Toon posts:

Nas Advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 407424

Topicstarter
Dag Allen,

Na een tijdje op het forum rond gekeken te hebben kwam ik al veel vragen over dit onderwerp tegen. De een adviseert een oude pc ombouwen, de andere toch een NAS. Voor mij is het in ieder geval wel duidelijk dat ik een NAS wil.

Mijn eisen aan de NAS:
- Ruimte voor 2x HDD 1TB (ingebouwd, of los aan te schaffen)
- Mogelijkheid tot draaien van webserver met php/mysql (liefst ook andere talen als perl, ruby, .net, maar dat is geen must)
- Dienst doen als mediaserver voor streaming naar mijn WD TV Live
- NZB / Torrent downloadserver

Zelf ben ik een windows-man om het zo maar even te noemen. Ik heb dus nog niet veel ervaring met command-line linux, maar wel in staat om dit op te pikken indien nodig. Echter zou het dus wel handig zijn als er een grafische interface voor de eerste setup bij de NAS zit.

Mijn uiteindelijke bedoeling van de NAS is om deze te gebruiken als test server. Dit betekent voor mij dat de NAS dus binnen het thuisnetwerk open gezet moet kunnen worden om te luisteren naar port 80 om webpagina's te versturen. Ik kan namelijk al vanaf de cloud via VPN bij mij thuis komen. Dit instellen van welke webpagina geladen moet worden is geen probleem, mits ik iets van Apache / MySQL / PHP los of als packet (LAMPP/XAMPP) kan installeren indien het er niet op zit.

Daarnaast ben ik erg verzot aan SABnzbd omdat deze op windows/linux draait. Dus downloaden hiermee wil ik graag door de NAS over laten nemen -lees moet ik dus kunnen installeren- in plaats van dat met de laptop te doen.

Hoewel veel van deze dingen voor de meesten misschien standaard zijn op een NAS ben ik (nog) een beetje een leek op dit gebied. Mijn aankoop zal uiteindelijk gebaseerd zijn op prijs/kwaliteit en mogelijkheid tot ondersteuningsfora.

Graag ontvang ik van jullie enkele tips over welke merken/types ik zou kunnen overwegen.

Met vriendelijke groet,

Farmer-duck

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee