Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win 2003 + win xp] Terminal Services profiling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje beheer ik hier en daar wat domeinomgevingen op het gebied van Windows. Maar langzaam worden mijn omgevingen wat ingewikkelder. Ik heb nog windows xp sp3 - Office 2010 op de clients draaien en wil daarnaast voor legacy redenen (office) ook een terminal server (2003) de lucht in gooien.

Ik heb alleen wat moeite met de profielen dus daar zou ik graag wat tips over krijgen. Op de clients gebruik ik roaming profiles. Maar als ik dus met een user op de ts inlog dan krijg ik uiteraard hetzelfde profiel. Hoe kan ik hier, zonder elke user in de AD af te gaan met het aanpassen van die ts profile setting, nu een aparte tsprofiel definiëren voor elke user?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:57:
Een tijdje beheer ik hier en daar wat domeinomgevingen op het gebied van Windows. Maar langzaam worden mijn omgevingen wat ingewikkelder. Ik heb nog windows xp sp3 - Office 2010 op de clients draaien en wil daarnaast voor legacy redenen (office) ook een terminal server (2003) de lucht in gooien.

Ik heb alleen wat moeite met de profielen dus daar zou ik graag wat tips over krijgen. Op de clients gebruik ik roaming profiles. Maar als ik dus met een user op de ts inlog dan krijg ik uiteraard hetzelfde profiel. Hoe kan ik hier, zonder elke user in de AD af te gaan met het aanpassen van die ts profile setting, nu een aparte tsprofiel definiëren voor elke user?
Daarom heb je dus in Active Directory een tab "TS Profiles". Maar ik raad je aan om je eerst nog wat in te lezen over Terminal Server en alle mogelijkheden.

Paar belangerijke zaken :

- Installeer alles in de change user /install modus ( Google is your friend )
- Zet je Terminal Server in een aparte OU, zorg dat er geen GPO's worden aan doorgegeven, en zet dan Loopback policy mode aan in een nieuwe policy. ( Again, google is your friend. )
- Timmer je Terminal Server dicht ( How to lock down a Windows Server 2003 or Windows 2000 Terminal Server session )

En dan nog wat lezen op het internet natuurlijk.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:07:
[...]
Daarom heb je dus in Active Directory een tab "TS Profiles".
bedankt voor de snelle reactie en de tips! Dat tabblad heb ik inderdaad gevonden, maar is dan de enige manier om dit handmatig per user het profiel in te stellen? Kan dit niet met een policy of wijziging in de ts zelf?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:21:
[...]

bedankt voor de snelle reactie en de tips! Dat tabblad heb ik inderdaad gevonden, maar is dan de enige manier om dit handmatig per user het profiel in te stellen? Kan dit niet met een policy of wijziging in de ts zelf?
Je kan alle accounts selecteren en dan bij profile path: \\path\%username% invullen dan komt het goed. Daarna bij het aanmaken van een user even aan denken ;).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Profilepath kan ook via group policy's ingesteld worden. Je kunt dan een policy aanmaken die enkel voor de Terminal Server geld. Da's iets handiger dan elk useraccount aanpassen. ;)

http://technet.microsoft....rary/cc783578(WS.10).aspx

Maar.... is het virtualiseren van de legacy office versie met app-v / thinapp niet een veel betere optie?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B