Toon posts:

computer aan uit knop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tims0l
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09-2018
Hey,

Ik heb sinds kort geleden mn moederboard moeten vervangen en dat is gelukt en de computer werkt, er is echter 1 klein probleem en dat is dat de aan en uit knop niet werkt.

hij gaat alleen aan als ik de voedingkabel erin doe en hij gaat alleen uit als ik hem softwarematig uit doe.

waarschijnlijk moet ik een kabel aansluiten op het moederbord maar ik heb geen flauw idee welke waar in zou moeten. ik heb er ook al naar geprobeert te zoeken in de manual maar het is me nog niet duidelijk geworden..

het model moederbord is een asus dseb-dg.
heeft iemand een aantal tips of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Er staat in de handleiding waarschijnlijk wel hoe de front panel connector ingedeeld is. Aan de hand daarvan moet de de aan/uit knop, ledjes en eventuele resetknop aansluiten. Die indeling heb je wel gevolgd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:54
Even een notitie hier:
Rood is +
Zwart is -

Vaak is het zo:

Waar je dus rood op PWRBUTTON# moet aansluiten, en zwart op de GND (Ground) ernaast.

Hieronder staat het exacte mobo ;) .

[Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2011 16:09]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Tims0l schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:51:
ik heb er ook al naar geprobeert te zoeken in de manual maar het is me nog niet duidelijk geworden..
Hoe kan dit niet duidelijk zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tims0l
dit zegt me eigenlijk nog niet zoveel dus

moet ik nu het kabeltje dat zegt "pwr sw" verticaal aansluiten op powerbtn en nc?
kan er iets mis gaan als ik dit verkeert doe btw?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tims0l schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:05:
dit zegt me eigenlijk nog niet zoveel dus

moet ik nu het kabeltje dat zegt "pwr sw" verticaal aansluiten op powerbtn en nc?
kan er iets mis gaan als ik dit verkeert doe btw?
NC= Not Connected.

Waarschijnlijk komt er vanaf je frontpanel een stekker die nu los zit... toevallig past die waarschijnlijk.

/Edit: wat voor kast is het precies.. wellicht is daar de manual ook van te vinden. Als je alleen de power aansluit kan er niet zoveel mis gaan.

[Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 23-05-2011 13:22]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:55
Je PWR SW lead zal 2 pins zijn en die moet aangesloten worden op Powerbtn# en de GND die er rechts naast staat...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tims0l
de kast is een antec p190 het kabeltje pwr sw zat eerst ergens anders op waardoor die dus constant aan bleef.
ik weet niet meer waar..

maar nu heb ik hem op de goede plek zitten met het zwart kabeltje links en de witte rechts.. nu gaat die uberhaubt niet aan.

180 graden draaien doet het ook niet.

bedankt voor alle hulp tot nu toe

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404687

Je moet hem horizontaal zetten dus POWERBTN# en GND. En dat met het kabeltje PWR SW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:52

BrammT

The one and only!

plaats anders eens een fotootje. ;)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Tims0l schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:52:
de kast is een antec p190 het kabeltje pwr sw zat eerst ergens anders op waardoor die dus constant aan bleef.
ik weet niet meer waar..

maar nu heb ik hem op de goede plek zitten met het zwart kabeltje links en de witte rechts.. nu gaat die uberhaubt niet aan.

180 graden draaien doet het ook niet.

bedankt voor alle hulp tot nu toe
Orientatie maakt niet uit, of + links en - rechts of - links en + rechts is hetzelfde. Zit het kabeltje sowieso wel stevig vast? Ik heb hier mijn hoofd ook een tijdje over gebroken, maar ik moest echt flink doordrukken voordat het kabeltje stevig vast zat. Ik moest gewoon niet bang zijn dingen te breken :P Dit was trouwens ook een Antec kast (p180 mini).

Probeer anders even een schroevendraaier of ander geleidend object tussen de pinnetjes van de POWERBTN en GND te zetten (alleen om contact te maken, pc zou aan moeten gaan), om te testen of die dan wel aangaat.

• Tims0l
ok blijkbaar ligt het dus aan de on/off knop met een schroevendraaier gaat die wel aan. maar de aan en uit knop doet niks. de reset btw ook niet :(

de bedrading naar de knop lijkt goed te zijn. gek genoeg had ik hier geen last van voor dat het moederboard vervangen werd maar dat zal dan wel met de reparatie gebeurt zijn.

kan ik zon knop vervangen of moet ik dan weer een hele nieuwe kast kopen als dit kapot lijkt te zijn?

• Tims0l
het gekke is ook nog dat die eerst alleen nog maar gelijk aan ging en dat doet die nu dus ook niet meer..
raar heeft iemand hier een verklaring voor?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:57

M2M

medicijnman

Gewoon even de draden + knop doormeten lijkt me? Als je de knop indrukt moet er een stroompje lopen. Hang er dus gewoon een multimeter aan en test even :)

[Voor 5% gewijzigd door M2M op 01-06-2011 18:44]

-_-

• Tims0l
kheb nu van de reset knop de aan en uit gemaakt. ik kan de draden niet doormeten want ik heb niet apparaat maar goede tip.

ik denk dat ik het hiermee ga doen dan maar geen reset..

• Unflux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2019

Unflux

mv crisis > /dev/null

Tims0l schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:16:
kheb nu van de reset knop de aan en uit gemaakt. ik kan de draden niet doormeten want ik heb niet apparaat maar goede tip.

ik denk dat ik het hiermee ga doen dan maar geen reset..
Precies, reset heb je niet eens nodig. Of je nou 1 keer op een reset knopje drukt, of 4 seconden je aan/uit knop en nogmaals drukt. :P

"But we are hackers and hackers have black terminals with green font colors!" - John Nunemaker

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee