computer aan uit knop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231459

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort geleden mn moederboard moeten vervangen en dat is gelukt en de computer werkt, er is echter 1 klein probleem en dat is dat de aan en uit knop niet werkt.

hij gaat alleen aan als ik de voedingkabel erin doe en hij gaat alleen uit als ik hem softwarematig uit doe.

waarschijnlijk moet ik een kabel aansluiten op het moederbord maar ik heb geen flauw idee welke waar in zou moeten. ik heb er ook al naar geprobeert te zoeken in de manual maar het is me nog niet duidelijk geworden..

het model moederbord is een asus dseb-dg.
heeft iemand een aantal tips of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Er staat in de handleiding waarschijnlijk wel hoe de front panel connector ingedeeld is. Aan de hand daarvan moet de de aan/uit knop, ledjes en eventuele resetknop aansluiten. Die indeling heb je wel gevolgd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Even een notitie hier:
Rood is +
Zwart is -

Vaak is het zo:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1pii7d0MC95F6RCLtbFAbgskH31juepoHWeDcOGDlAWmTmYnG4q4s39GJDAdJWsR1rywSQKaUNaYV1_tBMaxb1Ng/Front%20Panel%20Header%20Page%2025.jpg

Waar je dus rood op PWRBUTTON# moet aansluiten, en zwart op de GND (Ground) ernaast.

Hieronder staat het exacte mobo ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2011 16:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Anoniem: 231459 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:51:
ik heb er ook al naar geprobeert te zoeken in de manual maar het is me nog niet duidelijk geworden..
Hoe kan dit niet duidelijk zijn?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GwBEXlwQRmMe1lrXARseGf0G/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit zegt me eigenlijk nog niet zoveel dus

moet ik nu het kabeltje dat zegt "pwr sw" verticaal aansluiten op powerbtn en nc?
kan er iets mis gaan als ik dit verkeert doe btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 231459 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:05:
dit zegt me eigenlijk nog niet zoveel dus

moet ik nu het kabeltje dat zegt "pwr sw" verticaal aansluiten op powerbtn en nc?
kan er iets mis gaan als ik dit verkeert doe btw?
NC= Not Connected.

Waarschijnlijk komt er vanaf je frontpanel een stekker die nu los zit... toevallig past die waarschijnlijk.

/Edit: wat voor kast is het precies.. wellicht is daar de manual ook van te vinden. Als je alleen de power aansluit kan er niet zoveel mis gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 23-05-2011 13:22 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 16:56
Je PWR SW lead zal 2 pins zijn en die moet aangesloten worden op Powerbtn# en de GND die er rechts naast staat...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de kast is een antec p190 het kabeltje pwr sw zat eerst ergens anders op waardoor die dus constant aan bleef.
ik weet niet meer waar..

maar nu heb ik hem op de goede plek zitten met het zwart kabeltje links en de witte rechts.. nu gaat die uberhaubt niet aan.

180 graden draaien doet het ook niet.

bedankt voor alle hulp tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687

Je moet hem horizontaal zetten dus POWERBTN# en GND. En dat met het kabeltje PWR SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 11:09

BrammT

The one and only!

plaats anders eens een fotootje. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Anoniem: 231459 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:52:
de kast is een antec p190 het kabeltje pwr sw zat eerst ergens anders op waardoor die dus constant aan bleef.
ik weet niet meer waar..

maar nu heb ik hem op de goede plek zitten met het zwart kabeltje links en de witte rechts.. nu gaat die uberhaubt niet aan.

180 graden draaien doet het ook niet.

bedankt voor alle hulp tot nu toe
Orientatie maakt niet uit, of + links en - rechts of - links en + rechts is hetzelfde. Zit het kabeltje sowieso wel stevig vast? Ik heb hier mijn hoofd ook een tijdje over gebroken, maar ik moest echt flink doordrukken voordat het kabeltje stevig vast zat. Ik moest gewoon niet bang zijn dingen te breken :P Dit was trouwens ook een Antec kast (p180 mini).

Probeer anders even een schroevendraaier of ander geleidend object tussen de pinnetjes van de POWERBTN en GND te zetten (alleen om contact te maken, pc zou aan moeten gaan), om te testen of die dan wel aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok blijkbaar ligt het dus aan de on/off knop met een schroevendraaier gaat die wel aan. maar de aan en uit knop doet niks. de reset btw ook niet :(

de bedrading naar de knop lijkt goed te zijn. gek genoeg had ik hier geen last van voor dat het moederboard vervangen werd maar dat zal dan wel met de reparatie gebeurt zijn.

kan ik zon knop vervangen of moet ik dan weer een hele nieuwe kast kopen als dit kapot lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het gekke is ook nog dat die eerst alleen nog maar gelijk aan ging en dat doet die nu dus ook niet meer..
raar heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59

M2M

medicijnman

Gewoon even de draden + knop doormeten lijkt me? Als je de knop indrukt moet er een stroompje lopen. Hang er dus gewoon een multimeter aan en test even :)

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 01-06-2011 18:44 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kheb nu van de reset knop de aan en uit gemaakt. ik kan de draden niet doormeten want ik heb niet apparaat maar goede tip.

ik denk dat ik het hiermee ga doen dan maar geen reset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Anoniem: 231459 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:16:
kheb nu van de reset knop de aan en uit gemaakt. ik kan de draden niet doormeten want ik heb niet apparaat maar goede tip.

ik denk dat ik het hiermee ga doen dan maar geen reset..
Precies, reset heb je niet eens nodig. Of je nou 1 keer op een reset knopje drukt, of 4 seconden je aan/uit knop en nogmaals drukt. :P
Pagina: 1