Toon posts:

UPC Skype problemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 16:17

HotFix

CAPSLOCK CRUISER

Topicstarter
Ik heb sinds vanmiddag een nieuwe webcam aangeschaft, de Logitech C270. Deze is zogenaamd HD, wat dus neerkomt op een resolutie van 1280x720. Ik heb alleen 1 probleem, en dat is dat mijn videostream internetproblemen op lijkt te leveren. Telkens als ik een videogesprek houd met een andere partij met een standaard webcam van 640x480 oid, valt de verbinding na enkele minuten weg.

Wij hebben 25/1,5(?) internet van UPC, dus aan de snelheid zal het niet liggen. Ook ligt het niet aan ons eigen netwerk, althans, ik kan al aan de lampjes van de modem zien of deze werkt of niet, wat volgens mij wijst op een probleem van buitenaf. (Deze heeft de lampjes Power, DS, US, Online en Link, en staat tijdens de problemen te flikkeren op US).

Wat ik al heb geprobeerd: modem resetten, via de computer: cmd -> ipconfig /release en dan aan de hand van de netwerkbeheer-probleemoplosser weer internet verkrijgen, dit heeft me in het verleden al erg vaak geholpen, en natuurlijk de computer zelf opnieuw opstarten. Windows 7 64Bit, trouwens.
Ik heb nu weer internet, maar als ik via Skype het gesprek op wil pakken valt deze na een paar minuten weg.

Als je meer informatie nodig hebt, is dat natuurlijk geen probleem :)

Anoniem: 399892

US betekend dat er verbinding word gezocht door je modem met UPC, alleen dat lukt hem dan niet. Gewoon ff UPC bellen, die vertellen dan wat je moet doen, maar het licht niet aan UPC dat Skype wegvalt eerder aan Skype zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, als US staat te knipperen op de kabelmodem, dan heeft de modem gewoon geen verbinding met het UPC netwerk en zoekt hij naar een upstreamkanaal :o

Dat heeft dus uitermate weinig met Skype te maken...

Lees hier eens de topicstart:
UPC Internet vragen & problemen topic deel II
- en dan vooral het stuk "Wat moet ik doen als ik geen verbinding heb?"

Focus dus op de modem die verbinding verliest. Komt neer op twee mogelijkheden, ofwel de modem zit bij jou op de verkeerde plek gemonteerd, danwel het signaal wat jij van UPC aangeleverd krijgt is shit. Als je modem met meegeleverde korte kabel en splitter direct op het eerste aansluitpunt zit, zit je zelf goed en wordt het tijd om UPC te contacteren. Als je modem elders of achter meer zooi (versterkers, splitter etc) hangt, dan is het een goed idee om dat als eerste aan te pakken.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 16:17

HotFix

CAPSLOCK CRUISER

Topicstarter
Opgelost! Nouja, dat is niet eens helemaal waar. Het was een combinatie van factoren, onder andere een storing bij UPC en een (daardoor veroorzaakte?) gebrekkige functionaliteit van Skype.

Nu heb ik daar geen last meer van! Bedankt :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee