Toon posts:

Tabcontainer/-panels - CSS niet toegepast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 15:33
Eén pagina van mijn site heeft 2 functies:
  1. Het toevoegen van product gegevens aan de hand van een code.
  2. Het tonen van een lijst (in een datagrid) van de toegevoegde producten
Dit werkt prima, maar voor mensen die alleen producten willen bekijken is natuurlijk het toevoegen onnodig en voor mensen die willen toevoegen is de lijst met aanwezig producten minder belangrijk. Ik wil daarom deze 2 functies scheiden, ze blijven nog wel op één pagina, maar elke functie komt op een eigen ajax tabcontainer (tabpanel).

Ik heb de ajax tabcontainer en 2 tabpanels op de pagina gezet en de betreffende functies in de contenttemplate-tags gezet voor het betreffende tabpanel. So far, so good.

Echter, als ik nu de site start en de betreffende pagina ga dan word de css die ik heb ingesteld niet gebruikt. Bijv, een H2 element wordt getoond als een normaal H2 element zoals je dat ziet als je geen stylesheet gebruikt en niet zoals gedefinieerd in mijn stylesheet. In kort komt het er op neer dat alles buiten de tabcontainer er goed uit ziet (lees: overeenkomt met zoals in css gedefinieerd), maar alles binnen de tabcontainer niet.

Ter verduidelijking, hierbij 2 gedeeltelijke screenshots:
De eerste versie, zonder tabs:

De versie met tabs:

Nou is de vraag hier altijd wat je zelf gedaan hebt om het op te lossen. Ik heb een paar uur gegoogled (o.a. met keywords: tabpanel, css, ignored) en verschillende resultaten bekeken, maar alles wat ik tegenkom is hoe de style van de tabcontainer/panels aan te passen. Het tweede wat ik geprobeerd heb is een nieuw project gemaakt met wat testjes en een hele simpele css, maar dat leverde hetzelfde resultaat op. Ook Firebug helpt niet bij het oplossen van dit probleem, de gegenereerde pagina code ziet er in beide gevallen bijna uniek uit.

Wat ik in de google pagina resultaten steeds terug zie is hoe de style van de tabcontainer en de panels van de tabcontainer aan te passen met css, maar hier ben ik dus niet naar op zoek.

Is hetgeen ik in de afbeeldingen toon iets wat ik zou mogen verwachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ja, als die zooi zelf CSS rules definieert, wat hier duidelijk het geval is. Hoe kun je nou zeggen dat je er met Firebug niet uit komt? Klik die h2 aan en kijk waar die lettergrootte vandaan komt. En fix dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Dit is client-side spul: schopje naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 17:31
Zijn je css styles misschien te deterministisch? M.a.w. staat je stijl op de h2 in een tabpanel. Dan wordt ie niet toegepast op een input buiten het tabpanel. Wordt de juiste stylesheet wel geladen?
Wat is de exacte definitie van die H2 in je stylesheet?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 09:06

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bijzonder om te lezen dat dit je overkomt. In één van mijn projecten gebruiken we deze tabpanels ook.
Ik heb je probleem niet. Ik kan je geen voorbeeld laten zien want onze sites draaien alleen bij de klant intern. Maar ik heb binnen die tabpanels H4's staan als ik me niet vergis, en dat gaat uitstekend.

Ik weet dat in de tabpanels zelf geen H-stijlen worden gebruikt en ook niet overschreven worden. Sterker nog, de tabpanels (divs of ul's) hebben specifieke klasses met hele lange namen. Ik had de optie om ze zelf te stylen, maar heb dat even als extraatje beschouwd, de werken van zichzelf al prima.

Overrule't hij alleen H-stijlen, of ook klasses die je zelf set?
En wat gebeurt er als je in Firebug wat definities ter plekke aanpast? Overrule't hij die dan?

heidiulrich.nl | adventura.nl / eigenzinnige rugzakavonturen in europa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 15:33
Opgelost!

Ik moest inderdaad de css van de Ajax tabcontainer definieren in mijn eigen css file en daarbij de .ajax__tab_body dezelfde eigenschappen geven als mijn 'content' rule in css.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee