Toon posts:

Internet werkt niet via hub op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 21:03
Hallo allen,

Ik heb hier net een nieuwe pc staan met een onboard netwerkkaart.

specs:

Intel® DH67CLB3 moederbord
intel i7 2600 proc

Nu werkt internet hier gekgenoeg niet op via mijn hub. Mijn oudere pc had hier verder nooit problemen mee. Ik kan wel gewoon naar mijn adsl-modem connecten, maar internet werkt gekgenoeg niet.

Het gaat dus om een ADSL verbinding. Deze zit aangesloten op de uplink van een 8 poorts switch. Vervolgens loopt er vanaf hier een kabel naar een 16 poorts hub die boven staat. Hier zit vervolgens de pc op aangesloten. De hub is wel oud, en ondersteund alleen 10/100 mbps. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat deze onboard netwerkkaart 1gbs is (ik zeg maar wat)? Als ik direct een kabel trek van de switch (dus niet de 16 poorts hub), dan werkt het perfect. Iemand enige suggesties?

Jullie vragen je misschien af waarom ik die hub weer op de switch heb aangesloten. Nu is het zo dat ik boven heel veel internet ports nodig heb (tv, xbox, ps3, laptop, mediacenter etc) en dat ik deze 16 ports hub nog had liggen, dus die leent zich hier goed voor. Ik baal er redelijk van dat dit niet werkt met deze nieuwe pc.

Hopelijk hebben jullie een id :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ethernet is gewoon backwards compatible, dus 1gbps/100/10mbps zou niet uit moeten maken.

Je zegt dat je verbinding kan maken met het adsl modem, maar niet daarbuiten. Wat zijn de resultaten als je bijvoorbeeld een traceroute naar google uitvoert? Als de pakketjes in het modem kwijtraken kan het iets van een firewall zijn, maar het kan ook zijn dat de PC het modem niet als gateway ziet. In die mogelijkheid is het misschien handig om een statisch IP aan de apparaten aangesloten op de hub toe te wijzen, zodat ze weten wel IP adres in het netwerk de gateway naar buiten is.

Voor de rest, een hub is vrij inefficient qua bandbreedte. Een filmpje streamen van bijvoorbeeld je mediacenter naar je ps3 (of in iedergeval verkeer tussen apparaten op de hub) zal ook het netwerkverkeer tussen de hub en de switch beinvloeden, omdat alles simpelweg wordt gemulticast (alles wat in 1 poort in de hub binnenkomt gaat bij alle andere poorten er weer uit).

Misschien is de simpelste optie om gewoon een goedkope switch ergens te kopen en dat ertussen te zetten. Zelfs het daisychainen van verschillende goedkope switches is beter dan een enkele hub tegenwoordig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adros
Bahmi schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:20:
Ethernet is gewoon backwards compatible, dus 1gbps/100/10mbps zou niet uit moeten maken.

Je zegt dat je verbinding kan maken met het adsl modem, maar niet daarbuiten. Wat zijn de resultaten als je bijvoorbeeld een traceroute naar google uitvoert? Als de pakketjes in het modem kwijtraken kan het iets van een firewall zijn, maar het kan ook zijn dat de PC het modem niet als gateway ziet. In die mogelijkheid is het misschien handig om een statisch IP aan de apparaten aangesloten op de hub toe te wijzen, zodat ze weten wel IP adres in het netwerk de gateway naar buiten is.

Voor de rest, een hub is vrij inefficient qua bandbreedte. Een filmpje streamen van bijvoorbeeld je mediacenter naar je ps3 (of in iedergeval verkeer tussen apparaten op de hub) zal ook het netwerkverkeer tussen de hub en de switch beinvloeden, omdat alles simpelweg wordt gemulticast (alles wat in 1 poort in de hub binnenkomt gaat bij alle andere poorten er weer uit).

Misschien is de simpelste optie om gewoon een goedkope switch ergens te kopen en dat ertussen te zetten. Zelfs het daisychainen van verschillende goedkope switches is beter dan een enkele hub tegenwoordig.
wat is precies een traceroute? gewoon google pingen? En verder weet ik idd dat een hub idd zo werkt, maar nog niet echt hinder aan ondervonden aangezien de mediacenter alleen maar op het netwerk zit zodat ik af en toe ff snel subs vanaf mn pc erop kan zetten :) En de ps3/x360 gebruiken sowieso weinig bandbreedte bij gaming, en omdat ik die hub nog had liggen, voldeed hij dus wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bahmi
  • Niet online
Start -> cmd
'tracert google.com' (zonder haakjes)

Een traceroute is een pakketje wat je verstuurt met de opdracht om een pakketje op elke 'hop' terug te sturen. Zo kun je dus het pad van het pakketje volgen, en als je ergens geen bericht meer van krijgt weet je dat het pakketje is zoekgeraakt.

Wikipedia: Traceroute

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Ik denk dat je MAC-gebonden internet hebt en dat je HUB het 1e adres doorgaf, of het 1e adres dat door de hub liep kwam bij de modem aan, dat kan ook. Probeer een linux live cd en herstart je modem. Gebruik ook een rechtstreekse verbinding eerst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adros
om hier even op terug te komen. Internet werkt dus wel maar extreeeeeeeem traag. Dwz dat als ik een site intik. Hij heel lang niks doet, dan soms heel even wat, en dan weer heel lang niks.

Nog suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bahmi
  • Niet online
Het kan zijn dat de standaard DNS server van je provider crap is. Probeer eens 4.2.2.[1-7] of 8.8.8.8/8.8.4.4 .

Verder kan het zijn dat er data in een infinite loop over je netwerk heen loopt te bouncen (door de hub die routing in de war stuurt), dat kun je testen met een traceroute en kijk of pakketjes heel lang in je netwerk heen en weer stuiteren. In dat geval hub weggooien en een switch kopen.

Als je zoals johnkeates mac-gebonden internet hebt dan kan het zijn dat het modem voor niet-geregistreerde MACs extreem traag internet doorgeeft (zo werkt het iig met kabelinternet, geen ervaring met ADSL). In dat geval moet er een router tussen het modem en de rest van je netwerk.

Voor de rest kan het gewoon zijn dat de hub kapot is, en dat kun je testen door een hoop te pingen. Als je al packetloss krijgt binnen het netwerk dan kun je ook beter de hub vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

lier

MikroTik nerd

Post eens:

ipconfig /all
tracert tweakers.net

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee