Anoniem: 404687

Topicstarter
Zoals de titel. Mijn ps3 wilt zo nu en dan eens vast lopen. En de fan maakt echt een hard geluid. Hij komt dik boven me PC uit. Zou ik gewoon de fan kunnen vervangen of niet ?

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Zit er veel stof op/in? Heeft je PS3 ruimte om te "ademen" ?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Topicstarter
Weet niet of er veel stof in zit. Heb hem zelf nooit open gehad. Heb hem jaar of 3 geleden op de zwarte markt in Vleuten gekocht bij een handelaar waar ik al een jaar of 9-10 kom (Altijd garantie bij hem ook al is iets opgebouwt zelf open gemaakt etc. Zelfs voor je neus ombouwen)

Dus ik hoef niet naar garantie te kijken. Verder staat die recht op:

• Anoniem: 14124
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die van mij begint nu ook binnen de kortste keren te blazen als een gek en heeft op zich genoeg ademruimte. Een collega die zelf de bluray laser had vervangen had zelf ook al gezien dat er toch redelijk veel stof ophoopt dus openmaken en even schoonmaken is denk ik het beste om te doen. Staat hier ook nog op de todo lijst :P

Topicstarter
Oke, is zo'n ps3 moeilijk open te maken of makkelijk ?

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
http://hubpages.com/hub/How-to-Open-Up-a-PS3-Console
misschien heb je daar wat aan. ik zou eerst even met een stofzuiger tegen de luchtroosters aanzitten en kijken of dat effect heeft.

Topicstarter
Thanks,

Heb hem open gemaakt net, zat echt een berg stof in ook tussen de voeding en de blueray drive. Gelijk even alles weg gehaald met de stofzuiger. Maakt gelijk minder herrie op voele toeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 17:49

freddy0519

It hurts when IP

Er bestaat ook nog zoiets als een PS3 Fantest. Daarmee kuist je ps3 zelf zijn eigen fans, door ze (denk ik) in de andere richting te doen draaien op het hoogste rpm. En dan loeit hij als een stofzuiger. Lijkt best wel eng, maar ik heb het al 2 keer gedaan. Sony raadt dit wel af, zij gebruiken dit voor oververhitte systemen die ze binnenkrijgen. Maar als zij dat kunnen, kunnen tweakers dat toch ook ? :p
Ze raden het aan om het maar maximum 2 keer per jaar te doen.

Hier zie je wat een fantest is :
http://www.youtube.com/watch?v=SbgMvgE6pf0
Let op!, hier heb je geen garantie op, en ik ben daar ook niet verantwoordelijke voor :)

Hier zie je een discussieforum, waarom mensen het aanraden of juist afraden
http://community.us.plays...d/714352?start=0&tstart=0

En nog 1 ding, elke fantest voor een ps3 heeft een andere instructie. In dit filmpje zie je voor een 80gb versie, maar die is anders dan bv bij de 40 gb versie :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee