Toon posts:

kiezen of slikken

Pagina: 1
Acties:
  • 783 views

Verwijderd

Topicstarter
huidige core 2 quad q6600 2.4 ghz
ocz reaper ddr2 800-4gk 800 mhz 2x2 GB kit x2
asus p5ql-e,s775 ATX p43 DDR2,pcie

of

waarvoor het wordt ingeruild=
intel core-i5 2400, s1155 3.1GHZ quad core,6mb box
asus P8H61-M B3,mATX, DDR3, pcie, VGA,DVI,DHMI
corsair vengeance DDR3,1600-8GB KIT. 1600 mhz, cl9, 2x4GB, 1.5V

wat is beter en waarom? waar moet ik op letten?
is mATX en ATX de zelfde soort bord?
en op de nieuwe proccesor staat dat het 1333mhz aan ram geheugen gebruikt, betekent dat dat het geen zin heeft om en ram geheuge te hebben met 1600mhz?

vriendelijke groete,

peter

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Google
Proc vs Proc

Google
Matx atx

Google
Mhz memory

Tweakers
Zoeken

FreeReef.nl

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zou zeggen, lees je eerst is in. Verdiep je in het geheugen en de onderdelen.

Zie dit voor je ATXZ verhaal: http://tinyurl.com/3gdbg29

Ram geheugen van 1600Mhz werkt ook gewoon op lagere snelheden hoor ;) Hetzelfde geval als bij de q6600 en de OCZ Reapers, deze lopen ook op 800mhz terwijl de q6600 op 1066 fsb loopt (quadpumped dus 4*333mhz.

[ Voor 19% gewijzigd door commanderxp op 20-05-2011 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor iemand die helemaal niks van snapt, ik heb al de laatste paar dagen lope lezen en speurneuzen.
maar ik heb de tijd gewoon niet, want morge moet ik het inruilen. (garantie + een beetje geld)
commanderxp schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:01:
Ik zou zeggen, lees je eerst is in. Verdiep je in het geheugen en de onderdelen.

Zie dit voor je ATXZ verhaal: http://tinyurl.com/3gdbg29

Ram geheugen van 1600Mhz werkt ook gewoon op lagere snelheden hoor ;) Hetzelfde geval als bij de q6600 en de OCZ Reapers, deze lopen ook op 800mhz terwijl de q6600 op 1066 fsb loopt (quadpumped dus 4*333mhz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:06:
voor iemand die helemaal niks van snapt, ik heb al de laatste paar dagen lope lezen en speurneuzen.
maar ik heb de tijd gewoon niet, want morge moet ik het inruilen. (garantie + een beetje geld)
[...]
Ik wil voor €75,- per uur wel een advies geven hoor. Als jij geen tijd hebt, dan kan je natuurlijk tijd 'kopen'. :O

Verwijderd

Topicstarter
wat zoek je hier?
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:09:
[...]

Ik wil voor €75,- per uur wel een advies geven hoor. Als jij geen tijd hebt, dan kan je natuurlijk tijd 'kopen'. :O

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Qua cpu ga je er iig aardig op vooruit, aantal generaties nieuwer en een stuk sneller. Mainboard heeft misschien iets minder uitbreidings -en overklokmogelijkheden, maar vermoed dat je die toch niet gebruikte.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 20-05-2011 18:16 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:42
dat gaat allemaal prima werken, en inderdaad heeft 1600mhz ram weinig meerwaarde over 1333mhz tenzij je gaat overclocken.

Verwijderd

Op GoT wordt eigen inzet verwacht iets wat jij duidelijk niet toont. Dan kun je verwachten dat je dit soort replies krijgt. Wij zouden wel tijd moeten spenderen aan jouw vragen terwijl jezelf niet eens de moeite neemt om wat basis dingen via Google uit te zoeken?

Verwijderd

Nu moet ik toch stiekem heel even lachen. Kijk heel even naar jouw en mijn posts en registratiedatum en bedenk dan eens wat ik hier doe, en wat jij hier doet. :F

btw.... welkom op GoT

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 13:06 ]

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
mATX en ATX zijn alleen een aanduiding voor de grote van het board.
mATX = klein
ATX = groot
Het verschil tussen de boards is meestal iets in vorm van mogelijkheden.
ATX zal waarschijnlijk meer PCI-slots "insteek kaarten zoals netwerk kaarten) hebben, misschien wat meer SATA "hardeschijf / cd speler) aansluitingen.
Soms zijn ze door hun extra grote ook wat sneller "meer plaats voor componenten om dat te kunnen realiseren"
Maar een mATX is daarom nog niet een slecht board, het heeft alles wat je van een moederbord kan verwachten (pci-express slots (videokaart), pci-slots (insteekkaart), meerdere sata (hardeschijf, cd speler) slots)
Ze zijn voornamelijk wat kleiner.

1333 mhz van de ram blokken zijn prima, 1600 mhz blokken zullen standaard waarschijnlijk het zelfde doen als de 1333 mhz ram blokken. en kunnen hun volle potentiaal halen als je ze overclocked "opvoert".
Om dit uit te leggen is nogal complex, en ik denk niet dat je er veel mee opschiet als ik het zou doen.
De ram blokken zijn dikke prima in ieder geval !

Ter vergelijking vroeg jij wat beter is, en waar je op moet letten.
de i5 setup is beter.
Voor een simpele en begrijpbare uitleg :

De processor (i5) heeft meer componenten om mee te kunnen rekenen.
De i5 is sneller en efficienter (en ook nog meer energie zuinig "minder hitte uitstoot, dat is goed voor performance van de pc")

Het moederbord dat je er voor terug krijgt is beter, omdat het vol zit met nieuwe en nog betere technologie.
Zijn snelheid in verwerken is ook sneller !

De ram modules (dd3) werken op een hogere bit frequentie, dit betekend dat hij makkelijker en sneller kan rekenen dan zijn voortganger (ddr2)
En uiteraard doet deze dat ook sneller
Plus je krijg meer geheugen, dat is goed voor het verwerken van nog meer data !

je vroeg ook : wat is beter en waarom? waar moet ik op letten?
Het antwoord hierop is complex, gezien je up-to-date zou moeten blijven met de ontwikkeling van computer technologie om te weten : wat-is-wat.
Om het simpel te houden, meer is beter.
Meer MHZ, meer RAM, meer GHZ, meer GB = Beter.
En als je ter controle zeker wil weten of dat wat jij ziet echt beter is.
Kom naar tweakers net, post en message zo dat mensen zoals mij, kunnen kijken voor je of het werkelijk beter is.
En je vraag kunnen analyseren en beantwoorden.
Of je kan even naar de locale computer winkel lopen voor meer informatie !

Ik hoop dat mijn antwoord nuttig was voor je !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Helaas wordt hier al te duidelijk waarom we Het algemeen beleid #quickstart geschreven hebben en waarom het toch echt handig is om het ook te lezen en er wat mee te doen :o

Hier wordt een topic geopend met een nietszeggende titel en zonder op GoT gezocht te hebben naar de juiste plek (tip: lees hier eens - *LET OP* - Wat moet ik kopen ) - wat vervolgens reacties van anderen uitlokt die minder vriendelijk zijn. Resutaat is dat het al snel niet meer over de inhoud gaat. Erg jammer.

TS, lees de twee links die ik hierboven geef eens goed door, dan zou een en ander van hoe het hier werkt wat duidelijker moeten worden.
Degenen die brak/onbehulpzaam gereageerd hebben: doe dat nou niet, post on-topic, behulpzaam en vriendelijk of post niet. Als iets niet door de beugel kan, gebruik de topicreport en ga het topic zelt niet verzieken.

Uh, en Xesior, erg uitgebreide en behulpzame reactie - maar let een beetje op je hoofdlettergebruik bij technische afkortingen. Je gebruikt MHZ/GHZ en mhz/ghz door elkaar, terwijl beide fout zijn, het moet MHz/GHz zijn. Juist als je een ander op weg wilt helpen is nauwkeurighied qua terminologie van het grootste belang :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.