Ik was op zoek naar een andere PHP editor (gebruik nu netbeans) en had oa phpdesigner7 trial versie gedownload om eens goed te testen.
Tot mijn verbazing voldoet deze editor prima op 1 zeer irritant ding na...
Het programma "highlight" of te wel markeert alle PHP code wat niet "netjes" is.
bv:
De waarde '$naam' is dan hier grijs gemarkeerd, zo ook bv:
In dit voorbeeld zijn dus alle \" waardes grijs gemarkeerd.
Leuk dat het systeem me erop attendeert dat de code niet "netjes" is, de code is echter wel correct en werkt ook gewoon, maar wil ik niet dat al deze code gemarkeerd word, hierdoor zijn sommige script erg onleesbaar geworden.
Ik dacht dit wel ergens uit te kunnen schakelen, als dit kan kan ik dus niet vinden waar....
Ik ben ook niet op zoek naar adviezen om een andere editor gebruiken of de code "netjes" te maken etc...
Ik ben gewoon diverse editors aan het testen en tot nu toe voldoet deze aan mijn wensen het beste op dit ene zeer irritante punt na.
Iemand dus een idee of en hoe je dit kan uitzetten?!?
(betreft laatste versie op hun website)
Heb ze ook al gemaild echter tot heden nog geen reactie mogen ontvangen van de support afdeling, ook de wiki en handleiding bieden geen oplossing helaas.
Wie o wie herkend dit en weet of en hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt voor de reacties.
Tot mijn verbazing voldoet deze editor prima op 1 zeer irritant ding na...
Het programma "highlight" of te wel markeert alle PHP code wat niet "netjes" is.
bv:
PHP:
1
| echo "hallo $naam jij daar"; |
De waarde '$naam' is dan hier grijs gemarkeerd, zo ook bv:
PHP:
1
| echo "<type=\"text\" name=\"naam\">"; |
In dit voorbeeld zijn dus alle \" waardes grijs gemarkeerd.
Leuk dat het systeem me erop attendeert dat de code niet "netjes" is, de code is echter wel correct en werkt ook gewoon, maar wil ik niet dat al deze code gemarkeerd word, hierdoor zijn sommige script erg onleesbaar geworden.
Ik dacht dit wel ergens uit te kunnen schakelen, als dit kan kan ik dus niet vinden waar....
Ik ben ook niet op zoek naar adviezen om een andere editor gebruiken of de code "netjes" te maken etc...
Ik ben gewoon diverse editors aan het testen en tot nu toe voldoet deze aan mijn wensen het beste op dit ene zeer irritante punt na.
Iemand dus een idee of en hoe je dit kan uitzetten?!?
(betreft laatste versie op hun website)
Heb ze ook al gemaild echter tot heden nog geen reactie mogen ontvangen van de support afdeling, ook de wiki en handleiding bieden geen oplossing helaas.
Wie o wie herkend dit en weet of en hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt voor de reacties.