Toon posts:

Virtual on Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406451

Topicstarter
Disclaimer: Ik open maar een nieuwe topic omdat losse vragen in Mac ervaringen en problemen dat niet toestaat. Mocht het hier ook niet thuis horen wil ik dat graag horen :)

Ik ben al sinds gisteravond bezig met uitzoeken wat de beste en simpelste manier is om Windows naast mijn mac installatie te draaien. Ik kwam achter boot camp (Ja ik ben een nieuwe mac gebruiker, onbekend terrein). Ik heb wel een product code gekocht maar heb zelf geen cd of dvd van de installatie.

Wat zijn de mogelijkheden? Want volgens website's is parallels een resource sucker en VirtualBox heeft niet de maximum performance. Is boot camp goed, en kan ik windows ook installeren zonder cd rom of dvd, want die heb ik niet.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 406451 op 23-05-2011 12:15. Reden: Al op verstuur gedrukt voordat ik klaar was met schrijven, dom.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:55

*knip*

Aanzetten tot warez is hier zeker niet gewenst.

[Voor 129% gewijzigd door Whieee op 23-05-2011 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
Je topictitel is 'Virtual on Mac', maar met bootcamp maak je in principe een dual-boot aan, als je wilt wisselen moet je dus opnieuw opstarten. Overigens ben ik benieuwd waar je die windows licentie gekocht hebt want normaal mag je windows alleen aan consumenten verkopen inclusief installatie media.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je precies? Boot Camp is om Windows te installeren op een Mac, je kan dan tijdens het opstarten kiezen of je OSX wilt starten of Windows. Het is niet mogelijk tegelijkertijd in OSX en Windows te werken. Wil je dat laatste dan moet je kiezen voor VMware of Parallels.

Staat overigens keurig op de Apple site:
Setup is simple and safe for your Mac files. After you’ve completed the installation, you can boot up your Mac using either Mac OS X or Windows. (That’s why it’s called Boot Camp.) Or if you want to run Windows and Mac applications at the same time — without rebooting — you can install Windows using VMware or Parallels software.

Het is mogelijk om Windows zonder dvd of cd-rom te installeren, je kan die gewoon van internet downloaden en dan of branden naar een lege dvd of op een usb key zetten. Je moet dan natuurlijk wel een legaal serienummer hebben om Windows na de 'test' periode te kunnen gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je kunt parallels 30 dagen gratis uitproberen, dus dan kun je zelf bekijken of je het goed vindt werken. Als je het voor simpele taken gaat gebruiken dan werkt het erg goed. Je kunt in parallels het aantal cores van je cpu en een hoeveelheid geheugen toewijzen. Voor lichte taken is 512MB meer als voldoende. Wil je echter gaan gamen dan is het aan te raden om geheugen bij te kopen. Je kan kiezen om windows vensters een mac look te geven, maar je kan ook kiezen om windows in full screen te draaien.

Wil je er ook op gaan gamen dan kan dat wel in parallels, maar dan is 4GB geheugen wat standaard in macs geleverd wordt veel te weinig. Bij mij liep de hele mac vast omdat er te weinig geheugen beschikbaar was. Maar toch als je wilt gaan gamen, raad ik je aan om bootcamp te gebruiken vanwege de beste prestaties. In parallels wil het nog wel eens voorkomen dat sommige games niet (volledig) ondersteund worden.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is wat je precies mist van windows? Ik ben vorige week ook overgestapt en mis eigenlijk helemaal niets. Voor alles is er een goed alternatief, behalve voor gamen. Daarom heb ik een bootcamp partitie gemaakt voor als ik af en toe even een spelletje wil gaan doen.

Aan het typen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 353137

Gebruik gewoon VirtualBox..
Gratis, gebruiksvriendelijk en ik gebruik het al maanden.
Soms is het een beetje buggy, maar je hebt er weinig last van eigenlijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 72293

Wat ik heb gedaan

Bootcamp installeren met windows 7 proff.
Daarna Parallels geïnstalleerd die gebruikt maakt van die Bootcamp partitie .

Op deze manier kan ik windows native opstarten als ik bijvoorbeeld een game wil spelen en de volledige power nodig heb. Of ik kan windows virtueel opstarten als ik ga ontwikkelen in Visual Studio.

Deze manier werkt voor mij perfect, ik draai Win7 + SQLServer + Visual Studio zonder enig probleem
Ik heb wel 8GB intern in mij Mac pro zitten maar dan werkt het echt heerlijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Alternatief voor Parallels is overigens VMWare. Die laatste is meer gericht op de zakelijke markt (lijkt me voor jou meer geschikt gezien VS ed.), Parallels meer op consumenten (gamen e.d., betere DirectX support).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee