Toon posts:

Klantregistratie met InfoPath

Pagina: 1
Acties:

• erne
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-03 19:08
Goedemorgen tweakers,

Ik heb van mijn werk de opdracht gekregen een systeem te maken voor het makkelijk maken van offertes, opdrachtbevestigingen en facturen, ik zal in het kort even het idee uitleggen:

Er wordt een bestand gemaakt waarin in een aantal velden wat gegevens kunnen worden ingevuld, als naam, adres, producten etc. Na invullen kun je dan bijvoorbeeld op de knop offerte klikken, en er wordt een word sjabloon geopend, waar deze velden al op zijn ingevuld.

Ik heb al op internet gezocht, en heb al het een en het ander zitten klooien met InfoPath, en heb een formulier gemaakt waar de gegevens kunnen worden ingevuld, maar hoe combineer ik dit met word? Of kan ik veel beter met een ander programma werken?

Alvast bedankt,

Erné

Anoniem: 26306

Ik vind het zeer vreemd dat je de opdracht hebt gekregen om iets te maken dat je niet beheerst. Weet je zeker dat je niet de opdracht hebt gekregen om te zorgen dat zo'n systeem er komt zonder dat daarbij vastligt wie het precies moet gaan maken?

In het bedrijfsleven is het vervolgens heel normaal dat je op zoek gaat naar een bedrijf dat dit voor je zou kunnen implementeren, vervolgens heb je een gesprek met dat bedrijf en komt er uit dat gesprek normaal gesproken een offerte.

In het kort: ga niet rommelen en laat het over aan mensen die het wél kunnen.

• erne
De enige vraag die ik stel is of ik de velden uit InfoPath kan laten invullen in een Word sjabloon.
Dat het allemaal via bedrijven kan weet ik, maar niet ieder bedrijf heeft het zo breed hè.

Groet,

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Kort antwoord op je vraag; ja, je kan de gegevens vanuit Infopath gebruiken in Word. Waarschijnlijk moet dat via VBA code.

Maar waarom moet het alsnog naar Word? Je hebt alle gegevens al verzameld in infopath; kan die de formulieren e.d. niet gewoon afdrukken?

Ik kan het antwoord wel raden; 'omdat men er nog in wil kunnen rommelen'. Maar dan kan je je afvragen of je infopath uberhaupt wel nodig hebt. Ook in Word kan je met Fields aan de slag.

• erne
Dank voor de snelle reactie!
Het idee van infopath is gekomen om dat de gegevens (zoals naw) terugkomen op zowel een factuur, als een ofeerte, etc. Één keer invullen scheelt tijd wat dat betreft. Ik zal me eens in die VBA code verdiepen, en kijk gelijk even naar Fields. Mocht iemand nog een idee hebben: brand los!

Groet,

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ken infopath niet zo goed; kan je ingevulde gegevens hergebruiken? Ofwel, werkt het als een database? Selecteer een ingevoerde klant, en hij haalt de rest van de gegevens erbij?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee