Toon posts:

TimeMachine backup terug zetten ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 23:16
Beste mede mac gebruikers/tweakers

Ik heb een vraag of het mogelijk is om met Time Machine van apple os x 10.6 Snow Leopard
een backup terug zetten ja ik weet dat het kan bij een nieuwe installatie maar kan je hem dan ook in fabriek instellingen terug zetten...

Wat ik graag wil is als me mac of me HDD gecrasht is zo dat ik weer kan instellen met alleen programma's die op een bepaald tijd zijn aan gemaakt zijn en niet van de laatste backup.

Is dat mogelijk met Time Machine en hoe kan ik dit mogelijk maken met Time Machine ?

Alvast bedankt mede tweakers

Sebastian

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 292790

Ik vermoed, maar het is natuurlijk al ff geleden dat ik het nog nagekeken heb, dat je enkel de meest recente backup kan terugzetten bij een herinstallatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, je kunt de installatie van elke backup terugzetten.

[Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2011 13:25]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals CyBeR al zegt kan je bij het terugzetten van een Time Machine backup kiezen van welke datum je de backup terug wil zetten. En zolang je backup disk maar groot genoeg is kan dit tot aan de allereerste backup zijn die je gemaakt hebt. Time Machine gaat pas oude backups verwijderen indien de backup schijf vol raakt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
Krijg je dan ook nog melding als je HDD vol is en dat die oude bestanden vervangt dat ik niet voor verassingen komt te staan ?

Zijn er nog meer opties met Time Machine waar ik op moet letten of handig is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 22:17
Je kan een format + herinstall doen op je mac. Na afloop sluit je de Time Machine schijf aan en kies je iets van: TM van andere mac ofzo (?). Dan krijg je het standaard TM scherm en kies je gewoon de progjes uit die je terug wil hebben. Zo weet je zeker dat hij alleen hetgeen terugzet wat jij wil. Terugzetten doe je door een rechtermuisklik op de app en dan terugzetten te klikken.

Ben zelf nooit een fan geweest van complete backups, je weet nooit wat je weer terug krijgt.. Vandaar deze manier.

EDIT: Dit geldt trouwens voor zowel documenten als apps. Hij zet het gewoon terug op de plek waar het vroegah was geinstalleerd.

[Voor 24% gewijzigd door Nismod op 22-05-2011 19:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dus dan kun je willekeurig alleen die programma's terugzetten die je wilt en de rest laat hij achterwege?
Nog nooit gedaan eigenlijk, maar klinkt erg positief.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nismod
Klopt. Je krijgt een finder voor je, gaat naar de app folder aan de linker kant, en kiest je apps uit.

Je kan nu ook gewoon op je TM klikken, dan krijg je hetzelfde scherm waar je doorheen kunt scrollen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nismod schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:19:
Ben zelf nooit een fan geweest van complete backups, je weet nooit wat je weer terug krijgt.. Vandaar deze manier.
Euh, jawel: alles :P Dat is het idee :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nismod
CyBeR schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:16:
[...]

Euh, jawel: alles :P Dat is het idee :P
Maar mochten er nou fouten of wat dan ook op staan.. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nismod schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:36:
[...]

Maar mochten er nou fouten of wat dan ook op staan.. :9
Dan stonden die altijd al op je computer en heb je die nu netjes terug. Of je neemt een eerdere backup waar die niet in zitten natuurlijk/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
Kijk hier kan ik wat mee jongens bedankt voor jullie hulp.

Sebastian

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2019
Liever heb ik alleen backup van bestanden en zo ook het terugzetten.
Nieuwe intallatie doe ik liever vanaf installatie CD; schoon en vers!

Anoniem: 404447

[b][message=36099236,noline]
Nieuwe intallatie doe ik liever vanaf installatie CD; schoon en vers!
hoe doe je dat op de juiste manier?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 404447 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:10:
[...]

hoe doe je dat op de juiste manier?
Gewoon, DVD erin, C of ALT ingedrukt houden, kiezen voor de DVD ipv de harde schijf en dan instructies op het scherm volgen. Hou er rekening mee dat als je ervoor kiest om de schijf te wissen voordat je opnieuw gaat installeren, je alles kwijt bent. Alles.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Anoniem: 404447

Pixeltje schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:19:
[...]

Gewoon, DVD erin, C of ALT ingedrukt houden, kiezen voor de DVD ipv de harde schijf en dan instructies op het scherm volgen. Hou er rekening mee dat als je ervoor kiest om de schijf te wissen voordat je opnieuw gaat installeren, je alles kwijt bent. Alles.
Oké, bedankt! ;)

• Havelock
CyBeR schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:22:
Nee, je kunt de installatie van elke backup terugzetten.

[afbeelding]
Ik ben even tijd ziek geweest om dit topic te kunnen volgen maar nu helemaal hersteld bent zit ik toch nog met een paar vragen.

Nu vroeg ik me volgende af hoe kan ik zien op welke datum welke instellingen er zijn aan gemaakt is dat nog op een van een manier terug te zien...?
Zodat ik weet welke tijd ik kan terug zetten... lijk mij vrij logisch.
Je wil tenslotte wel weten wat er allemaal aangemaakt is of instellingen op die datum waren.

Ik hoor het wel.

Sebastian

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 08:23
Ik denk dat je dan het beste een aantekening kan maken wanneer je zo'n backup hebt gemaakt die je later eventueel terug zou willen zetten.
Als je backupvolume vol is dan gaat ie de oudste verwijderen, dus voor hetzelfde geld heb je helemaal niet meer die backup (die je dacht te kunnen gebruiken) op het moment dat je hem nodig hebt. Wat je dan beter kan doen is na installatie een aparte timemachine backup maken op een los hdd'tje.

Je kan vziw overigens wel kiezen welke bestanden je wilt restoren en welke niet. (En ook wat je wilt backuppen en welke niet) zodat je geen onnodige backups maakt. Maar over de werking van timemachine kan je op internet genoeg vinden.

Het kost me wat moeite om je zinnen te ontcijferen, misschien kan je daar in het vervolg iets meer aandacht aan geven.

[Voor 15% gewijzigd door Jesse op 05-07-2011 21:29]

• Havelock
Sorry voor de onduidelijke zinnen die ik gebruikt maar ik ben blij dat je me verder heb kunnen helpen een duimpje voor jou!!!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee