Toon posts:

Hebben 3com en Realtek hier ruzie??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een leuke 3com 3C905B-TX kaart in mijn systeem gezet om adsl te kunnen runnen (ethernetmodem), naast mijn al bestaande realtekkaart. Omdat het niet goed werkte heb ik de hele netwerkomgeving (in WinME) opnieuw ingesteld. Met alleen de 3com of alleen de realtek start de computer zonder enkel probleem op, wanneer ik echter twee kaarten erin doe en de 3com of de realtek voor het netwerk gebruik, dan doet de computer na het inloggen helemaal niets voor een minuut of vier. Pas daarna komt het op gang.

Waaraan zou dit kunnen liggen?? Ik heb nog geen ADSL en internet momenteel (kabel) via een servertje met winroute. Die realtekkaart is momenteel nietsdoend zeg maar, zou het daaraan kunnen liggen?? Of zijn het mijn IRQ instellingen. Als ik het woord "MSI" zeg dan weten jullie voor de verdeling van de IRQ's waarschijnlijk genoeg.

En o ja, alles werkt na de ellenlange opstart wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Tja... heb ik ook gehad..

er is 1 simpele oplossing.

2 el cheapo kaartjes erin, of 2 3coms.

(Je kunt bijv. de netwerkkaart omwisselen met een van de clients)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Heb je niet toevallig dhcp aanstaan op een van de kaarten? Dan duurt het nl. veel langer voordat je pc opstart!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 18:57
Voor realtek 10/100 zijn kort geleden nieuwe driversets uitgekomen...

Je kaartjes zouden eventueel een IRQ moeten kunnen sharen, tis niet voor niets PCI (ik ben wat optimistisch misschien :)).
Als die Realtek nog ISA is: ruk em eruit en haal een pci 10/100 van 4 tientjes...

Gebruik je 3Com voor LAN en die el cheapo voor je WAN!!
Installeer ze beide met de nieuwste drivers (3Com nu v5.3 dacht ik). Stel je 3Com in voor je LAN en geeft de Realtek een "dummy" adres (bijv 10.1.1.1/255.0.0.0) tot je adsl hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
klinkt als een IRQsharing probleempje...
hoe heb je je kaarten in je PC zitten (dus welke PCI slots zijn equipped met welke kaarten, en welk mobo?)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep P5ycho heeft denk ik gelijk. Ik heb nu enkel en alleen de 3com erin zitten voor netwerk en internet delen. Voor alle duidelijkheid is mijn computer een client die via een hub is verbonden met de server.

De 3com krijgt irq 11 toegewezen evenals mijn geluidskaart. Verder zit de beeldschermadapter op 10 en de tv-kaart op 9 gebruik ik echter de tv-kaart inclusief geluid via de geluidskaart is er geen probleem. Speel ik echter muziek via winamp dan gaat de muziek schokkerig en loopt de computer na een paar seconden vast. Zet ik alleen de realtek erin dan heeft die dezlefde IRQ verdeling als bij de 3com en is er geen vuiltje aan de lucht. Ik denk dus gewoon dat de 3com zich wel stoort en de realtek niet.

Zelfs met de nieuwste drivers is het probleem niet verholpen. By the way, het hele netwerk draait op 10Mbit en ook de 3com heb ik ingesteld op 10Mbit. Mijn realtekje is ook 10mbit.

Aan de snelheidsverdeling zal het ook niet liggen, want zowel op autoselect als op 10mbit half/fullduplex heb ik hetzelfde probleem.

Echter met één kaart in de computer zijn de opstartproblemen voorbij, maar loopt ie wel soms vast al bij het opstarten. ook bij de automatische herkenning en de installatie van de 3com kaart liep de computer vast!!

Mobo: MSI K7T PRO 2A
PCI 1 t/m PCI 4 zit niks
PCI 5 3Com
PCI 6 TV-Kaart (miro)

realtek is er tijdelijk uit. Zet ik de 3com in een ander slot (4 of 3) dan heb ik ook problemen. In één kan ie niet, omdat de koeler van de videokaart z'n warmte dan niet kwijt kan en 2 heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal hetzelfde verhaal zijn, aangezien MSI volgens mij alleen IRQ 9, 10 en 11 vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lucky me: die @#$%)*&^$@@% 3com kaart heeft bij herinstallatie mijn complete c schijf laten crashen. Alle bestanden waren beschdigd of ontbraken: LEVE 3COM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BILL GATES KAN OOK NIET PROGRAMMEREN. WINME IS EEN RAMP, MAAR TOCH INSTALLEER IK HET WEER VOOR DE VIERDE KEER IN 2001 :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Pagina: 1