Toon posts:

[C#]CSharpCodeProvider-> tempfile op C:\ -> Win7 in stress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 12795

Topicstarter
We hebben een applicatie die al jaren prima functioneert. Binnen die applicatie is de mogelijkheid om een script te draaien, daarvoor gebruiken we Microsoft.CSharp.CSharpCodeProvider. Dit werkt ook prima.

Het is ook mogelijk dat we de applicatie aanroepen en dan gelijk een scriptnaam mee geven. Dan wordt het script bij openen gelijk uitgevoerd, dit werkt ook prima.
Alleen niet op Win7.

Microsoft.CSharp.CSharpCodeProvider will om voor mij compleet onduidelijke redenen een tijdelijk bestand wegschrijven naar c:\ Dat wil Win7 niet hebben.

Uiteraard staat mijn temp folder goed ingesteld, maar die wordt niet gebruikt.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en er is een compile parameter TempFiles.
Nu dacht ik die als volgt te gebruiken:
C#:
1
2
compilerParameters.TempFiles = new TempFileCollection(Path.GetTempPath());
codeDomProvider.CompileAssemblyFromSource(compilerParameters, codeText);

Maar dan crasht mijn applicatie |:(
Dus dat is ook geen oplossing.

Iemand een idee hoe dit wel op te lossen, zodat Microsoft zijn eigen temp folder gebruikt ipv c:\

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wordt er nog een exception gegooid met eventueel nuttige informatie?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 12795

Topicstarter
Nu breekt mijn klomp!

Ik krijg wel een exception maar niet erg nuttig, iets van Access denied: C:\wdjkv.tmp
Ik wilde voor je de exacte foutmelding weten en heb mijn applicatie weer gestart, zoals ik het al de hele dag doe. Dus met een script als argument en nu wordt de foutmelding niet meer gegeven en werkt mijn applicatie weer!

Ik snap er niets van, maar ben blij dat het weer werkt.
Uiteraard blijf ik het nauwlettend in de gaten houden.

Bedankt voor je positieve energie! Ga er mee door ;)

Goed weekend allen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

90710

Heb je heel toevallig UAC aanstaan? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 07:44
Anoniem: 12795 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:26:
Nu breekt mijn klomp!

Ik krijg wel een exception maar niet erg nuttig, iets van Access denied: C:\wdjkv.tmp
Ik wilde voor je de exacte foutmelding weten en heb mijn applicatie weer gestart, zoals ik het al de hele dag doe. Dus met een script als argument en nu wordt de foutmelding niet meer gegeven en werkt mijn applicatie weer!

Ik snap er niets van, maar ben blij dat het weer werkt.
Uiteraard blijf ik het nauwlettend in de gaten houden.

Bedankt voor je positieve energie! Ga er mee door ;)

Goed weekend allen.
Waarom noem je die foutmelding niet nuttig? Indien UAC aanstaat kan je in Windows 7 alleen naar je 'My documents' schrijven en bepaalde andere plekken, zonder toestemming te geven. Indien er geen toestemming is, wordt er een 'Access Denied' foutmelding gegeven. Er is geen tussenweg. Of je verplaatst de temp file (hoe dat moet weet ik niet, maar je zou kunnen kijken via Google of er een oplossing wordt geboden, of UAC uitzetten)

*ik kan niet lezen 8)7

[Voor 16% gewijzigd door mrFoce op 22-05-2011 03:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 01:23
De TempFiles folder werkt toch alleen als KeepFiles=True? Tenminste, zo lees ik de documentatie.

Enne, voor een script lijkt GenerateInMemory=True me nuttiger.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee