Toon posts:

Voeding stuk??!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 156112

Topicstarter
Systeem:
MSI P67A GD65
Core i7 2600
8gb Kingsten hyperx 1333mhz
MSI 560Ti twin frozer
OCZ vertex 120GB serie 3
Scythe Mugen 2 revisie B
Windows 7 64bit
Be quiet straight power 600watt(3+ jaar oud!)

Ik heb sinds een kleine 2 weken deze spullen in huis. Maar afgelopen woensdag heb ik het allemaal in elkaar gezet(heb na aanschaf van mobo nog dingen vervangen en zag het nut niet om Windows erop te zetten voor 4 dagen). Toen ik alles had heb ik alles in elkaar gezet. Hierna ben ik begonnen met windows erop te zetten. Dit verliep perfect. na 45 minuten hield de pc er opeens mee op. Hij was aan het updaten van windows 7(dus ik dacht dat ie ging reboten) Hierna wou de pc niet meer aan. Ik heb daarna alles getest wat maar te testen viel. Zonder processor voeding wilde hij nog wel een teken van leven geven. Met of zonder videokaart, ik heb ook mijn oude vga geprobeerd (asus 8800gts 512) want met mijn nieuwe 560ti zag ik daar geen fans draaien(kan ook zijn omdat het geen stock koeler is). Hier het
filmpje(zonder 8pin voeding op proc.)
Tevens klinkt er een soort piep/klik als je de processor voeding(8pin) er wel opzet, dit gebeurt dan wel alleen bij de eerste keer als je hem opstart(ik vermoed dat dit de overspannings-beveiliging). Daarna als je probeert hem aan te zetten hoor je niks meer en gaat ie totaal niet aan.

Ik heb ook op een oud amd X2 systeem(6000+) geprobeerd, hier zit normaal een no name 300watt voeding op. De voeding deed het in dit geval gewoon goed. Pc kon opstarten enz. Hierna heb ik ook de voltage opgemeten en deze waren allemaal binnen de marge12.38, 5.51 en 3.34. Betekent dit dan dat mijn pc gewoon te zwaar is voor deze oude voeding van me?

Is mijn voeding nou stuk of is mijn processor of moederbord stuk? Want ik wil best een nieuw voeding kopen maar als dat de fout niet blijkt te zijn is het zo zonde van een nieuwe kopen.
Graag jullie mening?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 156112 op 22-05-2011 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 08:21
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Wellicht dat je vanuit die handleiding nog een aantal dingen kunt proberen om het één en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Voor de goede orde, ik heb hem opgestart met 1 module geheugen erin. Ook heb ik de batterij eruit gehaald voor 5 min. De CMOS gecleared en kaal gestart met allen de 24pin erin. Dan krijg je dus vooral wat je net kon zien in het filmpje met de vga en cpu fan eraan. Batterij en cmos clearen heeft niks uitgehaald. Gaat mij er vooral om waarom een pc zomaar uitvalt en niet meer aan gaat. De voeding is het enige oude onderdeel erin. Dus ik wil graag weten of het probleem van dat met de processor voeding, dat hij niet wil opstarten of het komt omdat hij misschien te oud is en zijn power kwijt is(en mijn systeem dus te sterk daarvoor is). Of dat mijn moederbord stuk is(of processor) En dat de processor stroom leveren te veel wordt voor mijn voeding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
Je zult onderdelen moeten gaan uitwisselen, met je defecte pc.
Als eerste zou ik een andere voeding proberen in je defecte pc.(deze lenen, anders heb je er dadelijk 2).

Voeding is bijna niet te meten, zeker als hij defect is, dan kun je 12 volt meten, maar belast je hem een stuk zwaarder dan valt hij uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat is het probleem dus, ik heb maar 1 voeding! Het kan ook mijn moederbord zijn. Ik sprak een vriend van mij en die zei van ja kan zijn dat je processor( 95 tdp) stuk is omdat ie te warm is geworden. Maar zover ik weet zit mijn scythe koeler helemaal vast. Maar omdat nu met de processor aangesloten hij niet opstart en dat ie wel de fan van mijn 8800 gts kan laten draaien(130watt tdp). Dat vind ik weer vreemd. Alleen is het zo waarschijnlijk dat een gloednieuw overklok moederbord er zo snel mee ophoudt?(niet voor overklok redenen gekocht btw en ook nooit gedaan nog)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 156112 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:13:
Dat is het probleem dus, ik heb maar 1 voeding! Het kan ook mijn moederbord zijn. Ik sprak een vriend van mij en die zei van ja kan zijn dat je processor( 95 tdp) stuk is omdat ie te warm is geworden. Maar zover ik weet zit mijn scythe koeler helemaal vast. Maar omdat nu met de processor aangesloten hij niet opstart en dat ie wel de fan van mijn 8800 gts kan laten draaien(130watt tdp). Dat vind ik weer vreemd. Alleen is het zo waarschijnlijk dat een gloednieuw overklok moederbord er zo snel mee ophoudt?(niet voor overklok redenen gekocht btw en ook nooit gedaan nog)
Processoren schakelen zichzelf ondertussen wel uit als ze te heet worden. De kans is bijzonder klein dat dat het probleem is. Als je voeding het wel prima doet op een andere PC vermoed ik problemen met het moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 156112 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:13:
Is het misschien geen idee om een voeding van die vriend van je even te lenen? Je kunt beide systemen naast elkaar zetten en alleen de ATX en 12V kabels overzetten om te testen.

Want inderdaad, naast je voeding kan het ook je moederbord zijn of (al is dat minder waarschijnlijk) een van de andere componenten zoals CPU, GPU etc.

Verder heeft de fan van je 8800GTS geen TDP van 130W, hooguit een Watt of twee, en zal het bovendien bij een te lage spanning vrolijk doordraaien. Fans en LEDs zijn geen goede indicator voor goede werking van een voeding :o

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@rodie83 Kan het niet zijn dat ie het niet trekt?(te weinig power) bedoel voedingen van 3 jaar gaan achteruit met de jaren. En tevens hoor je een klik geluid als je alles aansluit en je weer stroom zet op de pc. Kan dat niet de standaard beveiliging zijn voor overspanning o.i.d?

@dion_b
Dus die 560ti kreeg dan helemaal geen stroom of werkt die koeler dan vermoedelijk anders?
En de dichtstbijzijnde vriend met een fatsoenlijke voeding woont ongeveer 20 km hier vandaan. En zit morgen midden in een tentamenweek(vandaar dit topic hopend dat jullie meer inzicht kunnen geven wat ik moet doen) Ik had namelijk al bedacht om te zorgen dat ik vrijdag(einde tentamen week) een nieuwe voeding besteld en geleverd te hebben. Maar als het het moederbord blijkt te zijn is dat niet echt nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Moah natuurlijk kan het je voeding zijn. Maar als die werkt naar z'n specs geloof ik er geen bal van dat de voeding niet het vermogen kan leveren bij het aanzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
Je moet onderdelen gaan uitwisselen, anders kom je er niet achter.
Voeding wisselen?
Moederbord wisselen?
etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dan moet ik maar eens kijken wat ik wil gaan doen. Bedoel het max vermogen wordt erg krap voor deze voeding(dus misschien maar een nieuwe). Misschien moet ik dan toch maar het moederbord opsturen naar de leverancier en dan stuur ik de voeding mee of ze die in combinatie willen testen. Ik heb helaas niet een extra moederbord van P67 serie hier liggen noch heb ik een voeding van 500watt+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drie opties dan:

1) zoek een kennis met een vergelijkbaar systeem waar je mee uit kunt wisselen.
2) ga op goed geluk onderdelen kopen en kijken of dat de juiste is.
3) ga bij een echte computerwinkel (geen dozenschuiver) met eigen technische dienst langs en laat eea tegen betaling uitzoeken.

Lukraak een voeding die niet eens bij dezelfde winkel gekocht is meesturen met een moederbord lijkt me geen goed idee, goede kans dat ze daar niet op in gaan en (terecht) extra kosten rekenen om het weer jouw kant op te krijgen :o

Sowieso vallen we hier in de herhaling. Vanaf de eerste reactie van jan99999 is duidelijk wat je te doen staat. Zonder onderdelen uit te wisselen kunnen wij je niet helpen en heeft dit topic totaal geen zin. Hoe je dat voor elkaar krijgt is jouw pakkie an...

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Wie heeft gezegd dat ie niet bij hun gekocht is:P. Ik koop alles meestal bij deze zaak. Alleen het is wel een online winkel. Nee maar punt is dat ik de middelen niet heb. Dan moet ik mijn pc 15 km heen rijden en het lijkt vooral op het moederbord dus ik heb het probleem opgelost door mijn mobo te rma'en. Ik dacht misschien dat iemand hier met een redelijke zekerheid de symptomen kon herleiden naar een van de 2 producten. Alsnog bedankt voor jullie input
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee