Toon posts:

Wat voor soort NAS ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404687

Topicstarter
In de grote vakantie ga ik thuis een nieuw netwerk aanleggen en komt er een NAS in huis omdat me vader nogal graag films kijkt. Dus wil ik de films allemaal op de NAS zetten zodat ze vanaf elke pc/tv bekeken kan worden (Niet tegelijk, tenminste denk niet dat dat mogelijk is)

Of is en zelfbouw beter ? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niks van een NAS afweet maar het enige dat ik zo weet is dat je er films/foto's/muziek mee kan streame en backups mee veilig kunt zetten. Meer over het hardware etc. weet ik niks.

Hoop dat jullie me wat info of een aantal NASen kunnen laten zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Edit: Zou dit een leuke NAS zijn voor films te streamen door het huis ?

pricewatch: Seagate BlackArmor NAS 220 4TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tenzij je verder met specifieke eisen komt, is practisch elke NAS (al dan niet zelfgebouwd) goed genoeg om films mee te streamen en wat back ups te draaien.
Dus je zult echt jezelf er iets beter in moeten verdiepen, en met specifiekere vragen komen !

[Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 22-05-2011 21:51]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap je reactie,

Ik ga geen backup dingen mee doen. De kans dat er iets crashed is klein. Ik heb het in 8 jaar nog nooit meegemaakt dat me HDD's kapot zijn gegaan naar dat ik bijv. een BSOD kreeg. Ik wil er ong 50-100 films op kwijt kunnen. En prijs rond 250-300. Het is namelijk me 1e NAS (Ben btw pas 18) en wil hem dus direct op de router aansluiten op een gbite netwerk. Dus zou toch wel 780p-1080p moeten kunnen zenden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou dan kan je zelf toch in de pricewatch kijken wat er allemaal te koop is, reviews zoeken en dan wat kopen? Als het toch puur voor opslag is, veiligheid niet boeit en je er amper data op wilt zetten kan je met elke NAS uit.

Snap trouwens niet wat leeftijd er mee te maken heeft, excuus voor de fouten die je maakt in je post?

[Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 22-05-2011 22:01]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 20:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit topic gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pak een oude PC en zoek eens naar FreeNAS.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Anoniem: 404687 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:54:
Ik snap je reactie,

Ik ga geen backup dingen mee doen. De kans dat er iets crashed is klein. Ik heb het in 8 jaar nog nooit meegemaakt dat me HDD's kapot zijn gegaan naar dat ik bijv. een BSOD kreeg. Ik wil er ong 50-100 films op kwijt kunnen. En prijs rond 250-300. Het is namelijk me 1e NAS (Ben btw pas 18) en wil hem dus direct op de router aansluiten op een gbite netwerk. Dus zou toch wel 780p-1080p moeten kunnen zenden.
Alles gaat kapot, ook harde schijven.
Ga er dus niet van uit dat het niet kapot kan gaan, omdat het toevallig bij jouw niet gebeurd.

Op deze site vind je alles over nassen.
Let op snelheid over je netwerk, haal dit uit testen.

Topicstarter
Even een kick,

Naar wat meer onderzoek ook thuis via een PC->TV ben ik er achter gekomen dankzij een mede tweaker dat ik een NAS moet hebben die DLNA ondersteunt en ook ondertiteling voor films (.srt, .ass, .aas etc.)

En natuurlijk een beetje beveiliging dat die alleen maar in mijn netwerk werkt en niet erbuiten. Verder niks qua backup. En zat te denken aan 3-6TB.

Weet iemand hoe ik het beste een NAS met minimaal die specificaties kan vinden ?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 404687 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:30:
Naar wat meer onderzoek ook thuis via een PC->TV ben ik er achter gekomen dankzij een mede tweaker dat ik een NAS moet hebben die DLNA ondersteunt en ook ondertiteling voor films (.srt, .ass, .aas etc.)
Dus je wilt rechtstreeks vanaf je NAS via je TV media afspelen zonder tussenkomt van een mediaspeler of HTPC?
En natuurlijk een beetje beveiliging dat die alleen maar in mijn netwerk werkt en niet erbuiten. Verder niks qua backup. En zat te denken aan 3-6TB.
Dat kan natuurlijk niet zolang je geen poorten forward. Bovendien kan je met user accounts werken he.
Weet iemand hoe ik het beste een NAS met minimaal die specificaties kan vinden ?
Ja, http://tweakers.net/price...ZSWaALqpq4jf13qqJVa0Fr7Aw

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Topicstarter
Nou zal het even opsommen,

Mijn TV ondersteunt DLNA. Echter wil ik niet dat mijn PC gaat streamen maar een NAS. Dus wil ik direct vanaf mijn NAS op onze TV's gaan streamen.

Over het poorten forwarden en user accounts heb ik totaal nog niks van mee gekregen over het NAS gebeuren. Hij wordt tevens direct op de router aangesloten (Gbite netwerk)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 404687 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:30:

Wat heb je zelf al geprobeerd om een NAS met de voor jou belangrijke specs te vinden? Er zijn echt legio producten op de markt en er is zelfs een hele categorie in de pricewatch beschikbaar waar je zelf nog kunt filteren. Heb je zelf al wat gezocht, reviews gelezen etc?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan heb je inderdaad een NAS nodig die dat ondersteund. Kijk even bij de Synology en D-Link ShareCenter varianten in de link die ik gaf (die waren al gefilterd op jou wensen, enkel subs ondersteuning nog niet), die hebben volgens mij wel goede DLNA ondersteuning met ook subs, dat kan je wel op hun site terug vinden en maybe in user reviews.
Wat betreft het poorten forwarden, zolang jij in je router geen poorten openzet kan de buitenwereld sowieso niet jou apparaten proberen te benaderen die jij intern in je netwerk hebt. Als je dan ook nog gebruikersaccounts op de NAS aan maakt (eenvoudig in te stellen meestal) weet je zeker dat onbevoegde mensen er niet bij kunnen.

[Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 25-05-2011 22:48]

Topicstarter
Hoi Bor,

Ja, ik had deze al gevonden: http://www.redcoon.nl/ind...516/cid/8229/refId/tweak/

In mijn ogen geen verkeerd ding, echter weet ik weinig/niks van NAS haha. Maar qua looks is die ook niet verkeerd.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 404687 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:45:
Nou zal het even opsommen,

Mijn TV ondersteunt DLNA. Echter wil ik niet dat mijn PC gaat streamen maar een NAS. Dus wil ik direct vanaf mijn NAS op onze TV's gaan streamen.

Over het poorten forwarden en user accounts heb ik totaal nog niks van mee gekregen over het NAS gebeuren. Hij wordt tevens direct op de router aangesloten (Gbite netwerk)
Je doet er misschien verstandig aan om direct eens te kijken naar een fatsoenlijke mediaplayer. DLNA is in mijn ervaring nou niet bepaald vrij in de keuze van codecs en om nou alles te gaan recoderen lijkt me ook weer zoveel werk.

Dus hang een mediaplayer aan je TV en je NAS als storage en backup station voor de overige systemen in je netwerk en je hebt een mooie basis, ook voor je pa, om je film collectie uit te breiden.

https://discord.com/invite/tweakers

Topicstarter
Hoi redfoxert,

Mijn idee was juist om het niet naar 1TV te streamen maar 3. 1 beneden en 2 boven. (Niet tegelijk maar in ieder geval de optie)

Of bedoel je mediaplayers met netwerk aansluiting aan de tv's hangen en dan via de mediaplayers naar de nas gaan om de films op te halen ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 404687 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:53:
Hoi redfoxert,

Mijn idee was juist om het niet naar 1TV te streamen maar 3. 1 beneden en 2 boven. (Niet tegelijk maar in ieder geval de optie)

Of bedoel je mediaplayers met netwerk aansluiting aan de tv's hangen en dan via de mediaplayers naar de nas gaan om de films op te halen ?
Dat laatste inderdaad. Een mediaplayer, in mijn ogen, is een kastje dat zelf geen content bewaard maar ergens anders vandaan haalt, dus met netwerk aansluiting. 3 keer een WDTV Live zou voor jou dus ideaal zijn. Dit is maar een voorbeeld, er zijn zat andere betaalbare en goede mediaplayers :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

redfoxert schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:56:
[...]

Een mediaplayer, in mijn ogen, is een kastje dat zelf geen content bewaard maar ergens anders vandaan haalt, dus met netwerk aansluiting. 3 keer een WDTV Live zou voor jou dus ideaal zijn.
Tja, een mediaplayer (de naam zegt het al) speelt media bestanden af maar of deze van het netwerk komen of van een ingebouwde of extern aangesloten schijf maakt natuurlijk niets uit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee