Toon posts:

thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:48
hallo ik probeer een netwerk te maken thuis tussen 2 computers. maar dat lukt nog niet echt ik heb.
upc modem->switch--pc1
...............................\-pc2
internet hebben ze nu wel allebij maar ik zou ook graag bestanden kunnen delen met elkaar.
op pc1 staat win7 en op pc2 staat xp ik zie ze trouwens niet tussen netwerk ook niet met netwerk maken.

[Voor 8% gewijzigd door knoffy op 21-05-2011 21:45]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik denk dat je wel wat meer info zal moeten geven. Wat zijn de IP's en dergelijke van de systemen? Zitten ze in dezelfde Workgroup? Heb je in Win7 bestandsdeling ingeschakeld?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
pc1=80.57.209.12
pc2=44.248.54.174

(ik kan hem wel pingen)

in win7 staat bestanden delen aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt geen intern netwerk, ze hebben beiden een extern UPC adres. Om een intern netwerk op te zetten heb je een router nodig om NAT te verzorgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
in de modem zit dus geen router, ik dacht dat dat er wel in zou zitten.

en als ik internet er uit trek zou ik dan wel kunnen netwerken ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het simpelst zal zijn om een router aan te sluiten op je modem, het modem zorgt zelf niet voor een intern netwerk, ook niet zonder internet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
jammer, dan maar een router of zal upc ook modem/router kunnen aan bieden zo komen er steeds meer kastjes XD

[Voor 107% gewijzigd door knoffy op 22-05-2011 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
zou deze voor mij voldoen of is een iets duurdere aan te raden ? dan sluit ik mijn switch hier op aan zodat ik wel 1gbit netwerk heb(toch:P)
pricewatch: ICIDU Broadbandrouter + Switch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01
Post even wat voor een internet abo je van UPC hebt, sommige (vaak goedkopere) routers zijn niet snel genoeg om de datasnlheden van hogere kabelabonnementen te kunnen routeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
op speed test kan ik 3,7mb/s (30mpbs)downloaden maar ik zal even kijken wat voor abbo ik heb.

hmm ik kan nu niet inloggen maar de laatste brief die ik kan vinden heb ik 16mbps.

[Voor 35% gewijzigd door knoffy op 22-05-2011 17:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
knoffy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:45:
Op speed test kan ik 3,7mb/s (30mpbs) downloaden .... maar volgens de laatste brief die ik kan vinden heb ik 16mbps.
Does not compute ;) Je hebt wellicht een 30Mbps abbo. Dat trekt de router die je hebt aangehaald wel.
Als je niet regelmatig bestanden wil delen kan je natuurlijk ook gewoon een lokaal netwerk maken, even statische IP-adressen in hetzelfde subnet geven en klaar.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
ja ik vond het ook raar. maar als die router het goed zou moeten doen kan anders ook deze nemen pricewatch: Sitecom DC-210 Wired Router
staan wat meer reacties bij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Voordeel van de Sitecom is dat Sitecom wel firmware-upgrades voor zijn routers uitbrengt en dat hij blijkbaar zonder problemen 100Mbps weet te routen (iets meer toekomstgericht).

[Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-05-2011 18:07]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
dan neem ik die :) bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsurany schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:40:
Je hebt geen intern netwerk, ze hebben beiden een extern UPC adres.
Sterker nog, het is één extern UPC adres (80.etc) en één adres wat eigenlijk helemaal niet van UPC is maar ze waarschijnlijk aan hun video netwerk toewijzen (44/8)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee