Samsung geheugen PC3-10600 SODIMM (vraag over typenummers)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
Ik kon het met googlen niet 1,2,3 vinden dus vraag het jullie maar even. Ik ben aan het kijken voor 2x2GB ram voor in mij iMac bij te plaatsen. Nu is dit geen vraag welk geheugen ik moet nemen want weet dat over het algemeen al het PC3-10600S 1333mhz geheugen wel werk maar ik vraag me het onderstaande af.

Ik heb er nu 2x2GB PC3-10600S-09-10-F2 van samsung in en wil eigenlijk nog 2 van deze latjes erbij kopen.
Ik zie ook wel eens PC3-10600S-09-11-B2 en PC3-10600S-09-10-ZZZ voorbij komen.

Mijn vraag is nu: Wat is nu het verschil tussen deze 3 typenummers want het zijn allemaal DD3-1333 SODIMM modules van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou op de site van samsung moeten staan, maar daar kan ik het ook niet vinden.
Als je via Google naar de plaatjes zoekt, dan lijken ze alledrie iets anders te zijn. Misschien dat er andere geheugenchips op zitten, maar dat de specs uiteindelijk hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik had het nog ergens anderes gevraagd en daar kreeg ik dit antwoord:
"Its most likely going to be the timing on the modules- the 9-10 should have lower timing which is better."

Geen idee wat dat zou moeten betekenen.

@Zeemijl bedankt voor de moeite:) Op de site van samsung is het inderdaad niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Its most likely going to be the timing on the modules- the 9-10 should have lower timing which is better."

Vertaling: Het verschil zit hem waarschijnlijk in de timing van de geheugenlatjes. De 9-10 is sneller, dus dat is beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
vertalen was me wel gelukt:) maar snap niet echt wat die met 'timing' bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, okay. De timings van geheugen is wat meestal in de SPD van het geheugen staat.
Wikipedia: Memory timings
Die kun in de bios van een PC vaak ook zelf instellen. Of dat ook bij de iMac kan, dat weet ik niet.
Pagina: 1