Toon posts:

[Win7] - Media Center geeft alleen geluid met Asus p7131h

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
Goedeavond,

Heb sinds vanmiddag een ASUS P7131 Hybride gekocht bij MyCom.
Deze gaven aan dat deze met Windows 7 Media Center werkt, dit zegt ook de hardware site van Microsoft.

Heb de TV ingesteld in de software van ASUS (TotalMedia), deze geeft beeld en geluid.
Nu heb ik hem daarna ingesteld binnen Windows Media Center, maar deze geeft gewoon geluid, maar geen beeld.

In plaats van beeld staat er "Digitale radio". Dit geld voor alle zenders. Kabels zijn goed aangesloten, alle set-ups binnen Media Center nog een keer uitgevoerd, blijf dit houden.

Kan bij Google niks vinden over dit probleem.

Juiste drivers staan geïnstalleerd.
Windows 7 Ultimate 64-bit
MSI P35 NEO moederbord
ATI 3650 videokaart

Iemand een idee?
Bedankt,
Rick

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Waar heb je de driver vandaan? Is dat van een meegeleverde cd of heb je de laatste versie van de site van Asus geplukt? Die vind je trouwens hier: http://www.asus.com/Multi...emaP7131_Hybrid/#download

hier staat onder andere bij:
Windows 7 user please use Windowns 7 build-in driver for P7131 & P7131H and install the remote controller driver as well.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickbouman
Heb inderdaad alleen de Windows 7 standaard driver gebruikt en de nieuwe driver voor de remote geïnstalleerd.
Die trouwens inmiddels prima werkt in Media Center, kan goed navigeren. Alleen nog steeds geen beeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik zit eens te googlen maar ik lees diverse meldingen over die kaart dat die wel werkt met de eigen software maar niet onder MCE:
http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?id=15368
http://www.vistaheads.com...usus-my-cinema-p7131.html

De enige tips die ik tegen kom:
http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?id=14520
http://vip.asus.com/forum...id&page=1&SLanguage=en-us

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickbouman
Ik zie ook een forums met mensen die het wel hebben, zelfs letterlijk op het VIP ASUS forum.

Denk dat het aan de decoder ligt..
Met MCDU.exe zie ik dat "Microsoft DTV-DVD Video Decoder" de standaard is, denk dat dit fout is.

Als ik op de driver CD kijk van ASUS staat er een mapje verstopt "MCE Plugin" met daarin het setup voor MainConcept MPEG2 Software Encoder.
Als ik deze installeer heeft het geen effect.
Iemand enig idee waar ik verder moet zoeken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29
Denk dat je het wel in die richting moet zoeken, maar het probleem zit niet in de decoder (afspelen) maar de encoder zoals de filename ook aangeeft. Mediacenter (tenminste de xp versies) ondersteunen alleen analoge tv-kaarten die een mpeg2 stream aanbieden, hiervoor dienen ze dus een hardwarematige mpeg2 encoder onboard te hebben, zie bijvoorbeeld de Hauppauge PVR150/500 kaarten. Zit deze er niet op dan zul je een softwarematige encoder moeten installeren die de ongecomprimeerde data van de tv-kaart omzet naar mpeg2 en zo aanbied aan mediacenter (maar misschien dat deze bij W7 net zoals de decoders ook standaard al ingebouwd is). Wat ook mogelijk is dat aangezien je een hybride kaart (Analoog en DVB-T) hebt en deze 'Digital radio' aangeeft de kaart in de verkeerde 'stand' staat. Zou je de tv-wizard nog eens uit kunnen voeren en beschrijven welke opties je precies krijgt, kun je bv uberhaupt wel kiezen voor 'Analoge kabel' e.d.?

• rickbouman
Het is al gelukt, MainConcept MPEG2 Software Encoder was in 32-bit geinstalleerd automatisch, terwijl ik 64-bit heb.

Ergens in het mapje stond ook een _x64, dus heb deze handmatig gestart, zonder de ASUS setup, herstart, en het werkt.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
@Bovenstaand: Had trouwens Windows 7 Media Center.

Anoniem: 448250

Ik heb ook een Asus P7131 maar ik krijg nog steeds in WMC zwart beeld op alle signalen.
Alle kabels en aansluitingen werken want die heb ik getest.

Ik heb de Windows x64 bit (MainConcept MPEG2 Software Encoder) codecs geinstalleerd en zelfs de oude codecs verwijderd en WMC opnieuw geinstalleerd en opnieuw ingesteld.

Wat kunnen jullie mij aanraden om nog te doen?

Systeem:
Windows 7 x64
P5K SE moederbord
Nvidia Geforce 550 Ti
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee