Toon posts:

Graka defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-05 19:28
Systeem: zie mijn signature. Als OS gebruik ik Win 7 Home Premium.

Gisteravond zette ik mijn pc aan. Ik liet de pc opstarten en zette nadien mijn monitor aan. Geen beeld.

Ik reset, zie de POST, 'laadscherm' van Win 7, en dan is het beeld weg. Soms knippert het laadscherm nog enkele malen, maar dat levert verder niks op. Zwart scherm. Als je dan de aan/af knop indrukt, zie je wel even het bureablad voordat de pc afsluit. Raar.

Ik heb:
* Geboot in veilige modus zonder enig probleem.
* Met DH Driver Cleaner de boel gecleaned in safe mode. Hierdoor kon ik weer normaal booten. Driver geherinstalleerd, terug zelfde probleem.
* Weer gecleaned in safe mode, nieuwere driver, oudere driver, ... Allemaal zelfde probleem.
* Gecleand met Driver Sweeper van Phyxion. Daardoor werd het alleen maar erger: ik kon geen enkele driver meer installeren, omdat er telkens een INF file miste tijdens de installatie. Van setups die daarvoor prima werkten!
* Systeem herstel naar een week ervoor
* Last known good config

Maar dat bracht allemaal geen zier op, dus heb ik vanmorgen mijn pc geformatteerd.
Ik installeer de nieuwste versies van mijn mobo drivers, reboot, en installeer Catalyst 11.3 (die had ik voorheen). Probleem identiek! :')

Conclusie? Graka stuk?

Edit:
Klein extra detail: de monitor geeft aan input te krijgen, maar 't beeld blijft zwart. Als er geen input is zegt m'n monitor dat, en gaat ie standby. Dat is niet het geval. Monitor is via DVI aangesloten, btw.

[Voor 7% gewijzigd door TheOneAndOnly op 22-05-2011 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 22:08
Heb je toevallig je HD6950 geflashed naar een HD6970? wellicht kan de kaart de snelheden niet aan ;)

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:19

Thomg

Aww yiss

Heeft je harde schijf misschien bad sectors? Bij mijn oom was op een miraculeuze wijze zeer belangrijke bestanden verdwenen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
De kaart is idd geflasht, maar kan die snelheden idd niet aan. Dat was vrij direct duidelijk. Daarom staat de kaart sindsdien in de backup / recovery bios modus, dus standje 2 op de foto in dit artikel:

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Dat flashen heb ik al ruime tijd geleden geprobeerd, de kaart staat al zeker een maand probleemloos in die bios modus. Lijkt me niet dat dat het probleem is?
Thomg schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:40:
Heeft je harde schijf misschien bad sectors? Bij mijn oom was op een miraculeuze wijze zeer belangrijke bestanden verdwenen...
Daar ga ik niet van uit. De drivers die ik wou installeren kwamen bovendien van 2 verschillende HD's.
Ik kan even proberen testen in veilige modus...

[Voor 64% gewijzigd door TheOneAndOnly op 22-05-2011 14:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijssie
Heb je al een keer een nieuwe verse installatie van windows geprobeerd? Misschien dat de drivers elkaar dwars zitten en niet goed meer functioneren ;) Dat is zelfs met systeemherstel niet altijd meer te herstellen.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
TheOneAndOnly schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:37:
Maar dat bracht allemaal geen zier op, dus heb ik vanmorgen mijn pc geformatteerd.
Ik installeer de nieuwste versies van mijn mobo drivers, reboot, en installeer Catalyst 11.3 (die had ik voorheen). Probleem identiek! :')
M.a.w., ja, en dat hielp helaas niet.

Ik ben momenteel opnieuw aan het formatteren, en dan installeer ik Catalyst als eerste. Kwestie van conflicten met mobo drivers te vermijden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
joker-nl schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:04:
Heb je al een keer een nieuwe verse installatie van windows geprobeerd? Misschien dat de drivers elkaar dwars zitten en niet goed meer functioneren ;) Dat is zelfs met systeemherstel niet altijd meer te herstellen.
Lezen: uit de startpost:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:32

mendel129

Radioactivator

Zou je niet eerst het originele bios van je graka terugflashen voordat je catalyst installeert...?

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
Net opnieuw verse Windows 7 HP x64.

Catalyst direct na install geïnstalleerd, dus niks andere drivers of progsels. Reboot:
  • Full screen boot
  • Welkom
  • *Geen beeld meer
  • *Geluidje van inloggen
mendel129 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:21:
Zou je niet eerst het originele bios van je graka terugflashen voordat je catalyst installeert...?
Het feit dat die in de stand van recovery bios staat, lijkt me dat ie gewoon een standaard bios heeft?
Ik vrees dat ik het originele bios niet meer heb, maar ik ga proberen er een normaal MSI HD6950 2GB bios in te flashen.

Ik zal eerst onder veilige modus de drivers verwijderen. Afsluiten, switch verzetten, in normale modus zonder drivers booten, met Ati WinFlash omflashen, en drivers er weer op gooien.

Verslag komt zo, dit is (volgens mij) tevens het laatste dat ik kan doen voor de kaart definitief voor schroot verklaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:32

mendel129

Radioactivator

TheOneAndOnly schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Het feit dat die in de stand van recovery bios staat, lijkt me dat ie gewoon een standaard bios heeft?
Ik vrees dat ik het originele bios niet meer heb, maar ik ga proberen er een normaal MSI HD6950 2GB bios in te flashen.

Ik zal eerst onder veilige modus de drivers verwijderen. Afsluiten, switch verzetten, in normale modus zonder drivers booten, met Ati WinFlash omflashen, en drivers er weer op gooien.

Verslag komt zo, dit is (volgens mij) tevens het laatste dat ik kan doen voor de kaart definitief voor schroot verklaar.
Ik denk eerder dat recovery bios maar een vrij tot zeer beperkt secundair biosje is :9
Maarja, we gaan er zo achter komen 8)
Succes!

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
Damn, de bios DB van TechPowerUp is uitgebreid.
http://www.techpowerup.co...6950&interface=&memSize=0
8 biossen, 3 verschillende clocks. Ik weet niet welke ik had. Ook op de doos kan ik het niet terug vinden.

Typenummer in de PW zegt 800MHz (de laagste clocks), zal ik voor alle veiligheid en ter referentie die maar doen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
:|
Nu de kaart weer geflashed is met origineel bios, kan ik weer geen drivers installen.
Het INF-bestand werd niet gevonden.
Ik herinstalleer Windows maar weer eens...

[Voor 4% gewijzigd door TheOneAndOnly op 22-05-2011 16:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOneAndOnly
Sorry voor de 3dubbelpost.

Ook met origineel bios en verse Win 7 x64 HP blijft het probleem identiek.
Indien iemand nog ideeën heeft, zeg ze gerust, maar ik heb de indruk dat de RMA afdeling een beter idee is...

Even uitzoeken hoe RMA met MSI verloopt. kaart heb ik als Belg in NL besteld, was goedkoper, maar nu blijkt weer hoe handig dat achteraf is. :/ :+

Edit: Nog net even met mini-DP aangesloten, om probleem met de DVI-poort uit te sluiten, en wat blijkt:
DP doet 't gewoon! :X (mini-DP -> DP converter wel nodig)

Oke... :')

Final edit:
Ik versta er niks van, maar DP werkte. Nam ik de 2de DVI ingang op m'n scherm, werkte ook. Nam ik weer de eerste (die dus niet goed ging), gaat die nu ook goed... :F
Ik versta er helemaal niks van, maar goed, probleem lijkt 'opgelost' te zijn...

[Voor 65% gewijzigd door TheOneAndOnly op 22-05-2011 16:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijssie
Goed om te horen dat het probleem opgelost is. Misschien zat er een vuiltje tussen het contact ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee