In de aan staande grote vakantie wordt het huis hier verbouwt. Me vader is nogal een film gek wilt zo nu en dan eens films lenen van me neef, echter had ik het idee om dan een NAS aan te schaffen of zelf te bouwen voor films en die dan in het gbyte netwerk te zetten.
Ook zitten er 3 computers in dit netwerk en nu 1 TV met internet. Dit wordt vervangen voor 3 TV's die een internet aansluiting hebben. En ook een PS3.
Nu moet dit dus in de vakantie in ons netwerk komen:
3x PC (2 boven, 1 beneden)
3x TV (2 boven, 1 beneden)
1x PS3 (Boven)
1x NAS (Slaapkamer, meterkast,woonkamer nog niet zeker)
Netwerk apparaten die al aanwezig zijn:
1x modem (Motorola van Ziggo uit. | Beneden)
1x router (D-Link 825 | Beneden)
1x switch (Sitecom 10/100mbit | Boven)
SWITCH || Sitecom 10/100mbit
Als we in het nieuwe netwerk gaan aanleggen zal er dus ook een 2e switch bij moeten komen en dus ook vervangen moeten worden voor een Gbyte switches.
MODEM || Motorola SBV5121E
Ding is een jaar of 3 oud en vermoed dat die gene Gbyte netwerk ondersteund ? Kan er weinig over op internet vinden.
ROUTER || D-Link 825
Paar dagen geleden via V&A gekocht en bevalt me goed.
Mijn vragen nu:
1) SWITCH: Boven moet die dus 2x TV, 2x PC 1x, PS3 aansturen
Beneden moet dus 1x TV, 1x PC
2) MODEM: Ondersteund deze modem al Gbyte netwerk ? Zo nee welke zou ik dan moeten hebben. Wij hebben geen vaste telefoon lijn dus die optie is niet boeiend, wel moet een een COAX aansluiting opzitten.
3) KABELS: Welk type zal ik gebruiken ? CAT5e of CAT6 ? Heb wel al een doosje van 15 AMP RJ45's gekregen bij me lokale computer winkel. De kabels kan ik ook wel eventueel voor minder krijgen, het maken van kabels is een eitje.
Mijn gedachten hoe alles aangesloten zou moeten komen:
Ik hoop dat ik toch duidelijk ben met mijn verhaal en dat mensen me kunnen helpen met welke 2 switchen, modem en welke kabels ik zal gaan gebruiken.
Alvast bedankt!
Ook zitten er 3 computers in dit netwerk en nu 1 TV met internet. Dit wordt vervangen voor 3 TV's die een internet aansluiting hebben. En ook een PS3.
Nu moet dit dus in de vakantie in ons netwerk komen:
3x PC (2 boven, 1 beneden)
3x TV (2 boven, 1 beneden)
1x PS3 (Boven)
1x NAS (Slaapkamer, meterkast,woonkamer nog niet zeker)
Netwerk apparaten die al aanwezig zijn:
1x modem (Motorola van Ziggo uit. | Beneden)
1x router (D-Link 825 | Beneden)
1x switch (Sitecom 10/100mbit | Boven)
SWITCH || Sitecom 10/100mbit
Als we in het nieuwe netwerk gaan aanleggen zal er dus ook een 2e switch bij moeten komen en dus ook vervangen moeten worden voor een Gbyte switches.
MODEM || Motorola SBV5121E
Ding is een jaar of 3 oud en vermoed dat die gene Gbyte netwerk ondersteund ? Kan er weinig over op internet vinden.
ROUTER || D-Link 825
Paar dagen geleden via V&A gekocht en bevalt me goed.
Mijn vragen nu:
1) SWITCH: Boven moet die dus 2x TV, 2x PC 1x, PS3 aansturen
Beneden moet dus 1x TV, 1x PC
2) MODEM: Ondersteund deze modem al Gbyte netwerk ? Zo nee welke zou ik dan moeten hebben. Wij hebben geen vaste telefoon lijn dus die optie is niet boeiend, wel moet een een COAX aansluiting opzitten.
3) KABELS: Welk type zal ik gebruiken ? CAT5e of CAT6 ? Heb wel al een doosje van 15 AMP RJ45's gekregen bij me lokale computer winkel. De kabels kan ik ook wel eventueel voor minder krijgen, het maken van kabels is een eitje.
Mijn gedachten hoe alles aangesloten zou moeten komen:
Ik hoop dat ik toch duidelijk ben met mijn verhaal en dat mensen me kunnen helpen met welke 2 switchen, modem en welke kabels ik zal gaan gebruiken.
Alvast bedankt!