Toon posts:

Samsung Galaxy S2 review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:11

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Het lijkt me goed om in de review er even op te wijzen dat er toch nog wat wel vraagtekens zijn bij de GPU van de Samsung Galaxy S2.

drunkfux in "Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3"

just a short info for everyone who wants to use x-plane (the best flight-sim atm) as well as some other high-end games on the sgs2:

since i have my sgs2 i wasn't able to run the game "x-plane", it always gave me the error message "Error detecting texture compression formats"

yesterday i wrote an email to folks @laminar research! today they contacted me and asked me if i could provide a logcat protocol of the x-plane crash. few minutes later i received a reply from Chris, stating that the reason is indeed the Mali-400 MP used by our SGS2!

"the Mali-400 GPU doesn't support any texture compression formats that XPlane requires (PVR, ATITC, DXT). It only supports ETC which we cannot use for various reasons."

perhaps this info is usefull not only for x-plane users, because
"A lot of premium content games are going to hit this issue as well. I'm a bit astounded at this discovery but their own documentation confirms it."

Om dan in de review te stellen dat de GPU alle gangbare protocollen ondersteunt lijkt me dan wat te sterk geformuleerd en lijkt me nogal belangrijk voor een aankoopbesluit.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 15:49

WoutF

Hoofdredacteur
Uit de review
Een Mali 400 kan een tot vier cores bevatten en ondersteunt alle grafische api's die op mobiele platformen gangbaar zijn.
De Mali 400 ondersteunt OpenGL ES versies 1.0 en 2.0 volledig. De PVR, ATITC en DXT compressieformaten zijn geen onderdelen van OpenGL ES en zijn vendorspecific (respectievelijk PowerVR, Adreno en Tegra 2). De Mali 400 ondersteunt het ETC formaat, wat wel onderdeel is van OpenGL ES.

Games die volgens de OpenGL ES specificatie geprogrammeerd zijn, en dus ETC gebruiken, zullen zonder problemen op de Galaxy S II draaien. De ontwikkelaars van X-plane hebben er voor gekozen om alleen specifieke texturecompressieformaten te gebruiken die geen onderdeel van de OpenGL ES-spec zijn, en daarom werkt hun game niet op de Galaxy S II.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee