Toon posts:

Samsung G2 640GB - Read / write onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 219603

Topicstarter
Beste forumleden,

Mijn harde schrijf is de weg kwijt :( Ik ben met mijn Samsung G2 Portable 640GB in staat om deze te herkennen en openen in de explorer. Echter als ik een submap open moet hij al langer nadenken (mn muziekfolder van +- 40GB duurt 28 seconden).

Wil ik deze map bijvoorbeeld copy-pasten naar een andere HDD, dan krijg ik eerst de bestands-overdracht dialog te zien, maar na een paar seconden van het 'discovering files' (waar de totale ruimte + aantal bestanden wordt berekent) sluit dit venster zich weer en is er dus niets gekopiëerd..

Bijgevoegd zijn de resultaten van HD Tune, waar ik absoluut geen expert van ben, maar het ziet er niet helemaal rooskleurig uit.. Iemand een idee wat er aan de hand is en waarom..? Bij voorbaat ultieme dank _/-\o_

[img=http://img832.imageshack.us/img832/5301/capture1xp.th.jpg]
[img=http://img690.imageshack.us/img690/5277/capture2eu.th.jpg]
[img=http://img708.imageshack.us/img708/1535/capture3gp.th.jpg]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 20:37
1. andere usb kabel
2. andere pc
3. harde schijf uit de usb behuizing halen en rechstreeks op een pc aansluiten
4. een tik op de schijf en boos schreeuwen concentrerend op het midden van de schijf

en ten allen tijde: probeer backups te maken van wat erop staat tenzij je dat al hebt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Probeer hem eens vanaf een linux live-cd (/usb ) te benaderen. Waarschijnlijk gebruikt explorer nu een extensie waarbij hij door al je mp3's heen scanned, en er zit dus blijkbaar een stuk rotte disk tussen. Maar zoek/koop eerst iets anders zodat je het ergens heen kunt backupen. Hij gaat dood!

parted magic bevat gfl (ghost for linux) dat ook rotte stukken disk kan ignoren en skippen.

[Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 22-05-2011 17:27]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@TWeaKLeGeND: 1, 2 en 4 al geprobeerd, geen succes :( 3 void de (eventuele) warrenty, maar moet het bonnetje nog even opzoeken, dus probeer ik wellicht later.

@leuk_he: Ben nu Ubuntu live-disk aan het maken. Laat het resultaat weten!

Bedankt voor de hulp in ieder geval alvast ;)! Meer tips zijn welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:53
Je hebt al geslagen op je harde schijf? WTF?

Voor het geval hij niet al kapot was, nu is hij dat zeker...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ook in Linux geen succes gehad.. Copy pasten vanuit de schrijf naar een backup ging heel even heel sloom maar is vervolgens gwn gestopt..

Is er wat aan te doen als je zo'n rotte disk als ik heb..? En @MoiZie, heb uiteraard nog niet de slaan + schreeuw methode gebruikt ;)!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee