Toon posts:

Korting Nederlandse stuk internationale trein reis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 22:07
Met het huidige VDU abonnement, die als zichtkaart te gebruiken is, kun je bij een internationale reis kiezen voor 40% korting tot aan de Nederlandse grens.

Aangezien het VDU abonnement gaat verdwijnen voor nieuwe klanten (als gevolg van het nieuwe "dal uren" concept), vraag ik me af hoe men in de toekomst hiermee om gaat.

Reizigers tot aan de grens stations laten reizen met een regulier vervoersbewijs voor deze dal uren, dan uit en in laten stappen en daarna de reis laten vervolgen met een kaartje vanaf dat grens station naar de internationale bestemming is misschien niet het aller klant vriendelijkst. Plus dat je dan nog vol tarief moet betalen voor het stuk van dat laatste station tot aan de grens.

De oplossing lijk zo simpel: de huidige korting van 40% tot aan Nederlandse grens handhaven en de conducteur in de trein scanned de pas van de reiziger om te zien of deze op dat moment in aanmerking komt voor 40% korting (of 20%, of x%) en of dat in overeenstemming is met de korting die afgedrukt staat op het papieren internationale kaartje.

Gaan de spoorweg maatschappijen ook zoiets doen?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
Waarom zouden ze?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:33
Wij van man bijt hond vragen u: Hoe trein is uw reis?

Ik snap er werkelijk waar geen zak van

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
_eXistenZ_ schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:25:
Wij van man bijt hond vragen u: Hoe trein is uw reis?

Ik snap er werkelijk waar geen zak van
Ik snap dat het een hele ingewikkelde vraag is, dus een kleine poging om het simpelder te maken:
  1. Nu krijg je 40% korting tot aan grens met VDU, werkt als zicht kaart.
  2. VDU wordt uitgefasseerd (niet meer te krijgen voor nieuwe klanten)
  3. Nieuwe 'dal uren' abonnementen werken niet als zichtkaart, en check-in is vereist
  4. Als de trein voorbij grens raast is geen check-out mogelijk
Laat maar even weten of het nog steeds te moeilijk is gesteld en dan zal ik poging proberen te doen om het nog makkelijker te maken. Misschien iets met een plaatje erbij om het te verduidelijken?
Omdat met nu die korting ook geeft? Als je voortaan als inwoner van uiterste puntje Noord Nederland over de zuid grens reist, of West Nederland over oost grens reist, zal je reis aanzienlijk duurder of lastiger worden.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 13:44
De reizen welke ik maak boek ik altijd via Deutsche Bahn (ga altijd naar DE met de trein) Wanneer je de optie "geen VDU" aanvinkt merk ik altijd dat het niet uit maakt waar in NL je opstapt want de prijzen van Lutjebroek naar eindbestemming of Groningen tot eindbestemming zijn gewoon gelijk.

Dus een VDU maakt niet uit is mijn ervaring. Reis 4 x per jaar naar Berlijn en stap om 6 uur altijd de trein in en ben paar uur later over de grens dus een VDU is niet nodig. Prijs is ook altijd gelijk (+-90 EUR p/p retour 2e klasse)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:28
Sorry maar dit komt inderdaad erg warrig over. Wat is VDU? Wat is een zichtkaart?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45

Ed_L

Crew Council
VDU = voordeelurenkaart?

Zelfs als regelmatige treiner moest ik daar twee keer over nadenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

VDU = Voordeelurenkaart.

Zichtkaart = papieren kaartje, fysiek dus. Dit i.t.t. een digitale kaart als bijv de OV-chipkaart.

Toch vrij gangbare basisbegrippen in het OV hoor....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45

Ed_L

Crew Council
http://www.woorden.org/woord/zichtkaart

Een Google op VDU levert (ongevee) helemaal niets op. Zomaar een berg jargon in je vraag gooien helpt je not snel verder ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56
"VDU" is al zo ontzettend oud...vreemd dat er mensen zijn die er nog nooit van hebben gehoord :P.

Maar goed, ik begrijp de vraagstelling niet....

Men koopt kaartje met 40% korting tot aan de grens en om te checken of je daar echt recht op hebt, wordt je kaart toch gewoon uitgelezen door de conducteur zoals nu ook gebeurd? Dus wat is het probleem?

Hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
roelieboelie schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:45:
Men koopt kaartje met 40% korting tot aan de grens en om te checken of je daar echt recht op hebt, wordt je kaart toch gewoon uitgelezen door de conducteur zoals nu ook gebeurd? Dus wat is het probleem?
Dat gebeurd nu met het bestaande "voordeeluren abonnement" van de NS ja. Er is in deze situatie inderdaad geen probleem. Het werkt al jaren op deze manier en voldoet.

Bij de nieuwe abonnementen is er echter een probleem. De korting geldt niet 'zomaar', maar alleen bij het reizen op saldo. Hier is een incheck voor nodig -en- een uitcheck. Bij dat laatste knelt dus de schoen, want dat uit checken gaat dus niet.

Dat je kaart "gewoon wordt uitgelezen door de conducteur" zou een simpele oplossing zijn, maar gaat dat ook op die manier gebeuren? Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag.

Na even wat verder zoeken blijkt het probleem dat ik voorzie ook onderkend te worden door mensen die bijdragen aan het wikipedia artikel over het voordeeluren abonnement (onderstaande gaat over het nieuwe "dal uren" concept, wat misschien wel een eigen artikel waard is, maar dat terzijde):
Het verplicht op saldo reizen maakt dat kortingen en/of vrij reizen vrijwel onbruikbaar zijn voor internationale reizen. Er kan hiermee geen papieren internationaal vervoerbewijs gekocht worden met Nederlandse korting. Met de verplichte in- en uitcheck op de OVC kan men niet op internationale trein stappen om de grens te overschrijden. Wel kan men met de Beneluxtrein reizen tot Roosendaal om daar op het station uit te checken en vervolgens met de volgende trein en een papieren internationaal vervoersbewijs de reis voortzetten met de volgende trein.
bron: Wikipedia: Voordeelurenabonnement.

Omdat voordeeluren abonnementen langzaam uitgefasseerd worden (ze kunnen wel verlengd worden, maar niet nieuw afgesloten meer worden), vraag ik me af wat er gebeurd met die korting op internationale reizen met een (flink) stuk in Nederland. Voor speciale kaartjes "vanaf elk station in NL" geldt dit probleem natuurlijk niet, maar lang niet elk kaartje is op die manier te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
Ed_L schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:04:
http://www.woorden.org/woord/zichtkaart

Een Google op VDU levert (ongevee) helemaal niets op.
Ik weet niet welke Google jij gebruikt, maar "VDU abonnement" levert bij mij 230 hits op.
Zomaar een berg jargon in je vraag gooien helpt je not snel verder ;)
Tsja, ik ging er vanuit dat in notabene het Vervoer topic van tweakers men deze termen wel zou kennen. Sterker nog, ik heb ze zelf 'geleerd' door de topics hier te volgen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:33
flowerp schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:00:
[...]

Ik weet niet welke Google jij gebruikt, maar "VDU abonnement" levert bij mij 230 hits op.

[...]

Tsja, ik ging er vanuit dat in notabene het Vervoer topic van tweakers men deze termen wel zou kennen. Sterker nog, ik heb ze zelf 'geleerd' door de topics hier te volgen ;)
Wss zo weinig omdat je een koppelteken vergeet... http://spatiegebruik.nl Doe je overigens in je hele bericht, daar ging mijn opmerking ook vooral over, het wordt er onleesbaar door

[Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-05-2011 23:27]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
offtopic:
flauw terug: Wss?? WaarSSchijnlijk???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een dooddoener, maar wat zeiden ze hierover bij het NS-loket? Als er geen in de buurt is, kun je ook via internet contact opnemen met de NS :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56
flowerp schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:53:
[...]

Dat gebeurd nu met het bestaande "voordeeluren abonnement" van de NS ja. Er is in deze situatie inderdaad geen probleem. Het werkt al jaren op deze manier en voldoet.

Bij de nieuwe abonnementen is er echter een probleem. De korting geldt niet 'zomaar', maar alleen bij het reizen op saldo. Hier is een incheck voor nodig -en- een uitcheck. Bij dat laatste knelt dus de schoen, want dat uit checken gaat dus niet.

Dat je kaart "gewoon wordt uitgelezen door de conducteur" zou een simpele oplossing zijn, maar gaat dat ook op die manier gebeuren? Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag.

Na even wat verder zoeken blijkt het probleem dat ik voorzie ook onderkend te worden door mensen die bijdragen aan het wikipedia artikel over het voordeeluren abonnement (onderstaande gaat over het nieuwe "dal uren" concept, wat misschien wel een eigen artikel waard is, maar dat terzijde):

[...]
Op je kaart staat toch het abbo waar je recht op hebt? Nu is dat inderdaad "voordeeluren abbo" met de geldigheids datum van 1 jaar.

Straks zal dat "voordeel abbo spits" ; "voordeel abbo alleen weekend" of weet ik veel wat voor abbo's ze gaan introduceren. Dus je koopt gewoon je internationale treinkaart met (40%) korting zonder te hoeven in checken, want de conducteur leest gewoon je kaart uit en ziet daar dan staan welk korting abbo je hebt (of een andere vorm van abbonnement...).

Op de site nshiespeed zal ook gewoon "40% korting" blijven bestaan, want de klant moet zelf nadenken of zijn 40% korting wel rechtmatig is binnen dat tijdstip, zoals nu ook al het geval is (ná 9 uur).

Denk ik nu te simpel?

Noot: korting geldt uiteraard alleen tot aan de grens en we spreken over een nederlandse conducteur die je kaartje controleert.

[Voor 3% gewijzigd door roelieboelie op 23-05-2011 12:57]

Hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Antwoord op je vraag: "Nee"

Oplossing voor je probleem: Reis met een gewoon treinkaartje + korting t/m het laatste station voor de grens en boek een internationale ticket vanaf dat station?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 256820

Ja, want de NS heeft nog steeds niet bevestigd dat het zo blijft werken in de toekomst.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee