Toon posts:

Redirect eindigt is een lus? Overbodig?

Pagina: 1
Acties:

• Renzzzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:48
Hallo welgeeerde tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb mijn op wordpress gebaseerde website gehost bij Argeweb, maar wil graag een andere domeinnaam. Dus wat ik heb gedaan:

1. Nieuwe domeinnaam gekocht bij Argeweb
2. Nieuwe domeinnaam via Argeweb zelf laten redirecten naar mijn host bij Argeweb. (Geen 301 redirect, want hij 'verspringt' niet naar mijn oude domeinnaam wanneer je er naartoe gaat).
3. In de wordpress instellingen mijn nieuwe domeinnaam aangegeven
4. Alle interne links op mijn website veranderd

Voor zover werkt dit prima, en als je via mijn nieuwe domein naar de site gaat, lijkt het net alsof er geen andere domein geweest is.

Maar,
Om google te laten weten dat mijn domein veranderd is, wil ik graag mijn oude domein laten redirecten via een 301 naar mijn nieuwe domein. Hierdoor weet google dat er geen dubbele content is (ookal is die er niet).

Dit heb ik vervolgens gedaan via een .htaccesfile in de main directory (eigenlijk public_html). En werkte ook, maar google gaf aan dat er sprake was van een lus en kon de site niet bereiken.

Hoe kan ik deze redirect wel werkend krijgen? Of is dit niet mogelijk en is de huidige situatie (ook wat betreft SEO) voldoende?

Alvast bedankt!!

Rens

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laat die .htaccess file eens zien dan :z

{signature}

• Renzzzer
Ik gebruik de volgende command:

code:
1
2
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.nieuwe-domein.nl/$1 [R=301,L]

Ik vond deze ergens in een topic. Wordpress kan ermee overweg en je hoeft niet een hele lijst van redirects te maken.

Echter, hij werkte wel gewoon; de oude url verandert in de nieuwe url wanneer deze ingetypt wordt in de browser.
Dus in feite werkt het doorsturen wel, maar na invoeren van deze redirect kan de de website ook niet meer geopend worden vanaf de nieuwe url (waarmee die voorheen dus wel gewoon mee te openen was).

[Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 24-05-2011 13:15]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En die .htaccess is niet bereikbaar via je nieuwe domeinnaam? Anders is het inderdaad een lus.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Renzzzer schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:26:
Dus in feite werkt het doorsturen wel, maar na invoeren van deze redirect kan de de website ook niet meer geopend worden vanaf de nieuwe url (waarmee die voorheen dus wel gewoon mee te openen was).
Hij moet alleen de oude url doorsturen, zie RewriteCond.

• Renzzzer
Oke, ik denk dat ik weet hoe het zit.
Het oude domein heb ik samen gekocht met de hosting, en het nieuwe domein daarna los.

Maar, omdat dit nieuwe domein dus zonder hosting is, móet ik hem wel ergens naartoe sturen. En dat heb bij argeweb dus aangegeven en denk dat hij hem gewoon doorstuurt naar oude-domein.com (via een 301 redirect dus).

Kortom, oud stuurt dan naar nieuw, en nieuw weer naar oud.. een lus dus.

Ik ben bang dat ik mijn website dus ergens ander moet hosten en dan daarnaartoe moet redirecten.

Tenzij dit het niet doorlinken van het oude domein geen problemen oplevert qua SEO natuurlijk??

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 14:23
Lees de reactie van GlowMouse nog eens.

Met een RewriteCond stel je een voorwaarde voor wanneer de regel wordt toegepast. Hierin kun je de regel dus alleen laten uitvoeren als de request naar het oude domein gaat. Als de request naar het nieuwe domein gaat wordt niet aan de regel voldaan en wordt de bezoeker niet doorgestuurd.

• Renzzzer
@ GlowMouse en Chillosophy,

Dat zou inderdaad de gewenste oplossing zijn als ik mijn site opnieuw zou hebben gehost ergens anders.
Om het iets te verduidelijken heb ik mijn paintskills weer is aan de tand gevoeld ;) :

De rode pijl kan ik niets aan doen vanwege het beleid van Argeweb...:

"Een webhostingpakket bij Argeweb is volledig gekoppeld aan een bepaalde domeinnaam. Het wijzigen van een domeinnaam aan een webhostingpakket is daarom niet mogelijk. Indien u een andere domeinnaam wilt koppelen aan uw webhostingpakket, dan kunt u een nieuw webhostingpakket aanvragen op het domein dat u wenst.

Op het moment dat beiden pakketten actief zijn, kunt de website verhuizen van uw huidige webhostingpakket naar het nieuwe webhostingpakket. Indien dit is afgerond kunt u het oude webhostingpakket opzeggen."

Dus ben bang dat de enige optie is nogmaals ergens anders te hosten?
En weet iemand of de huidige situatie nou problemen oplevert wat betreft SEO?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pfff wat een geblaat in de hoop werk te voorkomen. Mail ze gewoon dat ze het moeten fixen of dat je anders net zo goed meteen dat nieuwe pakket bij een ander kan afnemen.

Overigens zou ik bij zo'n redirect wel altijd voor de zekerheid een rewrite cond zetten.

[Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 22-05-2011 09:56]

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 00:01
Als je de content niet dubbel host zal google het niet zien als duplicate content zover ik weet. Volgens mij gaat het erom of de content daadwerkelijk dubbel bestaat.

[Voor 43% gewijzigd door nerz101 op 23-05-2011 16:29]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee