Anoniem: 112518

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik mijn P-2812HNU-F1 van Telfort binnen gekregen en aangesloten. Modem, internet & netwerk werkt allemaal zonder problemen, op 1 ding na...

Het volgende gaat over een situatie waarbij ik WiFi geheel uit heb geschakeld, ook in gevallen waar ik verwijs naar de oude situatie.

Nu is het zo dat ik, bedraad, mijn Airport Express aan mijn modem gekoppeld heb, in bridge mode. Deze kon ik, op mijn oude modem, via de Airport Utility beheren en vanuit iTunes werd de Airport herkend en kon ik muziek over LAN naar de Airport streamen. Met het nieuwe modem kan ik niet meer bij de Airport komen via de Airport Utility en iTunes kan ook de Airport niet meer bereiken.

De Airport is wel te pingen en via Advanced Configuration kan ik via het IP van de Airport hem wel bereiken en beheren, echter heb ik daar voor iTunes niets aan. Tevens kan ik via mijn laptop en de WiFi van de Airport mbv de Airport Utility de Airport beheren. Ook hier heb ik niets aan, omdat mijn desktop non-wireless is.

Het lijkt er op dat het nieuwe modem de service(s) (Bonjour, mDNSResponder en dergelijke) van iTunes die dit regelt loopt te blokken. Ik heb alle opties in de modem zowat verandert, waaronder de firewall aan / uit, UPnP aan / uit... ik krijg het niet voor elkaar :F

Alles wordt via DHCP uitgegeven, ook het IP wat de Airport krijgt.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? Dank!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik ervaar ook deze problemen. Heb jij inmiddels al een oplossing?

Ik stel voor dat je ook mee doet in de discussie op: john_bruin in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"
En op het officiele Telfort forum: http://forum.telfort.nl/topic10008.html

Zodat we snel een oplossing vinden voor dit probleem!

Alvast bedankt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee