Omdat mijn mobo een weekje met rma moet(omruilen ivm sata bug) moet de cpu en de koeler uiteraard verwijderd worden, dit vond ik dit een mooie aangelegenheid om de koeler en de pasta te vervangen.
De cpu loopt nu op 4ghz(stock 3.4) en heeft een core-temp van 34 idle en 50-55 load, nou is mijn doel 4,5-4-7ghz (beetje maximaal zonder voltage aan te passen ed.) en even wat koeler dan 55 load bij 4 ghz, vind dat net even te hoog voor het mooie zeker bij 4,7ghz kun je dan wel 60-70 verwachten.
Nou is het met zoveel koelers erg lastig om een goede balans te vinden, het volgende heb ik zelf al geconstateerd:
Mugen2B: -Koelt "te goed" voor een 2600k -is veels te groot&zwaar +goedkoop
Noctua lijn: -duur +stil =redelijke geluid-koel verhouding
Megahalems: zelfde als de mugen ook overkill -te groot&zwaar -duur
Corsair H60: -duur -extra geluid van fan en een pomp +apart design +klein +koel
Corsair H70: -duur -te grote rad +koel
Aangezien het stock intel koelertje de 2600K op 4ghz nog goed bij kan houden is zon fancy giga koeler dus onzin, ik zoek dus een kleine en stille koeler zonder de hoofdprijs te betalen, die net even een slag beter is als een intel boxed.
Alle knappe reviews en testen gebruiken de bovenstaande koelers of onbekende meuk welke erg veel herrie maken en niet goed koelen dus daar schiet ik ook niks mee op.
Beetje zelfde idee dat er enkel supercars worden getest terwijl je op zoek bent naar een auto van 10k
De voorkeur gaat op dit moment uit naar een H60 set vanwege zijn formaat en omdat ze gewoon gaaf zijn
heb alleen geen idee hoeveel herrie zoiets maakt tov een kleine koele en stille koeler, aangezien ze enkel tegen de bovenstaande koelers zijn getest.
Als iemand tips of links heeft hoor ik dat graag, evt specs staan in signature.
De cpu loopt nu op 4ghz(stock 3.4) en heeft een core-temp van 34 idle en 50-55 load, nou is mijn doel 4,5-4-7ghz (beetje maximaal zonder voltage aan te passen ed.) en even wat koeler dan 55 load bij 4 ghz, vind dat net even te hoog voor het mooie zeker bij 4,7ghz kun je dan wel 60-70 verwachten.
Nou is het met zoveel koelers erg lastig om een goede balans te vinden, het volgende heb ik zelf al geconstateerd:
Mugen2B: -Koelt "te goed" voor een 2600k -is veels te groot&zwaar +goedkoop
Noctua lijn: -duur +stil =redelijke geluid-koel verhouding
Megahalems: zelfde als de mugen ook overkill -te groot&zwaar -duur
Corsair H60: -duur -extra geluid van fan en een pomp +apart design +klein +koel
Corsair H70: -duur -te grote rad +koel
Aangezien het stock intel koelertje de 2600K op 4ghz nog goed bij kan houden is zon fancy giga koeler dus onzin, ik zoek dus een kleine en stille koeler zonder de hoofdprijs te betalen, die net even een slag beter is als een intel boxed.
Alle knappe reviews en testen gebruiken de bovenstaande koelers of onbekende meuk welke erg veel herrie maken en niet goed koelen dus daar schiet ik ook niks mee op.
Beetje zelfde idee dat er enkel supercars worden getest terwijl je op zoek bent naar een auto van 10k
De voorkeur gaat op dit moment uit naar een H60 set vanwege zijn formaat en omdat ze gewoon gaaf zijn

Als iemand tips of links heeft hoor ik dat graag, evt specs staan in signature.
if (!coffee) {
Work = false; }