Toon posts:

Asus N73SV, 1TB Hardeschijf uitvoering, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:18
Medetweakers,

Ik heb gisteren een nieuwe laptop besteld, wel te weten de Asus N73SV-V1G-TZ416V.
Ik was specifiek opzoek naar een laptop met een I7 (2de generatie), goede videokaart, Full HD, minimaal 17Inch en de mogelijkheid voor 2 hardeschijven.

Nou viel mij oog op de "nieuwe" serie van de N73SV. Je ziet ze veelal in veel modellen met hardeschijven varieeren van 500 tot en met 1000GB.

Ik had even gebeld met Asus (vrijdag) om te informeren hoe ik weet of er nou 1 of 2 hardeschijven inzitten. Asus vertelde, hardeschijven groter als 640GB, dan zitten er 2 in.

Voor het bestellen van de laptop dus even gevraagd of zij 100% zeker weten of er 2 hardeschijven ingaan of niet 1, na navraag waren ze eruit. Er gaan 2 in (YES!!).
Nog even een aantal zaken nagevraagd & besteld.
De laptop verwachten zijn op 6 juni binnen te krijgen, ik zal het dan 2 werkdagen later binnen krijgen.

Wat ik mij afvraag, heeft iemand deze laptop al?
Ik ga er vanuit dat er 2 HDD's in kunnen, als iemand dit anders ervaart verneem ik het graag.

Ik zie heel veel verschillende laptops met uiteenlopende prijzen, echte hardware is veelal hetzelfde maar het geheugen en hardeschijf vormen de prijs heb ik me laten vertellen (zercom & komplett).
Ik vraag me echter af waarom er toch zoveel verschillende uitvoeringen met verschillende prijzen zijn terwijl eigenlijk de meeste alles gewoon hetzelfde hebben (zie pricewatch bijv.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Ik heb deze laptop dinsdag besteld, woensdag binnen gekregen (via CoolBlue) en er zitten 2 HDD's in van 500 Gb. Als je nog meer vragen hebt, schiet ze maar op me af

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
Ezequiel schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:06:
Ik heb deze laptop dinsdag besteld, woensdag binnen gekregen (via CoolBlue) en er zitten 2 HDD's in van 500 Gb. Als je nog meer vragen hebt, schiet ze maar op me af
Ja heb ik zeker :D
Ik was namelijk ook bij coolblue (te eindhoven), maar ook telefonisch contact gehad (met rotterdam) en zij gaven aan dat zij deze laptop niet op voorraad hadden & voorlopig ook niet meer zouden krijgen. Dit had ik nagevraagd op woensdag (afgelopen woensdag).

Heb je exact dezelfde typenummer als die ik in de OP omschrijf?

EDIT:
Voor welke prijs heb jij hem gekocht?

[Voor 10% gewijzigd door ictinteresse op 22-05-2011 20:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Prijsverschil is niet altijd goed te verklaren. Sommige zullen wel USB3.0 hebben en anderen niet. Er zijn ook modellen met een Blu-ray speler dat drijft de prijs ook op. Verder heb je dus de verschillen in omvang van de HDD en het intern geheugen. Ook zijn er soms verschillen in de accucapaciteit. Als je weinig tot geen verschil vindt wat voor jou belangrijk is dan moet je gewoon kiezen voor de goedkoopste bij een zaak waar jij een goed gevoel bij hebt ;).

Edit: Ik zie ook dat ze niet allemaal FullHD hebben daar zit ook weer een verschil van prijs in. Een FHD scherm is duurder dan een 900p scherm.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-05-2011 20:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ook verschilt het wel bij de N73 of er een HD of een Full HD scherm in zit. Verder zijn de verschillen bij dit model te vinden in de dingen die ChicaneBT zegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
Dat inderdaad het verschil ook zit in FHD en blueray klopt inderdaad.
Maar als je filters op FHD & Bluray, dan zijn de prijzen nog zo uiteenlopend.
Zie zelfs modellen staan, met FHD, zonder bluray de 1 met 4GB & 640GB HD & 6GB & 750GB en dan is de 6GB nog goedkoper ook.

Maar geod, daar zullen ze hun redenering voor hebben.
Wat ik me ook sterk afvraag, de modellen waar standaard geen 2 hardeschijven inzitten, is daar wel de aansluiting aanwezig voor een 2de?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Nee, die mist een bracket. Deze zul je zelf van ebay vandaan halen, want vziw kun je deze ook niet los bij Asus bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
Gleighton schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:45:
Nee, die mist een bracket. Deze zul je zelf van ebay vandaan halen, want vziw kun je deze ook niet los bij Asus bestellen.
Kan inderdaad niet los besteld worden bij Asus, had ik al naar geinformeerd.
Echter vertelde zij mij aan de telefoon dat als je een laptop koopt die standaard niet 2 hardeschijven heeft, de aansluiting voor een 2de er ook niet zal zijn.
Kan iemand dit bevestigen?

Zij vertelde me ook al het verhaal dat in laptops die een hardeschijf vanaf 750GB hebben, 2 hardeschijven inzitten. In de N73SV is dit helaas niet het geval. Foutieve info dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gleighton schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:45:
bron? Volgens mij kan dat gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Een collega van me heeft wel eens met Asus gebeld, net zoals ictinteresse. Fysiek is de s-ata aansluiting natuurlijk wel aanwezig, het gaat dus puur om de bracket (en de schroefjes als je die niet hebt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat is wel nep... Ik dacht dat alleen sony die tactiek nog toepaste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
Gleighton schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:56:
Een collega van me heeft wel eens met Asus gebeld, net zoals ictinteresse. Fysiek is de s-ata aansluiting natuurlijk wel aanwezig, het gaat dus puur om de bracket (en de schroefjes als je die niet hebt)
Weet je dat 100% zeker?
In dat geval annuleer ik eventueel mijn huidige bestelling en koop ik een andere die wel op voorraad is. Scheelt me dan het wachten.
Heb je een bron of iets dergelijks?

Asus zegt namelijk dat de aansluiting er dus juist niet is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Nou de N73SV-V1G-TZ343V die op mijn werk verkocht wordt heeft 2 s-ata aansluitingen, ik heb er namelijk een week geleden nog een open gehad, waarbij dus alleen de bracket miste.

Ik ga er van uit dat alle andere N73SV dit ook hebben, want ik denk dat bij alle N73SV het moederbord en de behuizing het zelfde zijn.

[Voor 28% gewijzigd door Gleighton op 22-05-2011 21:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
Gleighton schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:00:
Nou de N73SV-V1G-TZ343V die op mijn werk verkocht wordt heeft 2 s-ata aansluitingen, ik heb er namelijk een week geleden nog een open gehad, waarbij dus alleen de bracket miste.

Ik ga er van uit dat alle andere N73SV dit ook hebben, want ik denk dat bij alle N73SV het moederbord en de behuizing het zelfde zijn.
Waar werk je?
En voor welke prijs is hij te koop?

Mocht je dit niet openbaar willen maken mag je best een DM sturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
Anoniem: 303530 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:57:
Dat is wel nep... Ik dacht dat alleen sony die tactiek nog toepaste.
Nope ook HP en enkele andere merken leveren geen 2de HDD bracket als er maar 1 schijf bestelt wordt, zelfs bij de Envy 17.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
ictinteresse schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:26:
[...]

Ja heb ik zeker :D
Ik was namelijk ook bij coolblue (te eindhoven), maar ook telefonisch contact gehad (met rotterdam) en zij gaven aan dat zij deze laptop niet op voorraad hadden & voorlopig ook niet meer zouden krijgen. Dit had ik nagevraagd op woensdag (afgelopen woensdag).

Heb je exact dezelfde typenummer als die ik in de OP omschrijf?

EDIT:
Voor welke prijs heb jij hem gekocht?
Nou, ik denk dat ik dan je net voor ben geweest. Ik heb de laptop besteld en even later was dit model op de website al niet meer op voorraad. Ik had dus blijkbaar de laatste.

http://www.laptopshop.nl/...sus-n73sv-v1g-tz466v.html

Bovenstaande link is van de laptop die ik besteld heb. Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben. Lekker groot scherm is voor mij een must. Ik heb zelf geen PC thuis en wil daarom naast mijn HP 6930p ook een laptop met wat meer vermogen.

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 21:42
Bracket voor 2e harde schijf is in usa beschikbaar:

http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3364

Ik weet niet of je 'm hierheen kunt laten shippen.

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 22:36

SSSF

BLAAT !!

Kan iemand bevestigen dat de N73SV met een HD wel een aansluiting heeft en alleen de bracket mist?

Ik wil namelijk zelf een SSD erbij stoppen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee