VPN server achter Draytek 2920 dual wan router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 13:40
Ik wil een VPN server achter een draytek 2920 dual wan router draaien maar zit snap niet helemaal hoe ik de poort mapping moet doen.

Als eerste schakel ik in het configuratiemenu bij BPN and Remote Access de interne VPN service uit. Maar waar moet ik nu een poortmapping maken.

Stel ik map poort 1723 naar de server bij Port Redirection (NAT) wordt dan gelijk het 47 GRE protocol geopend? Ik kan het natuurlijk ook bij Open Ports doen, maar dan kun je er voor kiezen om dit via 1 wan poort te doen, en ik wil dat de vpn server op beide poorten bereikbaar wordt.

Wie weet er raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:28
Bij mijn Draytek 2130n heb ik onder het menukopje: "VPN" -> "Remote Access Control" de optie:

"Enable IPSec VPN Pass-through (Server inside your LAN)"
en
"Enable PPTP VPN Pass-through (Server inside your LAN)"
waar ik erachter een IP-adres kan invullen van de server.

Misschien dat jij dit ook hebt?
Kun je anders een screenshot toeveogen van die pagina?

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Deze optie heb ik niet

Zoals je ziet in de note moeten de opties uitgevinkt staan. Ik heb het idee als ik gewoon de 1723 poort map, dat hij dan autmatisch weet dat 47 GRE actief moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://niconet.homedns.org/draytekVPN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat staat daar wel letterlijk. Als je een eigen VPN server binnen je eigen LAN wilt draaien moet je de de geschikte protocollen boven uitvinken om pass-trrough toe te staan. Ook moet je de juiste NAT instellingen toepassen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Ik denk dat je gelijk hebt, ik dacht dat 47 GRE nog ergens actief gemaakt moest worden maar dat zal al wel het geval zijn.

Ik ga het gewoon proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Ik heb gewoon een poort redirection (1723) gemaakt. En het werkt!!!
Pagina: 1