Beste tweakers,
Ik zit even men wat vraagjes.
Sinds de afgelopen weken doet mijn HDD een beetje raar.
Ik ben en het bezit van een Samsung HD103UJ 1TB schijf.
Telkens als ik een programma opstart of aan het downloaden ben ik, hoor ik mijn HDD heel erg hard ratelen.
En soms als ik gewoon aan het internetten ben en even iets download van een site loop heel mijn browser en andere programma's vast. Ik moet dan meestal wel dik 10-15 seconden wachten voordat ik weer iets kan doen.
Ik heb sinds vandaag ook een ander CPU, moederbord en geheugen er in zitten, maar ondanks dat hou ik het zelfde probleem.
Ik heb ook wat testjes gedaan die hieronder staan;
Deze tests zijn uitgevoerd net na een schone installatie van windows 7, met alleen HD tune geinstalleerd.
Als ik wat verder kijk in de health bar van HD tune, zie ik ook dat hij een (C7) Ultra DMA CRC Error Count aangeeft.
Mijn verstand over HDD's is niet zo groot, vandaar dat een tweaker mij misschien wat wijzer zou kunnen maken hierover.
Huidige specs van mijn pc
CPU = i7 860
MEM = 2x2GB 1333Mhz corsair geheugen
Moederbord = Gigabyte P55M-UD4
mijn oude systeem waarmee ik de zelfde problemen mee had is
CPU = C2D E6300
MEM = 2x1GB 667Mhz Dana elec & 2x2GB 677Mhz Kingston geheugen
Moederbord = DFI Lanparty UT-680i
Lijkt me sterk dat het aan de overige componenten ligt.
Als het trouwens verstandig is om toch voor een andere hdd te gaan kijken.
Waar moet ik dan eigenlijk naar kijken? de cach van een HDD of het aantal toeren dat ie zijn werk doet?
SSD is buiten mijn budget, dus zou het zoiezo een nieuwe Serial ATA harde schijf worden.
Heb tevens gezocht naar een BBG voor Sata schijven, maar die heb ik helaas niet kunnen vinden op dit forum
Alvast bedankt
Coolzerox
Ik zit even men wat vraagjes.
Sinds de afgelopen weken doet mijn HDD een beetje raar.
Ik ben en het bezit van een Samsung HD103UJ 1TB schijf.
Telkens als ik een programma opstart of aan het downloaden ben ik, hoor ik mijn HDD heel erg hard ratelen.
En soms als ik gewoon aan het internetten ben en even iets download van een site loop heel mijn browser en andere programma's vast. Ik moet dan meestal wel dik 10-15 seconden wachten voordat ik weer iets kan doen.
Ik heb sinds vandaag ook een ander CPU, moederbord en geheugen er in zitten, maar ondanks dat hou ik het zelfde probleem.
Ik heb ook wat testjes gedaan die hieronder staan;
Deze tests zijn uitgevoerd net na een schone installatie van windows 7, met alleen HD tune geinstalleerd.
Als ik wat verder kijk in de health bar van HD tune, zie ik ook dat hij een (C7) Ultra DMA CRC Error Count aangeeft.
Mijn verstand over HDD's is niet zo groot, vandaar dat een tweaker mij misschien wat wijzer zou kunnen maken hierover.
Huidige specs van mijn pc
CPU = i7 860
MEM = 2x2GB 1333Mhz corsair geheugen
Moederbord = Gigabyte P55M-UD4
mijn oude systeem waarmee ik de zelfde problemen mee had is
CPU = C2D E6300
MEM = 2x1GB 667Mhz Dana elec & 2x2GB 677Mhz Kingston geheugen
Moederbord = DFI Lanparty UT-680i
Lijkt me sterk dat het aan de overige componenten ligt.
Als het trouwens verstandig is om toch voor een andere hdd te gaan kijken.
Waar moet ik dan eigenlijk naar kijken? de cach van een HDD of het aantal toeren dat ie zijn werk doet?
SSD is buiten mijn budget, dus zou het zoiezo een nieuwe Serial ATA harde schijf worden.
Heb tevens gezocht naar een BBG voor Sata schijven, maar die heb ik helaas niet kunnen vinden op dit forum
Alvast bedankt
Coolzerox