Toon posts:

Sandy Bridge en VGA

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

• hawkagent
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 08:05
Ik ben bezig een nieuwe computer in elkaar te zetten, dus zit ik te kijken welke cpu's er nu goed zijn. Zo lees ik dat Intel i7 Sandy Bridge één van de nieuwste cpu's op de markt zijn. Deze cpu heeft een ingebouwde GPU, en ik lees ergens dat je geen VGA kaart nodig hebt om de laatste games te spelen omdat de GPU zo snel is, is dit waar?

Ik heb thuis een Geforce GTS 8800 320 mb, ik ben niet van plan een nieuwe videokaart te halen, stel ik bouw een nieuw systeem met sandy bridge i7 2600k, kan ik beter mijn GTS 8800 eruit laten (dus zonder videokaart laten) zodat ie de GPU in de sandy bridge gebruikt, of werkt dat niet zo?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:18
De GTS8800 zal sneller zijn als de videochip op de i7. O.A omdat je dan dedicated geheugen hebt, en de videochip is gewoon sneller.

[Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2011 00:53]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Anoniem: 179986

Ook deze Intel GPUs stellen echt helemaal niks voor.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:18
Ze zijn IDD bedoelt voor basiswerk en Full-HD content, maar niet specifiek voor spelletjes.. Dat je er een modern spelletje op kan spelen zegt nog niks.. Alles op low op de IGP vs Alles op Medium met je GTS8800 bijv ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
hawkagent schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:51:
en ik lees ergens dat je geen VGA kaart nodig hebt om de laatste games te spelen omdat de GPU zo snel is, is dit waar?
Geef eens een link, want ik geloof gewoon niet dat zoiets op het internet staat.

• hawkagent
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 08:05
Sjah schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:57:
[...]

Geef eens een link, want ik geloof gewoon niet dat zoiets op het internet staat.
Het was een video op youtube waar de sandy bridge werd gereviewed, ik zal even kijken of ik em nog kan vinden :)

Ah het ging dus op videovlak, had blijkbaar fout verstaan, mijn excuses :)

YouTube: ‪Hardware.Info TV #212 deel 1/5: Sandy Bridge - architectuur‬‏ rond 9:10

Nu we het toch over Sandy Bridge CPU hebben, deze cpu's komen uit in verschillende sockets uit, namelijk 1155, 1156 en 1366. Ik heb even gegoogled en het enige dat ik wijzer van ben is dat het getal aangeeft welk nieuwer is, maar qua performance e.d., wat zijn nou de verschillen tussen de verschillende sockets (zelfde CPU), welke is aanbevelenswaard om te kopen?

[Voor 52% gewijzigd door hawkagent op 21-05-2011 01:08]

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 13:28
Sandy Bridge CPU's passen alleen in socket 1155. Socket 1156 en 1366 zijn voor de vorige generatie Intel CPU's.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

s1155, Sandy Bridge, is de nieuwste generatie Intel cpu's:
Wikipedia: Sandy Bridge

s1156 is Lynnfield, de aflosser van de s775 en inmiddels opgevolgd door Sandy Bridge en dus niet echt de moeite meer waard in mijn optiek, want de opvolger, Sandy Bridge dus, is vele malen beter:
Wikipedia: Lynnfield (microprocessor)

s1366 is Bloomfield, op dit moment de topserie van Intel:
Wikipedia: Bloomfield (microprocessor)
maar wordt binnenkort opgevolgd door s2011, Sandy Bridge E genaamd voorlopig, volgens Intel roadmap:
'nieuws: Roadmap Ivy Bridge-chipset en Sandy Bridge E-serie lekt uit'

De s1155 Sandy Bridge, wordt in 2012 opgevolgd door Ivy Bridge, maar dat is alleen een update aan de microcode/architectuur en verkleining van het proces (van 32nm naar 22nm) en dus blijft de pincompatibliteit met s1155, waarschijnlijk, bestaan:
nieuws: 'Intel bevestigt Ivy Bridge pin-compatibiliteit met LGA1155'

De cijfers staan voor het aantal pins/contacten van de socket/cpu by the way en zegt verder niets over leeftijd hiervan, dus s1155 wil zeggen een Socket met 1155 pins (waar dus een cpu met 1155 contacten in past).

Zie ook:
Wikipedia: List of Intel chipsets

Zoals gezegd, gebruik lekker je 8800GTS en verwacht geen gamewonderen van de IGP, die is leuk voor solitaire en films, maar geen topgames.

[Voor 24% gewijzigd door DaLoona op 21-05-2011 13:33]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de moeite genomen had om te zoeken op "sandy bridge gpu benchmark" had je letterlijk tientallen goede reviews kunnen vinden met een antwoord op je vraag :o

1) het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je hier een vraag stelt. Als je wegelteld een enkele site vindt die iets roept, gewoon wat verder zoeken. Als tien sites hetzelfde zeggen weet je genoeg.
2) als je er niet uitkomt, mag je rustig een vraag stellen, maar neem dan de moeite om gelijk te melden waar en hoe je zocht en wat je vond (links!).

Dat scheelt onnodige vragen en maakt gelijk duidelijk dat je zelf voldoende inzet getoond hebt - wat hier helaas niet het geval blijkt.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee