Toon posts:

Server start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cakemasher
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 12:42
Ik heb hier een HP Proliant DL360 G3, deze heeft 't al een tijdje gewoon gedaan.
Na hij een tijdje heeft uit gestaan had ik hem vandaag geprobeerd weer aan de gang te krijgen.

Nu kreeg ik een error bij het opstarten, deze fout melding:
1611 - system zone fan assembly failure detected
Fan solution not sufficient

Vervolgens sluit de server automatisch na 5 seconde af.

Ik ging ervan uit dat een fan gefaalt zou zijn, dus ik haal de deksel eraf, check alle fans, maar elke fan draait gewoon en alle fans lijken ook gewoon normaal te draaien.

Ook brande er een rood lampje op de mobo, in de handleiding stond dat dit de 'I/O Fan Failure LED' was. Nu heb ik geen idee wat dit is, en kan ik 't ook niet echt op google vinden. Op meerdere zoek resultaten van google zag ik o.a. mensen zeggen dat dit de CPU fans zijn, maar der zit ook een LED op de mobo die aangeeft als de CPU Fans gefaalt zijn, deze staat gewoon uit.

Kan iemand me hierbij helpen?

(ik kan niet in de bios komen, en ook niet in de iLO.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15
Er is gewoon een FAN defect.
Zoals de melding ook aan geeft. misschien doet die het nog wel, maar de hardware detecteert hem gewoon als defect. Ofwel een nieuwe bestellen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cakemasher
Mjah, ik heb ff gekeken.
op mobo staat:

I/O Fan 1
I/O Fan 2
I/O Fan 3

Word mij niet verteld welke fan er kapot is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:15

Ethirty

Who...me?

Trek 1 voor 1 de fans er eens uit. Als het goed zou bij de defecte fan het lampje uit moeten gaan. Afwezige hardware heeft een andere status dan defecte hardware.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 325380

Ja, dat had ik laatst bij een desktop onder garantie. Dell kwam netjes de sensors vervangen en hoplakee hij deed het weer. Een server is helaas voor jou wat crucialer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53
De I/O fan zal vermoedelijk de fan zijn die de hardeschijven koel houdt.
Trek die er eens uit, en kijk of er iets met het lampje gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:01

morphje

let's all love lain

Is dit gedrag niet uit te zetten in de bios? Ik zou het zelf niet accepteren van een server dat hij zichzelf uitzet omdat een fan het niet doet. Zolang die bak niet in de fik staat (of een HD/CPU z'n sok uit staat te gloeien) mag een server wat mij betreft gewoon doordraaien

Of ben ik de enige die dit gedrag raar vindt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:44

lier

MikroTik nerd

morphje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:03:
Ik begrijp je frustratie...bedenk wel dat je hier in het PNS zit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 13:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

morphje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:03:
Is dit gedrag niet uit te zetten in de bios? Ik zou het zelf niet accepteren van een server dat hij zichzelf uitzet omdat een fan het niet doet. Zolang die bak niet in de fik staat (of een HD/CPU z'n sok uit staat te gloeien) mag een server wat mij betreft gewoon doordraaien

Om sommige systemen van adequate cooling te voorzien zijn in sommige gevallen gewoon alle fans nodig om door de POST heen te komen.
The System ROM dated October 10, 2005 (10/10/2005) or later will add a check during the Power-On Self-Test (POST) routine to ensure the server is configured with all eight system fans if processor(s) containing 2 MB of cache are installed in the server. In addition, the System ROM will halt the server during POST if the server is not configured with all eight of the system fans when processor(s) containing 2 MB of cache are installed.
Let verder even op dat er een verschil zit in "door de POST" heenkomen en een draaiende server waarvan de fans defect zijn. Die laatste gaat pas down als thermal tresholds overschreden worden (waarbij dit laatste ook nog configureerbaar is).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• cakemasher
Ik heb hier en daar even wat geprutst met de fans, ik had ze er allemaal uit gehaald, na gekeken, maar kon echt niks vinden.. Ik had besloten om de connectors van de fans terug te plaatsen met de fans er gewoon buiten.
Toen deed de server 't opeens weer? het Failure LED lampje stond niet meer aan, ik heb voorzichtig de fans terug geplaatst. Nu doet hij 't gewoon weer. Geen idee hoe dit kan..

Toen ik de connectors eraf haalde (1 voor 1), kreeg ik weer een melding alleen kreeg ik dan een melding dat 1 van de fans miste, en zette hij de server uit zoals bij de vorige fout..

Raar verhaal..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neuh, er was gewoon een connectie naar een van de fans fout. Na het reseaten is dat weer goed gegaan. Dat stond er ook bij: fan I/O. Dat is niet zoals hierboven gesuggereerd 'de fan van de hdd' (want die is er niet) maar de communicatie met de fans.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ondanks dat het opgelost is, verplaats ik deze naar CSL aangezien dit weinig met PNS te maken heeft.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 10:39
Bij supermicro servers kun je gewoon een FAN eruit trekken zonder dat ie gaat klagen erover.

Alle andere fans worden op dat moment wel gelijk op fullspeed gezet of waar het kan het verlies te compenseren.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee