Toon posts:

Alleen beperkte/lokale verbinding met 1 van de 3 pc's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 20:59
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een werkende Alles-in-1 verbinding van Ziggo, helaas lukt het me om slechts met twee van de drie pc's om een werkende internetverbinding op te zetten. Zowel m'n desktop als m'n laptop die zij uitgerust met XP hebben geen problemen om op internet te komen. Met m'n tweede laptop, uitgerust met Vista, lukt dit echter niet! Ik kan wel verbinding maken, maar de mogelijkheden hiermee zijn slechts beperkt of lokaal.

Ik heb even een overzicht gemaakt van mijn IP-config, wellicht dat dat iets duidelijk maakt. Alle standaard oplossingen die Microsoft genereert (zie afbeelding), maar ook het resetten van het modem (Ubee Wi-Fi Modem), alle beveiliging uitzetten, spanning van het modem, etc. heb ik al geprobeerd. Kan iemand mij uit de brand helpen met m'n probleem? Alvast dank.

PS: deze laptop kent alleen WLAN 802.11 b/g, is al iets ouder namelijk. Andere laptop kent o.a. ook de n-variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:07
Is je WLAN driver wel up to date ? dit wil namelijk nog wel is voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Zou je de dns eens als volgt in kunnen stellen
primair: 212.54.35.25
secundair: 212.54.40.25

Zo he bik hem namelijk staan, misschien dat er daar iets fout gaat (ga uit van niet, maar zou mogelijk KUNNEN zijn)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Test eens met Google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Verder inderdaad handig om je WLAN-driver eens een update te geven, Atheros drivers kan je van Windows Update halen (even met een kabeltje aansluiten als dat nodig is).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvdH
Petervanakelyen schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:45:
Test eens met Google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Verder inderdaad handig om je WLAN-driver eens een update te geven, Atheros drivers kan je van Windows Update halen (even met een kabeltje aansluiten als dat nodig is).
WLAN driver is up to dat, hij kan geen nieuwere stuurprogramma's vinden. Wat bedoel je met Google DNS testen? Deze DNS-adressen gebruiken? Heb zojuist geprobeerd om primair: 212.54.35.25 en secundair: 212.54.40.25 te gebruiken, zoals ExploitSolo aangeeft, maar dit werkt iig niet... Moet ik trouwens de TCP/IPv4 of de TCP/IPv6 configureren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unflux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2019

Unflux

mv crisis > /dev/null

Ik zou voor de IPv4 kiezen ;)

"But we are hackers and hackers have black terminals with green font colors!" - John Nunemaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvdH
Kan het niet liggen aan het feit dat de laptop die geen verbinding kan maken, niet beschikt over WLAN 802.11 n? Zou op dit moment niet weten waar ik het anders moet zoeken, omdat ik (bijna) alles al geprobeerd heb, en de instellingen van de twee laptops zo goed als identiek zijn. Een belangrijk verschil is natuurlijk wel XP en Vista...

Iemand nog suggesties? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10
Ik zie staan (voorkeur).

Staat hij wel op DHCP ingesteld je laptop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvdH
Daros schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:32:
Ik zie staan (voorkeur).

Staat hij wel op DHCP ingesteld je laptop?
Als ik kijk bij de geavanceerde eigenschappen van de TCP/IPv4, dan zie ik dat de DHCP is ingeschakeld, dus dat mag het probleem niet zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
BvdH schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:09:
WLAN driver is up to date, hij kan geen nieuwere stuurprogramma's vinden.
Zeker van? De laatste driver is versie 9.1.0.328. Kijk het even na in apparaatbeheer.
Wat bedoel je met Google DNS testen? Deze DNS-adressen gebruiken?
Netwerkcentrum --> Adapterinstellingen wijzigen --> Draadloze netwerkverbinding --> Eigenschappen --> Internet Protocol versie 4 --> De volgende DNS-serveradressen gebruiken --> 8.8.8.8 (Primair) en 8.8.4.4 (Secundair).
Kan het niet liggen aan het feit dat de laptop die geen verbinding kan maken, niet beschikt over WLAN 802.11n?
Ondersteund de Ubee Wireless-N? Indien ja, log even in op de webinterface van dat ding en zet hem eens op b/g of 802.11g only.

Je kan overigens eens proberen op te starten met een Ubuntu LiveCDtje om te troubleshooten.

[Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-05-2011 16:46]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvdH
All,

Excuses voor mijn kortzichtige denkwerk ;) Heb een nieuwe driver gedownload, en vervolgens bij stuurprogramma bijwerken handmatig naar de locatie verwezen (ipv automatisch online zoeken). Succesvol geinstalleerd, en m'n kabeltje is er nu uit!

Voor iedereen die tegen ditzelfde probleem aanloopt: uw Atheros driver update-en zal het probleem waarschijnlijk verhelpen. De oude driver zoals deze met de laptop is meegeleverd functioeert niet met de Ubee Wi-Fi modem van Ziggo (die wordt geleverd bij het Alles-in-1 pakket).

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Gr.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee