Toon posts:

Ultra DMA CRC Error Count - Faulty HDD or SATA Connection

Pagina: 1
Acties:

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 22:55
Hey,

Ik heb een Latitude E6500 met 3 Jaar Complete Care Accidental Damage garantie van Dell.

Enkele weken geleden is mijn harde schijf vervangen omdat deze stuk was gegaan, echter bij mijn nieuwe harde schijf welke ze zijn komen installeren heb ik nogal een zeer hoge error count welke snel toeneemt. dit is te zien in HD Tune

is dit ernstig, kan ik hier opnieuw een oplossing voor vragen aan Dell?

Verder nog iets wat niet in dit subforum thuis hoort maar wel te maken heeft met de herstelling van Dell. Ze hebben ook mijn scherm vervangen, echter heb ik een gewoon LCD scherm ipv een LCD Backlight scherm gekregen. Ik denk toch dat dit het geval is omdat de lichtopbrengst stukken lager is, en dit is vooral een gebrek bij het werken in openlucht met zonlicht. Moet ik dit accepteren of kan ik hier ook vervanging om vragen?

En nog een laatste probleem, sinds de reparatie krijg ik zeer regelmatig het geluid van nieuwe hardware welke aangesloten wordt (windows systeem geluid), ik zie niets veranderen bij apparatenbeheer en merk ook niets op wat niet zou werken, maar het is wel zeer storend en verontrustend

[Voor 16% gewijzigd door timofp op 21-05-2011 00:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 237905

Dat Windows geluid van nieuwe hardware zou hetzelfde probleem kunnen zijn als de CRC error van de harde schijf.

De CRC error kan een slechte kabel zijn (in een laptop zit meestal geen kabel, maar soms wel een haakse connector) of een slechte verbinding zijn. Toch zeggen de smart gegevens dat de "current" en "worst" nog steeds 100 zijn. Volgens de harde schijf is er dus geen enkel probleem.

Eventueel zou je een andere programma kunnen proberen, zoals speedfan. Kijk eens wat die er van vindt.
Je kunt daarmee ook een online check doen om te vergelijken met dezelfde schijven bij anderen.

Misschien is het moederbord beschadigd, of maken de connectoren van het scherm of de harde schijf niet goed contact. Als de vervangende harde schijf hetzelfde is, dat geeft dat geluid aan, dat er echt iets mis is. Is het een ander type harde schijf, dan is de driver daarvan misschien nog niet geinstalleerd.

Een vervangend scherm met een lagere lichtopbrengst? daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Weet je zeker dat er niet ergens een instelling staat voor de helderheid die je nog niet geprobeerd hebt. Zet anders de helderheid lager, en start opnieuw op, daarna de helderheid weer hoog zetten. Misschien wordt een instelling slecht doorgegeven.

Een garantie geeft je recht op reparatie of een vervangend (en vergelijkbaar) onderdeel. Dus iets dat duidelijk minder is, hoef je niet te accepteren. Maar of je dit ook kunt bewijzen is wel erg lastig.
Maar je zit nu met een laptop die niet meer normaal werkt, en het is aan Dell om dat op te lossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 15758

4 miljoen cable errors en dat getal is stijgende, dan weet je wat je te doen staat. ;)

Echter, het getal gaat nooit meer naar 0, je moet opletten of het getal nog verder omhoog gaat. Is dit niet het geval (na wisselen/vervangen kabel) dan heb je geen probleem om dat moment meer. De threshold waarden worden door de HDD gekozen en daar heb je weinig aan. SMART is meer een logboek van fouten; de zelf-tests en threshold waardes heb ik nooit nuttig gevonden. Zelf je conclusies trekken, dat moet je niet uitbesteden aan de hardeschijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timofp
Ik heb juist naar Dell gebeld, morgen komt er iemand langs met een nieuw moederbord en een nieuw scherm. Blijkbaar had de technieker vorige keer de verkeerde onderdelen gebruikt konden ze me vertellen.

Ben ik toch wel even blij met mijn 3 Jaar Pro support complete care garantie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-04 12:40
Als een nieuwe harde schijf deze SMART waarden laat zien dan ga ik me ook zorgen maken of ze niet gewoon een tweedehands erin hebben gehangen. Binnen enkele weken een power on time van 23.353 hours?

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timofp
Jouke74 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:52:
Als een nieuwe harde schijf deze SMART waarden laat zien dan ga ik me ook zorgen maken of ze niet gewoon een tweedehands erin hebben gehangen. Binnen enkele weken een power on time van 23.353 hours?
Uhu, Dell heeft me een hoop refurbished spullen gegeven de vorige keer dat ze zijn komen vervangen. Had dat ook al gezien... Gelukkig ga ik binnenkort upgraden naar een SSD en stop ik die HD in een optibay. Maar ook het scherm dat ik als vervanging had gekregen, waar ik niet tevreden van was omdat de lichtopbrengst lager is en er nogal wa dode pixels op zitten (mijn vorig had er geen). Dit scherm is geproduceerd in week 1 van 2007, en is dus nogal oud, vraag me af waar ze dat hebben uit gehaald :s.

Hopelijk komen ze nu met wat beter spullen morgen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee