Ik ben bezig met een migratie van een print server van 2003 naar 2008 R2 SP1. Ik ben er achter gekomen dat je om succesvol te migreren naar 2008 R2 SP1 je sharing moet uit zetten op de printers die op de 2003 server staan. Maar helaas wordt na de migratie door PrintBrm de sharing niet ge-enabled en ook niet de juiste sharenaam. De share naam moet de printer naam worden. Nu heb ik het volgende script alleen werkt dat script nog niet helemaal zoals ik wil.
Het script geeft een exit code 0 als ik hem draai, maar uiteindelijk als ik de printers kijken is sharing nog gewoon disabled en staan de printers ook niet op de juiste share naam op de 2008 R2 SP1 machine.
Hopelijk kan iemand hier er mee helpen. Een Powershell script die hetzelfde kan is natuurlijk ook prima.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| strComputer = "." Set objWMIService = GetObject( _ "winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _ & strComputer & "\root\cimv2") Set colInstalledPrinters = objWMIService.ExecQuery _ ("Select * from Win32_Printer") For Each objPrinter in colInstalledPrinters If objPrinter.Shared = "False" Then ObjPrinter.Shared = "True" ObjPrinter.ShareName = "objPrinter.Name" End If Next |
Het script geeft een exit code 0 als ik hem draai, maar uiteindelijk als ik de printers kijken is sharing nog gewoon disabled en staan de printers ook niet op de juiste share naam op de 2008 R2 SP1 machine.
Hopelijk kan iemand hier er mee helpen. Een Powershell script die hetzelfde kan is natuurlijk ook prima.