 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

jwdgk schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:55:
Hij is in goede status ontvangen ja. Maar dat is toch geen argument, dit zou toch gewoon niet door de beugel moeten kunnen?
En wat is je argument dat het niet door de beugel kan? Een standaard pakket versturen is nooit met handtekening. Daar moet je weer meer voor betalen. De kosten voor vervanging van een misgeraakte kapotte zending is goedkoper dan alles maar verzekerd versturen. Kosten baten verhaal.
Waar kan ik zien of een handtekening verplicht is?
Als je een track & trace sticker op dat pakket hebt, kan je dat zien op de site van de TNT. Daar staat ook welke vorm van verzending gekozen is.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vaak staat er ook "HVO" op de adressticker, de afkorting voor, jawel, Handtekening Voor Ontvangst. Boven de streepjescode als ik me niet vergis.

(ik dacht dat je ook aan de Track-en-Trace code kon afleiden of het een HVO-Pakketje is, maar dat weet ik niet meer zeker)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:13

Robtimus

me Robtimus no like you

nare man schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:15:
Theoretisch gezien wel. Als TS bij Hi gaat zeuren dat hij het pakket niet heeft ontvangen dan moet Hi dat ontkrachten. Aangezien er geen handtekening is gezet kunnen ze dat niet. Als zij hem hadden verzonden met HVO dan moet Hi bij TNT gaan klagen. Ik heb ook wel eens een pakket aangenomen voor iemand uit de flat waar expliciet om een HVO werd gevraagd op het pakket. Noch ik noch de ontvanger heeft ervoor getekend.

Als TS dit doet is het echter wel oplichting. Ik zou het zelf niet doen. Ik zou er wel melding van maken dat het zo gegaan is; misschien is de telefoon wel licht beschadigd geraakt bij het door de brievenbus proppen. Door nu al melding te maken van de zaak zal Hi in de toekomst misschien wat moeilijker doen als hij inderdaad defect blijkt te zijn.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[niet etisch verantwoord] De eerste les om 'er meer uit te slepen' zou zijn dat je dat niet online neer gaat plempen. Iets met moraalridders en keyboard heroes :P
[/niet etisch verantwoord]

Zoals hierboven gemeld zou ik checken of er idd iets van HVO in de buurt van de barcode staat. Staat dat er, dat is de bezorger verkeerd. Staat dat er niet, dan is Hi cheap-ass met versturen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:03
Snap ook het probleem niet. En als je echt er wat uit wilt halen zeg je inderdaad over 1 week dat je het pakje nog niet gehad hebt.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 10:42
Ja leuk ga de boel lopen flessen. En dan maar vragen waarom alles duurder wordt.

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 18:58
Over wat voor een brievenbus praten we? Ik heb mijn SGS2 ook via Hi besteld. En die zat in een doos die wel 5 doosjes van de SGS2 kwijt kon. Die krijg je niet zo makkelijk kwijt in een brievenbus. Maar blijkbaar praten we over een andere soort brievenbus.

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Het kan nog erger: een TNT-postbode liet een pakketje in een plas water vallen. Drijfnat. Vroeg hij: kijk maar effe of het allemaal nog werkt...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee