• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 11:26
Ik kreeg vandaag een niet-zo-mooie brief van de IB-Groep: ik heb in 2008 teveel verdient en mag 3672 EU terug betalen (inclusief 860 eu voor een OV kaart die ik 2x dat jaar gebruikt heb).

Ik had het in dat jaar al aan zien komen en geprobeerd te omzeilen door het grootste gedeelte van mn salaris in december uit te laten betalen, maar m'n werkgever was daar net een maand te laat mee. Ik heb van april t/ juli 2008 in het buitenland gewerkt, en 80% van dat inkomen daar vandaan gehaald. Het idee was om een buffer op te bouwen voor het jaar erna, ik heb van sept '08 t/m sept '09 een jaar fulltime bestuur van een studieverenging gedaan. Zo'n bestuur kost je 50 uur per week, waardoor je dus amper tijd voor bijbaantjes hebt. Kosten als kamer, collegegeld, kroeg etc gaan wel gewoon door. Ik heb van sept'08 tot sept '09 dus op het geld geleefd dat ik in die 3 maanden verdient hebt.

Ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik dan een beetje verdrietig wordt als je 3 jaar later een brief uit Groningen krijgt om even 3600 eu over te maken. De enige optie die ik nog tegen ben gekomen is het middelen van je inkomen. Als ik m'n inkomen over de jaren 2007-2009 middel kom ik gemiddeld op EU 9.000 uit, wat geen problemen met de IB groep op zou leveren.

Weet iemand of het middelen van je inkomen ook daadwerkelijk het verzamelinkomen in 2008 naar beneden brengt? Het verzamelinkomen lijkt het enige te zijn waar de IB groep naar kijkt...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat
middelen is zeker een mogelijkheid in jouw geval. check wel dat je van de betreffende jaren reeds de definitieve aanslag moet hebben. dan wordt het waarschijnlijk dus 2007 2008 en 2009.
ook moet je controleren wat de norm is die DUO hanteert: inkomen werk en woning, verzamelinkomen, wereldinkomen, partner wel/niet meetellen, afwijkende normen over wat er wel/niet meetelt (denk aan inkomensafhankelijle bijdrage zvw etc)

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 13:05

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb hetzelfde probleem gehad wat jij nu hebt. Ik heb er voor gekozen om gewoon te betalen daar ik niet verder kwam met DUO. Dit jaar mijn laatste termijn afbetaald. Het probleem is dat DUO na een aantale jaren de gegevens van de belastingdienst krijgen. Ik weet niet of je nu kan uitmiddelen van je salaris daar ze op basis van de gegevens van de belastingdienst je inkomen beoordelen. Ik zou het altijd proberen alleen denk ik niet dat er veel kans is dat je dit gaat lukken. Als het voor 2008 niet meer lukt dan kun je altijd nog proberen om 2009 te voorkomen dat je meer moet betalen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Rein_stein
Ik heb alle aanslagen voor 2007, 2008 en 2009 binnen. DUO kijkt helaas alleen naar het verzamelinkomen. Wat ik in het buitenland verdient hebt, heb ik in het buitenland ook belasting over afgedragen ipv in Nederland. Alleen komt dat bedrag wel in NL op je verzamelinkomen erbij, en dat is weer uitsluitend het bedrag waar DUO naar kijkt.

Maar t-captain, gaat mn verzamelinkomen over 2008 ook daadwerkelijk omlaag bij het middelen? Of kan je alleen inkomensbelasting terug krijgen (waar het normaal voor gebruikt wordt)

@KingTeentehje: in 2007 & 2009 heb ik niet teveel verdient en zal daar dus geen problemen mee krijgen.

[Voor 27% gewijzigd door Rein_stein op 21-05-2011 18:09]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat
ik weet niet welk inkomen DUO precies telt, vetzamelinkomen, wereldinkomen, gemiddeld verzamelinkomen. dat zul je ze even moeten vragen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rein_stein schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:09:
Ik kreeg vandaag een niet-zo-mooie brief van de IB-Groep: ik heb in 2008 teveel verdient en mag 3672 EU terug betalen (inclusief 860 eu voor een OV kaart die ik 2x dat jaar gebruikt heb).

Ik had het in dat jaar al aan zien komen en geprobeerd te omzeilen door het grootste gedeelte van mn salaris in december uit te laten betalen, maar m'n werkgever was daar net een maand te laat mee. Ik heb van april t/ juli 2008 in het buitenland gewerkt, en 80% van dat inkomen daar vandaan gehaald. Het idee was om een buffer op te bouwen voor het jaar erna, ik heb van sept '08 t/m sept '09 een jaar fulltime bestuur van een studieverenging gedaan. Zo'n bestuur kost je 50 uur per week, waardoor je dus amper tijd voor bijbaantjes hebt. Kosten als kamer, collegegeld, kroeg etc gaan wel gewoon door. Ik heb van sept'08 tot sept '09 dus op het geld geleefd dat ik in die 3 maanden verdient hebt.

Ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik dan een beetje verdrietig wordt als je 3 jaar later een brief uit Groningen krijgt om even 3600 eu over te maken. De enige optie die ik nog tegen ben gekomen is het middelen van je inkomen. Als ik m'n inkomen over de jaren 2007-2009 middel kom ik gemiddeld op EU 9.000 uit, wat geen problemen met de IB groep op zou leveren.

Weet iemand of het middelen van je inkomen ook daadwerkelijk het verzamelinkomen in 2008 naar beneden brengt? Het verzamelinkomen lijkt het enige te zijn waar de IB groep naar kijkt...
Déjà vu: CodeCaster: Uitzuigers bij de DUO

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rein_stein
Hmm..inkomens middeling heeft geen invloed op verzamelinkomen en dus geen effect op IB/DUO..

Aargh..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:41:
ik weet niet welk inkomen DUO precies telt, vetzamelinkomen, wereldinkomen, gemiddeld verzamelinkomen. dat zul je ze even moeten vragen.
Het verzamelinkomen, dus niet je inkomen na middeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 08:49
Rein_stein schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:45:
Hmm..inkomens middeling heeft geen invloed op verzamelinkomen en dus geen effect op IB/DUO..

Aargh..
maar met middelen krijg je wel mogelijk geld terug waarvan je de ibgroep/duo kan betalen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee