Toon posts:

[iPhone 4] Kapotte Pixel

Pagina: 1
Acties:

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:33
Ik heb één kapotte (lees: heldere) pixel in mijn iPhone 4 display.
Gelukkig is het er maar 1 en valt het bijna niet op maar zovlug je eenmaal weet waar iets zit dan let je er natuurlijk altijd op. Dus ik wil het probleem verhelpen.

Mijn iPhone is in in het Louvre gekocht (Apple Retail store). Ik heb gewoon 1 jaar garantie en de iPhone mag volgens de apple knowledge base 0 defecte pixel bevatten. (apple link)
Dit houd dus in dat mijn toestel gewoon zonder kosten gerepareerd (lees: vervangen) wordt.

Nu heb ik een paar keer gebeld met apple support, dit was een heel proces want meestal worden toestellen door providers verkocht. Aangezien ik mijn toestel bij apple gekocht heb kan ik natuurlijk niet bij T-mobile langsgaan.

{Onderstaand stukje is niet van belang voor mijn vraag, maar wel interessant om te lezen}
Na 3x bellen en het gewoon neergooien van de telefoon door Apple Support medewerkers, kreeg ik eindelijk iemand eraan die ik notabene d.m.v een google zoekopdracht heb kunnen overtuigen dat dit wel zeker een toestel is dat door apple zelf verkocht is in een retail store (medewerkers hadden nog nooit van eigen apple winkels gehoord, er bestonden alleen resellers werd mij verteld).
Omdat ik mijn toestel in Frankrijk gekocht heb (in retail store) staat hij niet als verkocht door apple in het Nederlandse systeem. (er staat: indirecte verkoop).
Ik werd eindelijk doorverbonden met technische ondersteuning en ik kreeg een zeer geïrriteerde medewerker aan te telefoon ''
Medewerker:Meneer wat is uw serienummer?
Ik: blabla.
Medewerker: (zeer luid, bijna scheldend) Dit is geen toetstel door apple verkocht !! Wie heeft u doorverbonden!
Ik: hele verhaal uitleggen en hij onderbrak mij 2 keer in mijn verhaal.
Conclusie-Medewerker: Meneer uw verhaal klinkt aannemelijk maar in mijn systeem staat dat dit toestel niet door apple verkocht is en dan kan ik u ook niet helpen.
Ik: Gevraagd of hij mij dan wel kon zeggen wij mijn probleem wel kan oplossen.
Medewerker: dit kon hij niet, ik moest maar naar de winkel zelf bellen.
Ik: U werkt toch voor dit bedrijf, blabla.. Uiteindelijk het nummer van: Van Leliveld en Elektronic repair gekregen.
Zei zouden de toestellen niet repareren maar van apple een nieuw exemplaar opgestuurd krijgen, hier heb ik verder geen probleem mee.
{Einde stukje}

Nu kan ik mijn telefoon gratis* laten vervangen bij bovengenoemde zaken, ik moet wel 24euro verzendkosten betalen. (In de garantie voorwaarde staat dat Apple een gefranceerde retourdoos opstuurd, maargoed)
Nadelen hiervan zijn dus:
- 3 weken reparatie tijd
- 24 euro verzendkosten

Mijn vraag: Kan ik ook naar een andere (in Duistland) offciele apple retail store gaan (met genius bar enzo) en daar meteen mijn toestel omruilen?
Ik woon namelijk redelijk kort bij de pas nieuw geopende apple retail store in oberhausen (uurtje ongeveer). Als ze hij meteen kunnen vervangen dan ga ik gewoon een dag met de vriendin winkel (is zei ook weer blij ;))

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
tip: ga er naartoe. en dan niet naar Frankrijk, maar gewoon naar een APR als iAmstore ofzo. zij zullen je altijd helpen als jij een originele bon bij je hebt. de service in de winkel is altijd vele malen hoger dan de "service" die je krijgt aan de telefoon.

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 19:39

PerfektOne

Striving for Perfektion

Nou Apple zelf repareert geen kapotte iPhones. Dit wordt gedaan door een derde partij(kom ff niet op de naam).
Verwacht sowieso een reparatie tijd van +- 4 à 5 weken maar het fijne is dat je bijna altijd een compleet nieuwe iPhone terug krijgt

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt maar dat verliep dan via The Phone House. Had ook een "kapotte" pixel. Wat fysiek niet mogelijk is omdat dan een hele rij pixels kapot zou gaan vanwege het Retina display

[Voor 30% gewijzigd door PerfektOne op 21-05-2011 13:14]

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 16:56
Ik werk zelf bij een AASP, je kan het apparaat gewoon opsturen en als er geen externe schade is dan wordt deze gewoon omgeruild.
Apple kan flink zemelen over apparaten die in een ander land verkregen zijn maar een AASP mag deze tegenwoordig gewoon behandelen in nederland ook al komt deze uit het buitenland.

Alleen wel rekening mee houden dat als deze origineel niet simlock vrij is geweest dan zal een vervangend exemplaar de originele simlock krijgen.

en om je vraag te beantwoorden:
Mijn vraag: Kan ik ook naar een andere (in Duistland) offciele apple retail store gaan (met genius bar enzo) en daar meteen mijn toestel omruilen?
nee, helaas.
Je zal het zelfde gezeur krijgen als aan de telefoon.

[Voor 22% gewijzigd door joon op 22-05-2011 15:07]

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:33
Toch nog even het vervolg...
Eigenwijs als ik ben, bel ik naar de Duitse apple care voor de shop in Oberhausen.

Aangegeven dat ik een doodde pixel op mijn iPhone4 heb, die in Parijse Apple Retail Store (Louvre) gekocht is. Apple Care collega in Duitsland vroeg mij naar het IMEI nummer, deze gegeven en er werd mij direct verteld dat ik garantie heb en mijn probleem op 2 manieren opgelost kan worden.

- iPhone word door UPS gratis opgehaald, en nieuwe gebracht.
- iPhone word kostenloos omgewisseld, afspraak werd door de medewerkster aan de telefoon ingepland en ik heb tevens een itunes store tegoed van 25 euro gekregen wegens het ongemak. (met dit idee kwam ze zelf)

Er werd totaal niet moeilijk over gedaan aan de telefoon en ik ben mijn telefoon dan ook gaan omruilen voor een nieuwe in Oberhausen.
Voor je vriendin/de vrouw zijn er daar meer dan 250 winkels dus dan maak je helemaal haar dag!

Ik ben weer tevreden, de aanhouder wint :)
Mocht ik ooit nog een probleem hebben met een van mijn apple producten dan bel ik dus direct naar Duitsland...

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:06

TimvH

Kletsmajoor

Een kennis had ook een iPhone 4 gekocht in Amerika en in Nederland zeiden ze hetzelfde als bij jou.
Hij wilde zijn iPhone gemaakt hebben als ie in Duitsland op vakantie ging, toevallig zat er een Apple store vlakbij het hotel dus hij had gebeld en ja hoor hij kon hem gelijk laten repareren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee