Toon posts:

[Speakers] 2.0 voor bij de computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Een tijd terug alweer ging ik op zoek naar een setje speakers voor bij mijn computer. Een losse versterker en van die grote speakerzuilen namen iets te veel ruimte in in mijn toen nieuwe huis.Na wat zoeken, leken actieve monitors mij wel interessant zoals de Behringer MS20/MS40, Edirol MA-15D of de M-Audio AV30/AV40.

Ik dus naar een zaak waar ze dat soort speakers verkochten waar de verkoper natuurlijk vroeg wat ik ermee wilde gaan doen. Naja, voor bij m'n computer, muziekjes afspelen sporadisch een filmpje of een game, was het antwoord. Hij gaf aan dat monitors daar eigenlijk niet zo geschikt voor waren en dat ik maar eens moest kijken naar de H&K SoundSticks II (in overigens een compleet andere zaak). Luisteren was er sowieso niet bij, want ze hadden alleen duurdere (echte) studie monitors opgesteld (KRK en dat soort).

Enfin, ik ter onverrichte zaken maar naar die winkel gegaan en binnen aangekomen zag ik ze al meteen staan op een stand. En wat schetste mijn verbazing? De muziek in de winkel werd verzocht door de SSII en dat klonk best goed naar mijn idee. De ruimte was gevuld met muziek en na uitleg van de features (aanrakingsgevoelige knopjes) was ik snel verkocht en nam de set mee naar huis. Nu een paar jaar later maak ik er nog atlijd met veel plezier gebruik van.

Maar nu treft mij eigenlijk hetzelfde syndroom als toen: ik woon ondertussen wel weer groter, maar ik wil toch minder ruimte kwijt zijn. De SS zelf zijn fraaie kleine zuiltjes, maar de subwoofer is me een doorn in het oog. Ik zit dus eigenlijk weer stiekem rond te kijken naar een 2.0 set, maar wel één die niet teleurstelt in vergelijk met de Harman Kardon die ik nu heb.

Meer mensen overgestapt van een 2.1 naar 2.0? Creative TS20/TS40? Bose? Waar kan ik dat luisteren? Gewoon bij de mediamarkt ofzo? Of toch een keer kijken naar de eerder genoemde monitors zoals ik toen van plan was? Of is dat toch niet geschikt met mijn gebruik (en alleen voor de mix)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb die A2's staan; geven veel meer geluid dan je zou verwachten. Goed geluid ook, op het feit na dat ik de bas wel wat aan de erg zware kant vind (een opmerking die je inderdaad bij deze grootte niet zou verwachten). :)

• ebia
YouTube: ‪Audioengine A2 test‬‏

Oef..

Maar het ziet er wel strak uit, ook lekker klein enzo. Eens kijken of ik een leverancier in de buurt kan vinden waar ik ze kan beluisteren...

Anoniem: 328247

Zoiets kan natuurlijk ook.Heeft meer in zijn mars met een ribbon tweeter. Fantastisch mooi speakerboxje.

http://www.adam-audio.com...ucts/artist-3/description

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 21-05-2011 16:48]

• TimMer
  • Niet online
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:46:
Zoiets kan natuurlijk ook.Heeft meer in zijn mars met een ribbon tweeter. Fantastisch mooi speakerboxje.

http://www.adam-audio.com...ucts/artist-3/description
Doe het dan in een taal die internationaal gesproken wordt in plaats van dat vieze Duits. :P

Adam is inderdaad ook een prachtig merk; maken geweldige studiomonitoren. :)

• ebia
Die Adam's zien er ook fraai uit, maar gaat eigenlijk ver over mijn budget (zie richtprijzen van rond de 300 euro). Ik had meer de helft ofzo in gedachte.

Eigenlijk wil ik gewoon de beste bang for the buck... alhoewel ik weet dat dat nogal subjectief is in audioland, maar goed.

Die AudioEngine 2 ziet er fraai uit, maar ook hiervan weet ik niet zeker of ik het wel het geld waard vindt. Ik lees ook goede dingen over de M-Audio AV 40's, die neem je mee voor bijna de helft van de prijs van de AudioEngine's bijvoorbeeld. Het gaat mij sowieso om goede overall kwaliteit ook bij lage volumes dan speakers die in zo nodig in staat zijn om mijn bureau te laten trillen op standje 10 (alhoewel dat wel mag natuurlijk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
setje studio monitoren vind ik zelf ook altijd geweldig voor de pc.
Klinkt geweldig als je ze op de juiste manier neerzet (je hoort niet waar ze staan, maar het geluid komt van voren)

Acties:
  • 0Henk 'm!

ebia schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:57:
Eigenlijk wil ik gewoon de beste bang for the buck... alhoewel ik weet dat dat nogal subjectief is in audioland, maar goed.
http://www.logitech.com/e...-pc-speakers/devices/4252

Onlangs heb ik deze Logitechs gekocht bij de Mediamarkt voor de "een dubbeltje op de eerste rang" prijs van slechts 17 Euries. Dat is toch geen geld, nietwaar? De Logitech LS 11 ziet er bijzonder snoezig uit. Glimmend zwarte (immitatie) pianolak gecombineerd met een (Apple) alu-look dragen bij aan een luxe Life style uistraling. De grote 2 inch goudkleurige "high-excursion metallic drivers" laten een paukdiepe, doorronkende bass een streling voor het oor zijn. Verder vallen de fraai doortekende middentonen en een fijnbesnaard hoog op. Eveneens is een High End versterker ingebouwd. Deze kan een RMS-vermogen leveren van maar liefst 2 x 1500 mW bij een zeer lage THD van slechts 10 %. Kortom, dit audiofiele topproduct van Logitech klinkt als "bang for the buck high end". Echt een oorstrelende aanrader. Gewoon doen. :)

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 22-05-2011 08:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 365612

Versterker van de kringloop, en een setje Eltax Monitor III.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 365612 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:54:
Huh... Het door mij genoemde "bang for the buck high end" setje van Logitech voldoet ook prima, hoor. :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 03:43:
[...]
Kortom, dit audiofiele topproduct van Logitech klinkt als "bang for the buck high end". Echt een oorstrelende aanrader. Gewoon doen. :)
Neh... maar bedankt voor de tip :P
Anoniem: 365612 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:54:
Ik heb nog wel ergens een oude Denon staan, dus dat is het probleem niet. Maarjah, dan is dat bij elkaar in volume wel weer 10x zo groot als wat ik nu heb staan (en waar ik dus vanaf wil)...

Acties:
  • 0Henk 'm!

ebia schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Neh... maar bedankt voor de tip :P

[...]
Ook niet met een modificatie van Gustav Mahler? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Ook niet met een modificatie van Gustav Mahler? :P
En dat moge zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dempingsmateriaal (BAF) in de kastjes stoppen. :)

Die Logitec speakertjes zijn voor mij een hele grote grap. Het is drie keer niks. In het najaar ga ik verhuizen, en dan komen er welicht Adam Artist 3 speakers op mijn bureau te staan. Dat is pas echte HiFi. Maar dat kost dan wel bij elkaar 700 Euries. :*)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 22-05-2011 13:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:54
Met een budget van 150 euro blijf je denk ik bij de logitech of creative setjes. Die wil ik absoluut niet: kwaliteit is belabberd en het lijkt meer op zo veel mogelijk bass voor je buck.

Als je nog wat doorspaart heb je veel meer mogelijkheden. Zelfs het dure KRK heeft actieve monitors van 150 euro per stuk... Die heb ik zelf ook staan omdat deze nog op mijn kleine bureau pasten (plaatje).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Die Eltaxen zijn niet groot maar klinken geweldig. Logitech maakt aardige computerspeakertjes maar het klinkt nooit zo goed als een échte hifi-speaker. En ja, ik heb aardig wat van die setjes gehoord.

Een tripath-versterkertje van ebay is ook een goed idee. Neemt stukken minder plaats in dan een fullsize Denon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:08:
[...]

Dat is pas echte HiFi. Maar dat kost dan wel bij elkaar 700 Euries. :*)
En daar ging je geloofwaardigheid.

De audio- en studioapparatuur die ik hier heb staan kost vele malen meer dan dat, maar het prijskaartje daarvan ga ik hier ook niet melden. Sterker nog: dat meld ik nergens.

Tweakers is bedoeld voor technische discussies, niet voor domweg patsen.

[Voor 5% gewijzigd door TimMer op 22-05-2011 17:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Iemand trouwens ervaring met deze? Zien er in ieder geval leuk uit...
pricewatch: Trust Qubic Speaker Set

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:08:
[...]
Dat is pas echte HiFi. Maar dat kost dan wel bij elkaar 700 Euries. :*)
Als ik dan toch zoveel geld in Hifi ga stoppen dan ga ik het wel zelf bouwen, dan weet ik zeker dat het geld goed besteed is..
matthijsln schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:33:
Met een budget van 150 euro blijf je denk ik bij de logitech of creative setjes. Die wil ik absoluut niet: kwaliteit is belabberd en het lijkt meer op zo veel mogelijk bass voor je buck.
True. Ik ga eigenlijk iets vervangen waar ik wel tevreden mee ben (die soundsticks) voor iets wat even duur is (en nog steeds kwalitatief niet veel beter denk ik) voor een hoop geld.
Als je nog wat doorspaart heb je veel meer mogelijkheden. Zelfs het dure KRK heeft actieve monitors van 150 euro per stuk... Die heb ik zelf ook staan omdat deze nog op mijn kleine bureau pasten (plaatje).
Is het niet zo dat luisteren met monitors kan vervelen op een bepaald moment? Ja, weergave van geluid zoals het echt oorspronkelijk bedoelt is is natuurlijk een mooi gegeven, maar hoe klinkt het als je even twee tellen niet direct achter die speakers zit maar er iets vanaf?

Leuke majestouch btw, zitten daar de bruine mx's in?

gewoonmaf schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:51:

Een tripath-versterkertje van ebay is ook een goed idee. Neemt stukken minder plaats in dan een fullsize Denon.
True. Hoewel een actieve set mij ook wel erg aanspreekt. Alles geïntegreerd en (hopelijk) goed op elkaar afgestemd.
TimMer schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:22:
[...]
De audio- en studioapparatuur die ik hier heb staan kost vele malen meer dan dat, maar het prijskaartje daarvan ga ik hier ook niet melden. Sterker nog: dat meld ik nergens.

Waarom niet? De prijs is voor velen (voor mij iig) een zeer belangrijke factor die ik meeweeg als ik spullen koop. Dat jij daar meer geld voor over hebt kan zo zijn, maar dat hoef je echt niet te verbergen onder een mysterieuze wolk van exclusiviteit welke "vele malen meer kost". Dat komt op mij evengoed patserig over, maar ja, blijkbaar hoort dat bij de hifi scene want je bent hierin niet de enige.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 15:25
Als je het actief wilt, zou je ook passieve luidsprekers kunnen nemen en daar een tripath versterkertje kunnen inbouwen, dan is het ook "actief".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:54
ebia schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:53:
Is het niet zo dat luisteren met monitors kan vervelen op een bepaald moment? Ja, weergave van geluid zoals het echt oorspronkelijk bedoelt is is natuurlijk een mooi gegeven, maar hoe klinkt het als je even twee tellen niet direct achter die speakers zit maar er iets vanaf?
In mijn geval zit ik zelfs in minder dan 2 tellen in mijn woonkamer waar ik twee B&W 683's heb staan, die de KRK's uiteraard doen verbleken :) Maar luisteren wordt niet vervelend dat ik heb gemerkt, als ik al muziek zat ben ligt het denk meer aan de muziek dan de monitors.
Leuke majestouch btw, zitten daar de bruine mx's in?
Yep! En daarnaast is ook nog een Beresford Caiman DAC te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
ikke26 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:14:
Als je het actief wilt, zou je ook passieve luidsprekers kunnen nemen en daar een tripath versterkertje kunnen inbouwen, dan is het ook "actief".
Ha, ja dat is een idee. Maar mijn ervaring is dat fabrieksspeakers zich meestal niet echt makkelijk laten openen. Goed, nu kan ik wel even een ritje naar Oss maken ofzo.... neh, dat wordt m'n vriendin vast boos :P
matthijsln schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:23:
[...]

In mijn geval zit ik zelfs in minder dan 2 tellen in mijn woonkamer waar ik twee B&W 683's heb staan, die de KRK's uiteraard doen verbleken :)
Als in kwaliteit of als in volume?
[...]
Yep! En daarnaast is ook nog een Beresford Caiman DAC te zien.
Zo'n DAC hè... moet ik dat zien als een alternatieve 'geluidskaart'? Of blijft een geluidskaart de (digitale) bron voor naar zo'n DAC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Fiber schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:27:
Iemand trouwens ervaring met deze? Zien er in ieder geval leuk uit...
pricewatch: Trust Qubic Speaker Set
Dat zou het eerste behoorlijke product van Trust moeten zijn, dan. Persoonlijk vertrouw ik er niet op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlameHeaD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03-2020
Ik kaap dit topic een klein beetje. Ook ik heb intresse in de aangeboden Eltax monitor 3 speakers. Mijn vraag is: kan ik dan werkelijk "iedere" versterker op MP / Kringloop halen? Dus bijvoorbeeld een oudere van philips of technics? En moet ik nog ergens rekening mee houden?

Ik zal de muziek vooral als achtergrond muziek draaien, dus verwacht niet ik echt hoef te letten op output van mijn versterker?

Digital

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 21:40
Al gedacht aan: Tangent EVO E5A a 150 euro per stuk, verkrijgbaar in wit en zwart hoogglans

Dus voldoen aardig aan het signalement..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
ebia schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:53:
[...]

Waarom niet? De prijs is voor velen (voor mij iig) een zeer belangrijke factor die ik meeweeg als ik spullen koop. Dat jij daar meer geld voor over hebt kan zo zijn, maar dat hoef je echt niet te verbergen onder een mysterieuze wolk van exclusiviteit welke "vele malen meer kost". Dat komt op mij evengoed patserig over, maar ja, blijkbaar hoort dat bij de hifi scene want je bent hierin niet de enige.
Prijzen noemen ter indicatie is prima, maar patsen ermee is gewoon triest.Verder doe ik niet mysterieus, ik vind het gewoon algemene bescheidenheid om niet met prijskaartjes te showen; we zijn Nederlanders, geen Amerikanen die hun pik denken te kunnen verlengen door middel van hun bezittingen.

En ik ben zeker geen onderdeel van de HIFI-scene: hocuspocus en niet bewezen theorieën geloof ik niet in; ik werk met keiharde gegevens voor geluidsbewerking en muziekproductie. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

TimMer schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:02:
[...]

Prijzen noemen ter indicatie is prima, maar patsen ermee is gewoon triest.Verder doe ik niet mysterieus, ik vind het gewoon algemene bescheidenheid om niet met prijskaartjes te showen; we zijn Nederlanders, geen Amerikanen die hun pik denken te kunnen verlengen door middel van hun bezittingen.

En ik ben zeker geen onderdeel van de HIFI-scene: hocuspocus en niet bewezen theorieën geloof ik niet in; ik werk met keiharde gegevens voor geluidsbewerking en muziekproductie. :)
Dat ik die prijs van die Adam artist 3 noemde, heeft niets met patsen te maken. Dat maak je er zomaar van. Net zo goed, dat jij de taal van onze Oosterburen een vieze taal noemt. Ik heb dat bedrag genoemd ter indicatie. Ook ging het mij er om duidelijk te maken, dat je met een "Donald Duck Budget" niet veel verder komt dan PC speakertjes. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Een tripath-versterkertje van ebay is ook een goed idee.
Ik heb een tripathversterkertje aangesloten op de eerder genoemde Eltax Monitor III.

Klinkt zeker niet onaardig, maar ik merk wel dat de boxen eik toch wel iets meer vermogen willen hebben.

Ik ben nog aan het kijken of er een beetje redelijk platte versterker is die het gewicht van mn 26" samsung scherm kan dragen, want plek om die ergens anders neer te zetten heb ik niet en zo klein als die tripath's ga je toch geen versterker vinden die een beetje deftig vermogen af kan geven denk ik.

Al met al ben ik er redelijk tevreden mee voor nu in elk geval :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
TimMer schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:02:
[...]
Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar goed, ben nu eigenlijk wel benieuwd geworden naar wat je hebt staan (en wat dat zoal (bij benadering) mag kosten). Op een internetforum hoeven we toch niet bescheiden te zijn? ;)
vosss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:26:
[...]

Ik heb een tripathversterkertje aangesloten op de eerder genoemde Eltax Monitor III.
Welke om precies te zijn? Ik denk dat het geleverde vermogen natuurlijk ook uit zal maken of ie in staat is een beetje deftig die speakers aan te kunnen sturen is het niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 397269

TimMer schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:22:
[...]

En daar ging je geloofwaardigheid.

Jij loopt nou toch ook te patsen ofniet? ;)

Ik vind persoonlijk de posts van gustav informatiever (op enkele uitzonderingen na) dan de gemiddelde tweaker hier. alwat ongenuanceerd maar toch informatief. je moet gewoon even wennen aan hem :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Anoniem: 397269 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:09:
[...]

Jij loopt nou toch ook te patsen ofniet? ;)
Dat lees jij erin dan, want zoals ik al aangaf: ik heb een schurft aan patsen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
ebia schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:36:
[...]

Ha, ja dat is een idee. Maar mijn ervaring is dat fabrieksspeakers zich meestal niet echt makkelijk laten openen. Goed, nu kan ik wel even een ritje naar Oss maken ofzo.... neh, dat wordt m'n vriendin vast boos :P

[...]

Als in kwaliteit of als in volume?

[...]

Zo'n DAC hè... moet ik dat zien als een alternatieve 'geluidskaart'? Of blijft een geluidskaart de (digitale) bron voor naar zo'n DAC?
Zo'n dac voer je een liefst lossless digitaal signaal, meestal vanuit je geluidskaart.
De dac verandert dat digitale signaal zo goed mogelijk in een analoog signaal wat naar je versterker gaat.
Neemt dus grotendeels de taak over van je geluidskaart met betere kwaliteit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Welke om precies te zijn? Ik denk dat het geleverde vermogen natuurlijk ook uit zal maken of ie in staat is een beetje deftig die speakers aan te kunnen sturen is het niet?
Een SMSI SA-36A :)

Er zijn van die kleintjes die iets meer leveren, maar dan nog, die dingen leveren nooit geen 90W per kanaal bv en ook geen 60W en 40W ook niet.

:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lredev
  • Laatst online: 15:26
Ik heb zelf een setje degelijk philips speakers van de kringloop, en een ta2024'je er achter tegen aan getaped op mijn werktafel staan. Ik stuur dat aan met een mengpaneel en reken maar dat daar genoeg volume uit komt.

@voss, ik denk dat de geluidskaart van je PC wellicht de tripath nog niet hard genoeg aanstuurt. Ik kan niet aan mijn bureau zitten als ik tegen de vervorming aan zit met dat setje.

Meest PC desktop setjes hebben veel minder Watt's te bieden

Als je een beetje zelf doen leuk vind, dan zou ik het zeker overwegen. Heb je voor een paar tientjes een superieur geluid t.o.v. wat je als afgebouwd gaat kopen voor 150-200 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Ow ik heb hem nu overigens aan de voorkant van mn pc aangesloten.

Ik zal eens kijken of het verschil maakt om hem rechtstreeks op de achterkant aan te sluiten :)

=edit=
Scheelt zo op het gehoor niks. Ik ben er ook niet ontevreden over he, ik denk alleen dat er meer uit de Eltaxjes te halen valt met een versterker die wat meer RMS watts levert :)

=edit2=
Meest PC desktop setjes hebben veel minder Watt's te bieden
Nouja ik kom van een Z5500 setje en die heeft toch wel heel wat meer watts dan een tripath dacht ik zo ;)

Dat de Eltax beter zijn dan de satelietjes van de Z5500 staat als een huis boven water; me dunkt.
Maargoed, ik wil er dus net iets meer uithalen dan met die tripath en dat moet makkelijk kunnen denk ik :)

[Voor 71% gewijzigd door vosss op 24-05-2011 14:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lredev
vosss schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:34:
Ow ik heb hem nu overigens aan de voorkant van mn pc aangesloten.

Ik zal eens kijken of het verschil maakt om hem rechtstreeks op de achterkant aan te sluiten :)

=edit=
Scheelt zo op het gehoor niks. Ik ben er ook niet ontevreden over he, ik denk alleen dat er meer uit de Eltaxjes te halen valt met een versterker die wat meer RMS watts levert :)
Die op de voorkant is ook vaak niet anders dan die aan de achterkant (qua signaalniveau)
=edit2=

[...]

Nouja ik kom van een Z5500 setje en die heeft toch wel heel wat meer watts dan een tripath dacht ik zo ;)

Dat de Eltax beter zijn dan de satelietjes van de Z5500 staat als een huis boven water; me dunkt.
Maargoed, ik wil er dus net iets meer uithalen dan met die tripath en dat moet makkelijk kunnen denk ik :)
Volgens Logitech in ieder geval wel, maar er staat nergens bij, bij welke vervorming/frequenties die waardes zijn gemeten. De subwoofer zal zeker meer watt's krijgen, maar vergis je niet. 2x10W is best veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 18:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:09:
[...]Volgens Logitech in ieder geval wel, maar er staat nergens bij, bij welke vervorming/frequenties die waardes zijn gemeten. De subwoofer zal zeker meer watt's krijgen, maar vergis je niet. 2x10W is best veel.
Logitech Z-5500 heeft 10% THD, dus niet iets om trots op te zijn.
Maar 2 x 10 Watt is inderdaad best veel. Hangt natuurlijk ook wel van het rendement van de speakers af waar je die 10 Watt naar toe voert. Al zal je met 2 x 10 Watt nooit echt zeer veel controle hebben, maar geluid zal er zeker uit je speakers komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Nouja ik denk er met een ouwe normale stereo versterker meer uit te kunnen krijgen. That's all.

Probleem is alleen dus dat ie niet te dik moet zijn en dat mijn monitor er op moet komen te staan en of dat nou een goed idee is weet ik niet, want die is best zwaar (26 inch)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lredev
vosss schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:23:
Nouja ik denk er met een ouwe versterker meer uit te kunnen krijgen. That's all.

Probleem is alleen dus dat ie niet te dik moet zijn en dat mijn monitor er op moet komen te staan en of dat nou een goed idee is weet ik niet, want die is best zwaar (26 inch)

Dat is al snel helemaal waar :D Er zijn flink wat mooie juweeltjes die 2x50 tot 2x100W uit kunnen sturen. Leuke sony of yamaha ofzo. Ik heb hier nog een hele sloot staan, maar die moeten allemaal nog onder handen ;)

• ebia
Iedereen bedankt voor het meedenken dusver (en de side discussies, altijd goed). Ik heb besloten dat ik mijn geld in m'n zak hou (en dus m'n HK SSII laat staan). Waarom?

Ik was een hele tijd terug toch al van plan een 2e bureau te kopen. Binnenkort gaat het dan echt gebeuren, want voor een andere hobby zal ik ook meer ruimte nodig hebben. Het argument ruimtegebrek is daarmee grotendeels dus komen te vervallen.

Daarnaast gebruik ik de speakers gewoon voor wat luisteren van muziekjes terwijl ik wat aan het doen ben. High end hoeft dat dus niet te zijn omdat mijn bron toch gewoon een half brakke mp3 is afgespeeld op de interne audiochip van mijn mobo. Wil ik het goed doen dan moet ik (van mezelf) eigenlijk ook dat soort dingen meteen aanpakken, maar dat vind ik het voor dit doel eigenlijk niet waard.

Soms pak ik de koptelefoon als ik echt een muziekje goed wil luisteren/er van wil genieten. Ik ben dus veel meer geholpen met een betere koptelefoon dat met een nieuwe speakerset. Dus ik heb iets anders bedacht op m'n verlanglijstje aankomende verjaardag!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee