Hallo,
Het is inderdaad waar dat dit mogelijk is. Ik kan het weten

Het is *NIET* zo dat je de contactenlijst van iemand kan bekijken. In tegendeel. Je kan helemaal niets zien wat er vooraf is gebeurd.
Uitzonderingen is:
- Als de telefoon waar de whatsapp account op draait lange tijd uitstaat, of het nummer niet meer bestaat en thans niet meer gebruik wordt (vervangen bijvoorbeeld door een nieuwe whatsapp account) dan krijg je *alle* berichten binnen die verstuurd werden vanaf het moment dat de WhatsApp account die je overneemt niet meer bereikbaar was.
Je kan dan onder anderen zien:
- Complete berichttekst (Je krijgt *alle* berichten binnen die de persoon had moeten ontvangen)
- Het mobiele nummer van de afzender. (Naamloos, maar je hebt wel het nummer te pakken en weet waar over gepraat is. Als je dit doet bij iemand die je kent is het makkelijk te achterhalen van wie het nummer was, of met diensten als gebeld.nl)
- Je kan bij groupchats waar op je bent aangemeld alle berichten zien.
Je kan ook op je dooie gemakje terug gaan praten tegen die mensen die naar jou berichten versturen of verstuurd hebben. Gezien in hun contacten lijst nog wél staat wie het is, denken ze dat jij als hacker zijnde in feite de persoon bent die ze denken te bereiken op dat nummer...
Ik kan jullie zeggen, toen ik dit gister voor het eerst probeerde met een nummer dat niet meer bestond bleek dat het vroeger wel heeft bestaan. Het resultaat was ruim 500 WhatsApp berichten. Meteen verwijderd, ik ben er niet op uit om de privé shit van andere mensen te lezen. Maar ik schrok er gewoon van hoe extreem simpel het is om al deze informatie te bemachtigen...
@HenkEisjedies:
Als ik zo je uitleg lees mis je inderdaad die cruciale stap...
Je dient dus een SMS naar je lege prepaid kaartje te sturen. De afzender dient de account te zijn die je wilt overnemen. De content van het bericht moet een exacte match zijn van het bericht dat WhatsApp probeert te versturen.
Ik zelf gebruikte een Nokia N97 omdat het makkelijk is om daar via Nokia Messaging Center berichten te kopieren die in de outbox blijven staan vanwege een beltegoed probleem... Hehe.
Dat in combinatie met een mooie snelle SMS gateway en je hebt je hack!
Overigens kan ik jullie mededelen dat WhatsApp er mee bezig is, ze hebben het bericht op GeenStijl duidelijk ook meegekregen.
Nog een saillant detail:
Op het moment dat iemand je account overneemt wordt de toegang op je eigen telefoon geblokkeerd. WhatsApp geeft dan letterlijk een melding dat je heel WhatsApp moet verwijderen en opnieuw moet installeren wil je weer toegang krijgen... Super secure!
[
Voor 5% gewijzigd door
WhatsappHack op 20-05-2011 23:52
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)