Toon posts:

Zyxel NBG-460n & Ipad 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 10:43
Ik gebruik nu mijn Zyxel NBG-460n router voor bijna 2 jaar en ben daar erg content mee. Alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat hij via wifi niet goed connect met mijn ipad2 en iphone 4. De verbinding wordt wel opgebouwd maar verliest op niet te herleiden momenten geheel het verkeer. Enige oplossing is door op de Ipad de lease van het wifi te vernieuwen. Hierover lopen ook discussies op het Apple forum.

Zyxel is ingesteld op WPA2-PSK

Zyxel NBG-460n loopt op NBG-460N_3.60(AMX.8)C0 firmware en Ipad 2 loopt op laatste firmware 4.3.3.

Het advies van de helpdesk van Zyxel (waar het probleem werd herkend) was op de laatste daily firmware te downloaden via www.zyxeltech.de maar helaas was deze firmware ondanks de datering van 17 mei 2011 ouder dan dan de 3.60(AMX.8).

Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden en heeft iemand tips? Ik heb eigenlijk geen zin om een separate wifi router te moeten kopen voor m'n ipad..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Kan je in de Zyxel DHCP client reservations doen? Als iOS vaste IP-adressen per draadloos netwerk ondersteund is dat overigens wellicht nog gemakkelijker.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 10:43
Petervanakelyen schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:45:
Kan je in de Zyxel DHCP client reservations doen? Als iOS vaste IP-adressen per draadloos netwerk ondersteund is dat overigens wellicht nog gemakkelijker.
Zyxel ondersteund dit wel maar heeft helaas niet mogen baten. Ook de daily firmware van afgelopen 17 mei bood geen oplossing.

Omdat m'n Ipad en Iphone 4 nog steeds beroerd werken via m'n wifi thuis heb ik maar het wifi gedeelte uitgeschakeld van m'n zyxel 460n router en ter vervanging een Airport Express N gekocht (in bridge modus, als access point). Dit werkt perfect.

Topic kan gesloten worden...

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43

crashoverride

Security-Override

Ik heb bijna het zelfde probleem gehad met m'n 460n, bij mij liep het hele wireless gedeelte dan 'vast'.
(SSID niet meer zichtbaar)
Na een minuutje of 2 kwam het wireless gedeelte weer terug en functioneerde weer.

Het rare aan dit probleem was dat via bekabeld alles netjes door bleef werken...

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee