Toon posts:

Outlook 2007 IMAP loopt vast na ophalen 1 bericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 238936

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort voor een van mijn drie mailaccounts IMAP (de overige 2 account gebruiken POP3).
Nu loopt outlook 2007 steeds vast nadat er 1 bericht binnen het IMAP account is binnengehaald.
Afsluiten en opnieuw opstarten levert weer 1 mail op en dan loopt het weer vast.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Komen er meldingen in je eventviewer terecht? Wat voor virusscan heb je draaien? Heb je die al eens uitgezet? Wat voor IMAP account is het trouwens?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Waar kan ik die event viewer zien?
Het betreft een imap account bij strato (op mijn eigen www.dtpatwork.nl email adres)
Zal eens proberen met het uitzetten van mijn virusscanner.

EDIT
Ook met uitgeschakelde McAfee vrusscanner blijft outlook hangen na het inlezen van 1 mail.
Met als melding: Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via mat.maas@dtpatwork.nl ...

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 238936 op 22-05-2011 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Een introductie mbt de Event Viewer en Outlook kun je hier vinden;
http://www.msoutlook.info/question/317

Het uitschakelen van McAfee is niet voldoende; je moet de integratie van McAfee met Outlook uitschakelen of deïnstalleren. Zie; http://www.msoutlook.info/question/20

Kunnen we er verder van uitgaan dat SP2 voor Office 2007 en overige updates geïnstalleerd staan?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het lukt mij niet om de invoegtoepassing van Mcafee uit te schakelen.
Krijg de melding dat alleen de beheerder dit kan, maar ik ben de enige gebruiker met administrator rechten (dus begrijp niet waarom ik de invoegtoepassing niet kan uitschakelen.

Gebruik outlook 2007 op een W7 machine. SP2 MSO geinstalleerd. Alles in bijgewerkt voor zover ik weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Start Outlook als Administrator dmv SHIFT + rechtermuisklik op je Outlook shortcut.

Topicstarter
Kan nu inderdaad de add-in uitzetten. Gedaan - nog geen resultaat: nog altijd wordt er 1 mail ingelezen en daarna hangt outlook.

Daarna met SCANPST alle pst bestanden gescaned en daar waar er problemen waren deze laten herstellen.
Nog altijd geen oplossing.

Het valt wel op dat hij een defect detecteerd op het pst bestand van de IMAP account. Dat laat ik herstellen en daarna direct nog een controle met SCANPST uitvoeren: signaleert men weer dat er een defect is (dus zonder dat ik tussentijds outlook heb opgestart).

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Profiel weggooien en nieuwe outlook profiel aanmaken.

Topicstarter
Zo simpel was het dus.
Account opnieuw aangemaakt (wel eerst het oude pst bestand verwijderd) en het werkt.

Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jammer genoeg komt het probleem terug nadat de computer afgesloten wordt en weer opnieuw wordt opgestart.
Dan wordt er weer 1 mail gelezen en hangt hij.

Verwijderen van account en opnieuw aanmaken helpt totdat de computer weer afgesloten wordt en weer wordt opgestart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Probeer het eens met een een IMAP account van een andere provider; werkt het daar wel goed mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alleen een account bij strato (mijn eigen domein aldaar). Dus ik kan niets anders proberen.
Zoeken op internet levert mij geen verdere informatie dat bij strato IMAP problemen zou opleveren.

EDIT:
wat ik ook nog ontdekt heb is dat Outlook alleen maar 1 mail ophaalt en daarna vastloopt als de mails de status nog-niet gelezen hebben.
Lees is ze eerst op een ander device (bv mijn ipad) dan leest outlook wel alle mail in.

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 238936 op 31-05-2011 18:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Anoniem: 238936 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:11:
Ik heb alleen een account bij strato (mijn eigen domein aldaar). Dus ik kan niets anders proberen.
Zoeken op internet levert mij geen verdere informatie dat bij strato IMAP problemen zou opleveren.
Even een Gmail accountje aanmaken om te testen en in Outlook configureren als een IMAP account?

Topicstarter
EDIT:
wat ik ook nog ontdekt heb is dat Outlook alleen maar 1 mail ophaalt en daarna vastloopt als de mails de status nog-niet gelezen hebben.
Lees is ze eerst op een ander device (bv mijn ipad) dan leest outlook wel alle mail in.

Met een Gmail account heb ik het probleem overigens niet.
Dus het is ergens de combi van strato met nog-niet-gelezen berichten > 1

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Of een combi can Outlook + Mailserver. Wat gebeurt er als je bijv. Thunderbird gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Met thunderbird werkt het wel.
Maar ik los het probleem liever in outlook op omdat we dat allemaal gebruiken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-01 14:10

mrtnptrs

You idiot!

Anoniem: 238936 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:25:
Met thunderbird werkt het wel.
Maar ik los het probleem liever in outlook op omdat we dat allemaal gebruiken
Misschien even Office Diagnostische Gegevens laten draaien?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Office Diagnose levert niets op

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
Heb je je mail profiel al opnieuw aangemaakt?
Dit is al eerder voorgesteld in deze thread, maar toen had je volgens mij alleen je account verwijderd en weer opnieuw aangemaakt wat niet hetzelfde is.

Je mail profiel kun je opnieuw aanmaken via Configuratiescherm-> E-mail-> Profielen weergeven...

Zie ook; http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

Topicstarter
Dit lijkt dus wel de oplossing te zijn.
Heb zo mijn profiel verwijderd en tot nu teo gaat het in het nieuwe profiel goed !!!

Dank.

Topicstarter
Jammer genoeg te vroeg gejuigd.
Na 1 dag en opnieuw aanloggen weer hetzelfde probleem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee