Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 16:25
Tweakers,

Al tijden erger ik me aan de snelheid van de iPhone 3G, dit komt vooral door iOS3. Hierdoor begin ik er serieus aan te denken om terug naar iOS3 te gaan. De vele functies die iOS4 naar ons bracht zijn toch niet te gebruiken op een 3G (multitasken, wallpaper,..). Het jammere aan zo'n rollback is dat ik al mijn apps, berichten etc. kwijt ben dus ik wil even graag zeker zijn. :)

Zijn er Tweakers met een iPhone 3G die terug/nog steeds iOS draaien? Zoja, was de snelheid daar beter? Er zijn natuurlijk Youtube-filmpjes genoeg maar die kunnen natuurlijk geen volledig beeld geven over de snelheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 12:00

JohnVanZetten

Man on the run!

Een non-jailbroken iPhone 3G kun je niet terugdraaien naar een vorige iOS versie.
En voor een jailbroken iPhone moest je ook nog een handeling uitvoeren om dit te kunnen doen, maar weet niet meer precies wat dat was.
Als je dus niet gejailbreakt hebt, ben ik bang dat je op iOS4 mag blijven.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:01
De snelheid is vele malen beter op 3.1.3. Ik heb dit zelf ook gedaan toen ik nog een iPhone 3G had en het werkt echt weer als van ouds.

• filenox
Ik vind het gewoon belachelijk dat ik bijvoorbeeld 6seconden moet wachten voor mijn Berichten-app open is. En dat voor een telefoon die destijds 500euro heeft gekost, dit kan toch niet...

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 21:18
Mooie beschrijving in de link hierboven, ziet er goed uit. Heb echter 1 vraag daarover, als je al die stappen gevolgd hebt, hoe zet je dan in godnsaam je sms/contacten terug? De laatste itunes backup is van IOS4?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
Door een downgrade kan je de (iOS 4) backup van je iPhone niet herstellen. Synchroniseer dus eerst je foto’s en contacten e.d.
Niet :) Nuja in OSX worden de contacten gesynchroniseerd met Adresboek dus die zijn altijd wel terug te krijgen. Hetzelfde voor de apps, die staan ook in je iTunes-bibliotheek, de sms-berichten krijg je niet meer terug te zien maar die kun je vooraf al backuppen naar je pc/mac (zoek maar eens op). :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 42323
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gedaan, iOS4 was onbruikbaar op mijn iPhone 3G, ben daarom weer terug gegaan naar 3.1.3 en dat was zeker de moeite waard, kan het iedereen aanraden met een iPhone 3G.

Dat je dat niet kan op een non-jailbreak iPhone is onzin, mijn had ook geen jailbreak maar is toch gelukt.

Als je slim bent heb je al je contacten, agenda en mail ingesteld in gmail waardoor je met exchange instellen al klaar bent.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 22-05-2011 11:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04-2018

ev1ltje

euh.. proper?

Let er wel op dat veel applicaties de dag van vandaag minstens iOS 4.x vereisen om te kunnen draaien.

Ga dus wel eerst nauwkeurig na of de apps die je vaak gebruikt wel werken onder 3.1.3 ;)

Specsels ♦♦♦ 5D Mark II + wat mooi glaswerk en lichtjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
ev1ltje schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:20:
Let er wel op dat veel applicaties de dag van vandaag minstens iOS 4.x vereisen om te kunnen draaien.

Ga dus wel eerst nauwkeurig na of de apps die je vaak gebruikt wel werken onder 3.1.3 ;)
Ik ben van de 40 apps die ik geïnstalleerd heb maar 1 tegen gekomen die niet werkte onder 3.1.3, dat valt dus best mee. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04-2018

ev1ltje

euh.. proper?

Anoniem: 42323 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:26:
[...]

Ik ben van de 40 apps die ik geïnstalleerd heb maar 1 tegen gekomen die niet werkte onder 3.1.3, dat valt dus best mee. ;)
Inderdaad _jij_, daarom geef ik aan dat de TS zelf ook moet kijken of dit in zijn geval geen problemen geeft.

@Hieronder: Het valt inderdaad mee, maar voor zover wij weten heeft de TS er net één van die weinige die hij niet kan missen. Daarom opnieuw, controleer vooraleer je downgrade, better safe then sorry ;)

[Voor 22% gewijzigd door ev1ltje op 22-05-2011 13:27]

Specsels ♦♦♦ 5D Mark II + wat mooi glaswerk en lichtjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
ev1ltje schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:28:
[...]

Inderdaad _jij_, daarom geef ik aan dat de TS zelf ook moet kijken of dit in zijn geval geen problemen geeft.
Wel lezen, ik zeg alleen dat het meevalt met de apps die niet werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
Alright, bedankt voor het advies :) Spetsnaz, jij draait op dit moment nog iOS3 dus? Hoelang duurt het gemiddeld om de Berichten-app te openen? Ja dit is misschien wel een vreemde vraag maar nu is het duurt nu gewoon gestoord lang en één van de zaken die ik veel met een gsm doe is berichten versturen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ongeveer 2-3 sec om de berichten te openen. iOS4 is voor de iPhone 4 met 512MB geheugen gemaakt, de iPhone 3 heeft maar 128MB geheugen en heeft dus veel te weinig voor iOS4 waardoor het voor geen meter draait. Apple had iOS4 nooit voor de iPhone 3 mogen uitbrengen. Ik heb op het punt gestaan om mijn iPhone weg te doen door de traagheid maar sinds ik iOS 3.1.3 weer draai ben ik weer best tevreden. Gewoon doen dus, het is echt de moeite waard om te downgraden ook al mis je dan wat nieuwe opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
Alright, back on iOS3! Het is inderdaad veel sneller :) Het enige probleem is nu dat ik niet meer kan jailbreaken?
Redsn0w herkent het ipsw-bestand niet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Het zou volgens mij gewoon moeten kunnen maar ik heb mijn iPhone nog nooit gejailbreakt dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 27-05 21:18
Anoniem: 42323 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:17:
Ik heb hetzelfde gedaan, iOS4 was onbruikbaar op mijn iPhone 3G, ben daarom weer terug gegaan naar 3.1.3 en dat was zeker de moeite waard, kan het iedereen aanraden met een iPhone 3G.

Dat je dat niet kan op een non-jailbreak iPhone is onzin, mijn had ook geen jailbreak maar is toch gelukt.

Als je slim bent heb je al je contacten, agenda en mail ingesteld in gmail waardoor je met exchange instellen al klaar bent.
Ik heb idd mijn mail,contacten en agenda via Gmail lopen...alleen ik ben dus wel mijn SMS'jes kwijt.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 12:30
Top! Heb dit net ook gedaan. Was zo klaar, en hij voelt weer een stuk sneller, alles opent gewoon in plaats van dat je er echt op moet gaan wachten. Wel inderdaad een paar apps die het niet meer doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
luuk.luuk, ga jij ook jailbreaken?

Edit: jailbreaken is gelukt met behulp van Spirit :)

[Voor 45% gewijzigd door filenox op 23-05-2011 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WBB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01-2018
Je kunt je sms'jes ook backuppen en later terug zetten.

1. Installeer SSH
2. Ga naar /private/var/mobile/Library/SMS/ op je iPhone en download 'sms.db'
3. Installeer iOS3
4. Vervang de nieuwe sms.db door het oude bestand, pas de rechten aan naar '777' en reboot
5. Je hebt al je sms'jes weer terug!

Zelf heb ik ook een 3G en draai daarop whited00r, dat is een aangepaste versie van iOS3 met functies van iOS4, zo heb je wel iOS3 snelheid en toch een aantal nieuwe functies, ben erg tevreden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
WBB schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:07:
Je kunt je sms'jes ook backuppen en later terug zetten.

1. Installeer SSH
2. Ga naar /private/var/mobile/Library/SMS/ op je iPhone en download 'sms.db'
3. Installeer iOS3
4. Vervang de nieuwe sms.db door het oude bestand, pas de rechten aan naar '777' en reboot
5. Je hebt al je sms'jes weer terug!

Zelf heb ik ook een 3G en draai daarop whited00r, dat is een aangepaste versie van iOS3 met functies van iOS4, zo heb je wel iOS3 snelheid en toch een aantal nieuwe functies, ben erg tevreden!
Ik heb er even over gelezen en dat lijkt precies wat ik zoek! Ik ga het vanavond thuis uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 19:11
Ik kan ook zeker Whited00r aanraden, hierbij heb je veel zaken uit iOS4 wel, maar niet de bloated performance.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Whited00r heeft mij behoorlijk teleurgesteld want ik kon geen connectie meer maken met mijn provider, heb nu weer de originele 3.1.3 erop staan die wel werkt, was een hoop werk voor niks. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
Whited00r-gebruikers met een 3G. Gebruiken jullie de Lite-versie of de Full? :)
Het project ziet er wel interessant uit want, as you know, i really like speed :)

Ik wil dus gewoon weten of de Lite-versie sneller is dan de versie die ik nu draai, 3.1.3

[Voor 22% gewijzigd door filenox op 24-05-2011 22:28]

• filenox
Bump

• filenox
Het kan toch niet dat niemand hier ervaringen heeft met Whited00r qua snelheid? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filenox
Een laatste bump....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WBB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01-2018
Ik gebruik de full version, die is bij mij even snel of sneller dan de originele 3.1.3, heb zelf ook nog een paar overbodige services uitgezet (zoals search). Verder wilde ik graag van multitasking gebruik kunnen maken, dat werkt in de praktijk prima (eigenlijk gebruik ik het alleen voor Whatsapp), en dat zit niet in lite. Hoe de full version zich qua 'snelheid' verhoudt tot de lite version weet ik niet.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 19:11
Full heeft idd multitasking, dit vertraagd de zaak dermate imo dat het de functie niet waard is. Ik zit nu op lite, maar zit me de meerwaarde tov 3.1.3 wel af te vragen, het zit hem in de kleine dingen.

• filenox
Wat zijn die "kleine dingen" dan?

Edit Ik heb me geregistreerd op het Whited00r-forum en ook daar de vraag gesteld: iOS 3.1.3 is sneller dan de Whited00r-lite versie. Wat wel mogelijk is, is de repo van Whited00r toe te voegen en daar zelf te kiezen welke tweaks je wilt toevoegen: www.whited00r.com/repo :)

[Voor 81% gewijzigd door filenox op 29-05-2011 11:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee