Toon posts:

HD5830+ HD5870 Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-04 21:08
Hey Tweakers,

Ik heb momenteel een HD5830 aan mijn moederbord hangen en als ik mijn examens gehaald heb (nog 1 weekje =) ) dan vind ik het wel leuk om een nieuwe kaart erbij te zetten. Bij Alternate kost een HD5870 €159,90 dat is wel een leuk prijsje (terwij ik 200 voor mijn 5830 betaalt heb... )!

Maar mijn vraag is, is het mogelijk om een 5830 en een 5870 bij elkaar te zetten? Kan dat?

Alvast bedankt

Groetjes, Ruben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 22:35
neem even een kijkje op deze chart:

voor meer info over dit onderwerp kijk je best even zelf op de site van amd: http://sites.amd.com/us/g...ogy/Pages/crossfirex.aspx

[Voor 29% gewijzigd door dotslasher op 23-05-2011 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:05

Darkasantion

Just keep swimming!

Ja het kan, maar ik zou het afraden, omdat de HD5870 dan op HD5830 specs en speeds gaat lopen. Je betaalt dus meer dan voor een HD5830 maar krijgt niet meer prestatie. Zou dan eerder nog een HD5830 kopen in plaats van een HD5870, scheelt je ~€50 euro terwijl je onder de streep geen prestatie verliest tegenover de HD5870.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Darkasantion schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:07:
Ja het kan, maar ik zou het afraden, omdat de HD5870 dan op HD5830 specs en speeds gaat lopen. Je betaalt dus meer dan voor een HD5830 maar krijgt niet meer prestatie. Zou dan eerder nog een HD5830 kopen in plaats van een HD5870, scheelt je ~€50 euro terwijl je onder de streep geen prestatie verliest tegenover de HD5870.
Volgens mij kost een tweede 5830 nu slechts €89, dus dan is het helemaal duidelijk. Lekker voor een tweede 5830 gaan, of je huidige verkopen en een single 5870.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:52
Ik zou in dit geval persoonlijk eerder naar een single kaart gaan (5870 of 6950 (en die eventueel flashen naar een 6970)) en de 5830 verkopen. Dan heb je geen X-fire nadelen en mocht je ooit FPS erbij willen kun je dan nog een tweede erbij doen. Nu zou je meteen aan de max van de 5830 setup zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenflush
Oke veel mogelijkheden dus:P

Zou ik deze kaart verkopen, dan krijg ik er toch niks voor als hij €89 kan kopen.

Maar op beslist.nl staat hij voor 250, en op tweakers ook zo iets, zou je ( michielbg) even een linkje willen geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zie de pricewatch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenflush
Klopt, maar ik zie geen 89 xD
Kan ik mijn XFX ook combineren met een Sapphire, MSI of Club3D?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
rubenflush schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:03:
Klopt, maar ik zie geen 89 xD
Kan ik mijn XFX ook combineren met een Sapphire, MSI of Club3D?
Dat maakt geen hol uit welk merk

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik raad crossfire sowieso af. In een game als bijvoorbeeld Witcher 2 heb je vrijwel niks aan crossfire, omdat het simpelweg (niet) goed werkt. Dergelijk komt vaker voor bij crossfire en bepaalde games. Als je het betreffende niet voor lief kunt nemen zou ik er sowieso niet aan beginnen. In plaats daarvan zou ik deze erg goed geprijsde 560 Ti nemen:
pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI
Of de snelste single GPU kaart:
http://tweakers.net/price...MsLCoXjGnz42I7G4dpxFZrvQE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 10:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dan zou ik eerder voor de HD5870 gaan die de ts al eerder aangaf, deze is 20 euro goedkoper ongeveer even snel als de 560ti.

Als je crossfire persé wil zou ik toch eerder kijken naar de 6k serie, deze heeft betere schaling dan de 5k.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-03 18:41

frankknopers

Goud is geen geld

rubenflush schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:52:
Maar mijn vraag is, is het mogelijk om een 5830 en een 5870 bij elkaar te zetten? Kan dat?

Alvast bedankt

Groetjes, Ruben
Ja, technisch kan dat. Helaas gaat je Radeon HD 5870 dan een hoop shader units en ROP's uitschakelen om gelijk te maken met de HD 5830. Ook worden de klokfrequenties op de langzaamste kaart aangepast. Al met al geen handige deal.

De beste opties zijn denk ik:
1. Een tweede HD 5830 erbij doen (Sapphire heeft een nieuw model dat zeer gunstig geprijsd is).
2. De HD 5830 verkopen voor een euro of 70 en dan geld bijleggen voor een Radeon HD 6950 ofzo. Die kaart is relatief goedkoop en heeft een nieuwere generatie architectuur die betere prestaties levert in tesselation. De GeForce GTX 560 Ti is ook een mooie kaart om daar tegenover te plaatsen, maar die heeft wel een veel hoger stroomverbruik dacht ik.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
frankknopers schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:46:
[...]
De GeForce GTX 560 Ti is ook een mooie kaart om daar tegenover te plaatsen, maar die heeft wel een veel hoger stroomverbruik dacht ik.
Nee, maar die gedachte baseer je (o.a.) vast op de fantastische stroomverbruikstesten van HWI...

Xbitlabs kan dat beter:
http://www.xbitlabs.com/a...e-gtx-560-ti_4.html#sect0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenflush
Kijk weten jullie wat het is. Ik vind het gewoon leuk om crossfire te draaien:-P. Ik ga mijn kaart zowieso nIet verkopen voor een nieuwe, omdat dat simpelweg te duur is.
Een extra kaart levert toch 80% meer performance?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 134818
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De meeste games schalen wel goed en dan zit je idd op 80-90% scaling. en door de bank genomen schaalt crossfire beter dan sli. Bij alternate kan je de 5830 Extreme voor ~90 krijgen :). Je hebt wel een goeie voeding toch?

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 24-05-2011 10:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
rubenflush schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:38:
Kijk weten jullie wat het is. Ik vind het gewoon leuk om crossfire te draaien:-P. Ik ga mijn kaart zowieso nIet verkopen voor een nieuwe, omdat dat simpelweg te duur is.
Een extra kaart levert toch 80% meer performance?
een 5870 kost 160 (deze wilde je aanschaffen, dus dat lijkt me je budget).
als je je huidige kaart verkoopt heb je dus 220-230 te besteden, hier kun je echt een mooie kaart voor kopen die sneller/beter is dan '5830' in crossfire (en dan hou je nog over).

als je van plan was alleen een 2e 5830 te kopen voor 90, heb je dus ongeveer 160 budget, hiervoor kun je die 5870 kopen (iets minder performance dan 5830CF, maar ook minder problemen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:39:
De meeste games schalen wel goed en dan zit je idd op 80-90% scaling. en door de bank genomen schaalt crossfire beter dan sli. Bij alternate kan je de 5830 Extreme voor ~90 krijgen :). Je hebt wel een goeie voeding toch?
Geld dat niet alleen voor de HD6xxx kaartjes? Volgens zijn HD5850 cfx en GTX460 sli nog steeds even snel terwijl een HD5850 wel iets sneller is dan een GTX460.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee