Ik heb een linux servertje draaien, en na 2 jaar zonder problemen kreeg ik een maand terug opeens een freeze. Kan gebeuren dacht ik, reboot, niks in de log, geen kernelpanic of iets dergelijks, geen idee... Meteen na paar minuten weer een freeze, weer niks te herkennen. Toen uurtje uit laten staan, weer aangezet en toen liep ie weer door. Geen idee dus wat er aan de hand was. Geheugen getest, geen problemen, schijven zijn ook goed. Temperaturen lijken ook geen probleem, lopen ook niet op in de laatste maanden (hou het allemaal bij in grafiekjes).
Paar weken prima gedraaid en weer opeens een freeze... Wederom zonder dat er iets in de logs is komen te staan... Het moet dus in of Mobo, voeding of CPU zitten lijkt me, maar CPU lijkt me onwaarschijnlijk aangezien zo'n ding wel of niet werkt lijkt me...
Nu was ik naar de voeding aan het kijken in het bios, en het viel me op dat de 12V stroom varieert tussen de 11 en 11.5V... Zou dat problemen kunnen veroorzaken? Het is erg moeilijk om te pinpointen waar het probleem zit... Iemand een idee?
Paar weken prima gedraaid en weer opeens een freeze... Wederom zonder dat er iets in de logs is komen te staan... Het moet dus in of Mobo, voeding of CPU zitten lijkt me, maar CPU lijkt me onwaarschijnlijk aangezien zo'n ding wel of niet werkt lijkt me...

Nu was ik naar de voeding aan het kijken in het bios, en het viel me op dat de 12V stroom varieert tussen de 11 en 11.5V... Zou dat problemen kunnen veroorzaken? Het is erg moeilijk om te pinpointen waar het probleem zit... Iemand een idee?