Toon posts:

ADSL2 Modem Linksys WAG160N ombouwen naar router

Pagina: 1
Acties:

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 17:10
Goedenmiddag,

Heb een Linksys WAG160 ADSL2+ modem en router en wil deze gaan gebruiker als alleen een router.
Nu heb ik namelijk Ziggo, en hier zit het modem al aangesloten, en is de DSL functie uit het ADSL modem dus overbodig.

Nu mijn vraag:
Is het mogelijk om deze om te bouwen naar alleen een router of access point, zodat ik deze Linksys gewoon kan gebruiken achter mijn Ziggo modem?
Was er namelijk erg tevreden over?

Kan bij Google niet echt iets vinden, en heb diverse functies al geprobeerd in het menu.
De enige manier waarop ik het werkend heb gekregen is via de Brug functie uit het hoofdmenu, maar toen had alleen 1 client internet verbinding (via IP van het modem), overige clients kregen een ip uit de DHCP van de linksys en dus geen internet.

Alvast bedankt, Rick

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 09:34

lordsnow

I know nothing

Nee dus. Het enige wat je wel kan doel heb je al gedaan. Losse router kopen dus.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Het kan zeker wel. Op de WAG160N/WAG320N van Linksys is er een optie om LAN1 als WAN-poort te gebruiken en dus de modem-functie uit te schakelen. Deze optie kan je vinden door onder 'Setup' --> 'Ethernet' een bolletje te zetten voor 'Ethernet Connection' --> 'Use as a WAN Port'.

Je Ziggo modem verbind je dus met een gewone UTP-kabel met de LAN1-poort op de linksys :) Misschien best om je WAG even te resetten zodat je met een schone config start.

Edit: het lijkt wel enkel met de WAG160Nv2 te werken, niet met de WAG160Nv1. Kijk dus eerst even het versienummer na.

[Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-05-2011 19:04]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• rickbouman
Hmm, heb een v1, weet er iemand of er een soort van DEV firmware of zo is die ik kan gebruiken, of gaat het echt over?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Er bestaat op dit moment geen alternatieve firmware voor de WAG160N. Upgrade je router eens naar de laatste firmware van de Linksys-website en kijk of de in bovenstaande post vermelde optie beschikbaar is. Als dat niet zo is, heb je de situatie die lordsnow beschrijft.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickbouman
Heb de router verkocht, quitte gespeeld, via V&A.
Heb nu een andere Linksys van 10 euro duurder, die werkt wel.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee