Toon posts:

realtek onboard 1GB/s of dedicated kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 23:20
Beste tweakers,

Ik heb nu een Realtek® 8111E Gigabit LAN controller op mijn ASUS P8P67, ik vroeg mij af of een dedicated pcie netwerk kaart een voordeel is?

De internet verbinding haalt snelheden van boven de 100mb/s dus een GB netwerk kaart lijkt mij wel noodzakelijk, de bekabeling is allemaal shielded cat 6.

mijn pc hoste game servers(FPS) met maandelijks meer dan 20.000 unieke spelers en er gaat per maand ongeveer 1TB aan data doorheen.

De servers draaien im vmware (host os is windows 7 64 bit, guest is windows 7 32 bit) de guest krijgt via emulatie al een intel netwerk kaart.

Ik heb al wat zitten googlen, sommige mensen zeggen dat het onzin is om een lose netwerk kaart te kopen andere zeggen dat je ping er van omlaag gaat.

Ik twijfel over een BigfootNetworks Killer 2100 of toch maar een intel(pro) pcie 1GB/s netwerk kaartje.
maximum budget is +- 100 euro.

Is het misschien een idee om beide te bestellen en dan via koop op afstand te testen en de slechtste(of bij gelijke prestaties de duurste) terug te sturen?

[Voor 10% gewijzigd door Gijs007 op 21-05-2011 16:19]

AMD Ryzen 7 7800X3D | NZXT Kraken X63 | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair AX860i | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB | Corsair iCUE 5000T

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:56

M2M

medicijnman

Mocht je een kaart willen is een intel pro 1000 GT een goede kaart. Of ander alternatief van intel. Soms zijn er wel benchmarks van te vinden, maar onboard meuk is soms niet vooruit te branden en trekt bovendien behoorlijk wat cpu power.

-_-

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wanneer je er over nadenkt om een netwerkkaart van €100 te kopen had je misschien beter in eerste instantie een P8P67 Deluxe kunnen kopen waar behalve de Realtek ook nog een Intel 82579 op zit.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gijs007
fsfikke schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:05:
Wanneer je er over nadenkt om een netwerkkaart van €100 te kopen had je misschien beter in eerste instantie een P8P67 Deluxe kunnen kopen waar behalve de Realtek ook nog een Intel 82579 op zit.
daar is het nu een beetje te laat voor ;)

@M2M
Die had ik idd zelf ook al gezien, zit er nog veel verschil tussen die intel kaarten behalve de prijs?

Is het misschien beter om een Intel pro/1000MT te gebruiken omdat die ook in mijn virtual server wordt gebruikt (ik zie alleen pci-x, dus er zijn geen pcie versies van?)?

[Voor 4% gewijzigd door Gijs007 op 21-05-2011 16:20]

AMD Ryzen 7 7800X3D | NZXT Kraken X63 | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair AX860i | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB | Corsair iCUE 5000T

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:56

M2M

medicijnman

De features, daar zit 'm het verschil in. Ook de support en quality control.

Ik schat dat deze wel geschikt is voor je, mits je een PCI-E 1x sleuf over hebt.

productreview: Intel Gigabit CT Desktop Adapter review door gertvdijk

-_-

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar de grote vraag blijft natuurlijk, is het nodig?

De onboard netwerkkaart zal misschien enkele CPU cycles trekken. Als je daar heftig om verlegen zit kan het verstandig zijn. Maar ik zou het zelf eerst ff aan willen zien met de onboard kaart en als het tegenvalt alsnog de andere kaart er in zetten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb wel in ieder systeem een losse intelkaart zitten, maar dat is meer omdat Realteks icm WinVista mij te vaak gezeik geven, en ik met die Intel dingen echt nooit gezeik heb. Dus dan is de keuze snel gemaakt.

• Gijs007
Hooglander1 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:55:
Maar de grote vraag blijft natuurlijk, is het nodig?

De onboard netwerkkaart zal misschien enkele CPU cycles trekken. Als je daar heftig om verlegen zit kan het verstandig zijn. Maar ik zou het zelf eerst ff aan willen zien met de onboard kaart en als het tegenvalt alsnog de andere kaart er in zetten.
het gaat me niet zo zeer om de cpu cycles maar meer om het verschil in latency/ping, en de grotere doorvoer snelheden + stabiliteit.

de onboard doet het op zich prima, maar aangezien het om grote hoeveelheden data per maand gaat leek mij een investering in een beter product wel waard als dit voordelen met zich mee brengt.

maar idd de vraag blijft is het nodig, de killernic zou de windows tcp/ip stack bypassen, maar heeft dit wel nut met een virtuele pc?(ik vermoed dat dit niet gebeurt in de guest pc, maar wel op de host?)

en hoe zit het met de pings? (killernic vs intel vs realtek)
kan ik deze kaarten gewoon ergens bestellen even testen en dan weer netjes terug in de doos stoppen zonder gebruikssporen en dan terug sturen?

@ M2M
die review gaat over linux, daar lijkt udp offload niet te werken.
mijn games maken juist gebruik van udp... dus dat is een minpuntje of werkt het wel op windows?

ik kon ook weinig reviews vinden van deze kaart.

[Voor 36% gewijzigd door Gijs007 op 23-05-2011 18:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gijs007
volgens dit topic heeft de intel kaart geen volledige udp offload: http://communities.intel.com/message/115186
heeft de killernic dit wel?

en hebben de intel en killernic kaartjes ook ipv6 offload?

en nog een vraagje, de killernic heeft windows network stack bypass, betekent dat dat mijn vmware,virtual box en eset smart security niet meer werken?
dit zijn blijkbaar onderdelen die ook gebruik maken van de windows network stack, want als ik naar het configuratie scherm ga, netwerk en dan adapter instellingen en dan op mijn lan verbinding click dan staan deze aangevinkt (*correct me if im wrong.)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee